leao Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har en linje på 3mbps ned (768kbps opp). Har en maskin som er koblet til med kabel, og to bærbare som er koblet til trådløst. Den maskina som er koblet til med kabel har meget bra hastighet, og er som den skal være. Av de to laptopene har en bra signaler og en litt dårligere. Hastigheten på disse har vært ca. halvparten (ca. 1,5mpbs ned) av den stasjonære som er koblet til med kabel, og det har forsåvidt vært greit. Men plutselig har hastigheten falt drastisk, og jeg ligger nå på ca. 70kbps ned, på begge laptopene, altså dårligere enn ISDN. Signalene er fortsatt bra, så jeg skjønner ikke hvordan dette plutselig kan ha skjedd. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er ingen grunn til at du bare skulle få 1,5mbps på trådløst dersom du på samme tidspunkt får 3mbps på trådbundet. Prøv å last ned nyeste driver til trådløs kort og nyeste firmware til router. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ville gjort som Hagforce foreslår, det kan også være smart og søke etter spyware/virus på maskinene som får dårlig hastighet Lenke til kommentar
leao Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Takk for svar. Har prøvd både å laste ned ny firmware til routeren og nye drivere til nettverkskortet i maskina, men det er fortsatt like tregt. Tror heller ikke det er spyware/virus, da jeg har koblet maskina til internett med kabel, og da laster jeg ned på 3mbps (sånn som det skal være). Det er bare når jeg bruker trådløst nettverk at hastigheten senkes til det halve. Noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Kanskje det trådløsnettverskortet står på strømsparingsmodus? Har vært borti at det setter ned hastigheten, selv om det egentlig ikke skal gjøre det. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 forstyrrelser i nærheten? Lenke til kommentar
leao Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hva slags forstyrrelser er det som kan virke inn på et trådløst nettverk? Ganske ny i alt dette. Endret 23. februar 2007 av leao Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hva slags forstyrrelser er det som kan virke inn på et trådløst nettverk? Ganske ny i alt dette. 8008395[/snapback] Andre trådløsenett iallfall (som kjører på samme channel) Lenke til kommentar
hiper Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 mye forsjelig eks: trådløs tellefon, andre nett i nærheten, microbølge ovn.., det jeg komm på i farta.. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 det trådløse nettet mitt slår seg ut når jeg jeg setter på den trådløse av senderen min Lenke til kommentar
hiper Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 bluetooth kan også forstyrre wlan nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå