Hollabaloo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei, Problemet er som følger: Radioen har en konstant susing/lav knatring som er uavhengig av volumet, d.v.s. er like høyt uavhengig av om man spiller høyt eller lavt. Problemet eksisterer også når jeg kobler til en iPod. Dersom jeg kobler til høretelefoner, høres ikke susingen/knatringen i høretelefonene, men den er der fortsatt i høyttaleren på radioen. Problemet oppsto etter den 2. fulladingen av radioen (den er helt ny). Før dette funket den fint. Susingen/knatringen blir overdøvd når jeg skrur opp lyden litt, men det er likevel irriterende å vite at den er der. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Vet ikke helt hva som er feilen, men du må bare ta å klage på det der hvor du har kjøpt den da Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Vet ikke helt hva som er feilen, men du må bare ta å klage på det der hvor du har kjøpt den da 7971165[/snapback] Ja jeg skal gjøre det etterhvert. Men jeg kjøpte den på eBay fra USA, så det er litt styr Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ok, men hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ok, men hvorfor det egentlig? 7971970[/snapback] Hvorfor hva? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvorfor har du kjøpt den på eBay fra USA? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Hvorfor har du kjøpt den på eBay fra USA? 7976284[/snapback] Fordi da fikk jeg den til en mye lavere pris enn i Norge. Betalte 900 kr for nytt produkt inkl. frakt fra USA til Norge. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det var ikke så galt nei. Men det som er dumt å kjøpe fra USA er jo når noe går galt sånn som i ditt tilfelle. Har du fått tak i selgeren osv? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ja, jeg er klar over at jeg tok en risk. Men jeg regnet med at en Tivoli PAL var en enkel og solid sak som det sjeldent var feil på. Etter å ha lest litt på diverse forum ser jeg jo nå at det er feil. Tenkte først jeg skulle få litt respons på denne tråden. Dersom det kun er snakk om en løs ledning, dårlig kontakt e.l. så fikser jeg det selv istedet. Det blir bare pes å sende den i posten tilbake til USA. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Problemet kan vel kanskje ligge i dette med strøm, er vel forskjellige her og i USA? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ja, men jeg hadde allerede en adapter som passet. Eller... hmm..... Tivolien skal ha 12VDC 500mA. Jeg har en adapter som gir Tivolien 9VAC max 1000mA. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hehe, vel da tror jeg at vi har funnet problemet.. Prøv med riktig adapter. Antar at du kommer til å kverke batteripakken på sikt hvis du bruker den du har nå.. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 hehe, vel da tror jeg at vi har funnet problemet.. Prøv med riktig adapter. Antar at du kommer til å kverke batteripakken på sikt hvis du bruker den du har nå.. 7979097[/snapback] Da har jeg koblet av batteripakken og prøvd med en ny adapter på 12VDC 500mA. Samme susingen som før. Har også skrudd den opp og blåst alt reint med komprimert luft. Det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hm, rart. Kan jo hende at noen internekomponenter har tatt skade av den andre adapteren. Er jo ikke usannsynlig ettersom problemet oppsto først etter et par ladinger. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hm, rart. Kan jo hende at noen internekomponenter har tatt skade av den andre adapteren. Er jo ikke usannsynlig ettersom problemet oppsto først etter et par ladinger. 7980289[/snapback] Tatt skade av å ha fått for lite volt? Jeg kunne skjønt det dersom jeg sendte inn for mye volt men.... Et familiemedlem av meg har forøvrig brukt en 12VAC adapter i 1 år uten at PAL'en hans har tatt skade (han kjøpte den også i USA). Tror jeg får ta med min til en reperatør. Endret 19. februar 2007 av SILVERDOM Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du har jo brukt en adapter som gir ut 1000mA, mens PAL'n orginalt skal ha 500mA. Nå er ikke jeg noen elektriker å overhodet ikke inne på dette tekniske, men nå er det vel amper'n som betegner styrken på strømmen eller no sånn? Sikkert mange som kan dette bedre enn meg her. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Du har jo brukt en adapter som gir ut 1000mA, mens PAL'n orginalt skal ha 500mA. Nå er ikke jeg noen elektriker å overhodet ikke inne på dette tekniske, men nå er det vel amper'n som betegner styrken på strømmen eller no sånn? Sikkert mange som kan dette bedre enn meg her. 7980482[/snapback] Det står max 1000mA på laderen. Jeg vil tro det betyr at kapasiteten er 1000mA mens den tilpasser seg til enheten dersom den krever mindre enn 1000mA? Endret 19. februar 2007 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Du har jo brukt en adapter som gir ut 1000mA, mens PAL'n orginalt skal ha 500mA. Nå er ikke jeg noen elektriker å overhodet ikke inne på dette tekniske, men nå er det vel amper'n som betegner styrken på strømmen eller no sånn? Sikkert mange som kan dette bedre enn meg her. 7980482[/snapback] En liten oppdatering. Har fulladet radioen med den nye adapteren, og nå har susingen nesten forsvunnet. Merkelige greier, men artig at problemet ser ut til å løse seg selv. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Susingen kan ha kommet av at det har vært for lav spenning på batteriet? Er hvertfall sånn med bilstereo. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Susingen kan ha kommet av at det har vært for lav spenning på batteriet? Er hvertfall sånn med bilstereo. 7986015[/snapback] Kanskje det, men den var jo også tilstede når jeg koblet fra batteriet og kun kjørte på nettstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå