plaank Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg har samlet sammen noen gamle datadeler, og kjøpt meg en ny harddisk, for at dette skal bli en OK mediesenter PC. CPU: AMD Athlon 64 3500+ RAM: 2GiB Corsair Value S. GFX: Sapphire Radeon X1950Pro Disse delene vet jeg fungerer ypperlig.. Så kommer problemene; Hovedkort: ASUS A8V-E Deluxe Harddisk: Western Digital 320GB SATA. (WD3200KS serien) Maskinen finner ikke harddisken.. På hovedkort beskrivelsen for HDD står det "Serial ATA 150" - det samme står på HDD boksen. Noen anelse hvorfor dette ikke skal gå? Jeg prøvde også med en IDE harddisk (WD 120GB), da gikk det med en gang.. Men jeg vil jo gjerne bruke den raskere SATA disken til systemdisk. Takker for alle svar Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 har du sjekket jumper setting på harddisken? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har du installert drivere til SATA kontrolleren? Gjøres ved å trykke F6 i begynnelsen av Windows installasjonen og deretter ha en diskett med SATA drivere tilgjengelig når spørsmålet dukker opp... Lenke til kommentar
plaank Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ja, fulgte de instruksjonene som var beskrevet i manualen til harddisken. Har riktignok ikke prøvd alle mulighetene enda men. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 En annen løsnining hvis den ikke vil ta driverene til s-ata så kan du bare nappe ut strømen på p-ata disken så vil den automatisk finne s-ata disken din... Lenke til kommentar
plaank Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Okei, prøver dette nå. Skal SATA mode stå på IDE eller RAID i bios? Ikke helt inne på dette Lenke til kommentar
plaank Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Har du installert drivere til SATA kontrolleren? Gjøres ved å trykke F6 i begynnelsen av Windows installasjonen og deretter ha en diskett med SATA drivere tilgjengelig når spørsmålet dukker opp... 7970069[/snapback] Har ikke gjort dette nei, hehe.. Kanskje vært en idé.. Har ikke floppy da! Går det med CD rom? Beklager dobbelposten Endret 18. februar 2007 av plaank Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Du må nok ha en diskett om det er Windows XP. Så vidt jeg skjønner har imidlertid Vista mulighet til å hente drivere fra andre media. Sleit med det samme i går og måtte låne en gammel diskettstasjon fra en annen PC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå