Gå til innhold

Musikk: Metal - Portal Of Zabulon: Deceit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette var utrolig bra... håper du kan få på en vokal etterhvert. nice gitar da. Det er ekte humbuckere på den ikke sant?

7988263[/snapback]

Det er humbuckere ja, men kun de som følger med gitaren som standard. Har tenkt til å oppgradere til Seymour Duncan etterhvert :)

Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
fet greier dette.. hva har du spillt inn med? Er det sampla trommer.. evt, hvilket program ?? er på utkikk etter noe liknende!

og som nevnt, få på vokal, så blir dette knallert!

7991322[/snapback]

Hei hei, takk for det :)

Gitaren er spilt inn rett gjennom Pro Tools-interfacet (en DIGI 002), gitarvrengen er det Amplitube som står for. Gitaren har jeg spilt inn to ganger og pannet hver av sporene til hver sin side for å lage en "vegg" av gitarer. Trommene (og alle synth-partiene, samt bassgitar) har jeg programmert note for note gjennom MIDI-delen i Pro Tools, trommelydene kommer fra Sampletank.

Lenke til kommentar
fett! Hvor kjøpte du sampletank, eller evt. torrent for å laste det ned? (Muahahaha)

7995759[/snapback]

Sampletank fulgte med da jeg kjøpte Pro Tools-stæsjet mitt. De selger det i de fleste musikk/pro-audio butikker med litt utvalg, eksempelvis ProLyd og Imerslund. Det er veldig enkelt og greit å bruke, ryddig og pent.

Skal du ha mer realistiske trommer, ville jeg dog heller satset på BFD eller Battery + Drumkit From Hell.

...eller eventuelt en ekte trommis ;)

Endret av BrunoStergodt
Lenke til kommentar
Utrolig bra. Tror du burde glede det ganske mye til du får trommis (Evt, resten av bandet)

Likte gitaren utrolig gått :)

8005997[/snapback]

Jeg er trommeslager på trettende året selv, så ikke umulig jeg mikker opp mitt eget sett og legger et ordentlig trommespor på låta etterhvert :) Må låne en del mikrofoner om det skal bli skikkelig bra bare. Jeg er ganske fornøyd med gitarlyden selv, så det er hyggelig at du liker den :)

Lenke til kommentar
Hva slags vokal ser dere for dere på låta? Growling? Clean? En kombinasjon?

8029138[/snapback]

Hva som helst det er kvalitet over. En kombinasjon er å foretrekke, men man kjører heller kun clean dersom growlingen suger, eller kun growl dersom cleanvokalen suger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...