Anders81 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle bygge meg en ny PC. Bør bli en ganske frisk en, men ikke noe veldig dyrt noe. Her er hva jeg satt opp foreløpig: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB MSI P6N SLI Platinum, nForce-650i SLI, Socket-775 (etc.) 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express Lian-Li PC7BSCAND Det jeg lurer på, er hvilken Windows Vista versjon jeg bør velge? Har landet på Home Premium, men er i kjempetvil om jeg skal gå for 32bit eller 64bit. Det er visstnok endel kompabilitetsproblemer med 64bitteren, men det er jo litt kjipt å måtte kjøpe ny windows-versjon om et halvt år, bare fordi jeg valgte 32bitteren.. Har egen floppy og DVD-brenner (drøyer blu-rayen litt, er uansvarlig dyrt for øyeblikket) så det kjøper jeg ikke, samme med mus og hifi-annlegg. Mulig jeg tar med dinovio tastatur etterhvert (det nye) Dessuten lurer jeg på strømforsyningen, hva slags bør jeg gå for? Er jo en rimelig kjedelig komponent, så vil jo helst bruke minst mulig på den, men jeg vil ikke kjøpe noe tull heller. Når det gjelder skjerm, har jeg siktet meg inn på 24"'eren til Dell, har hørt mye bra om den. Lurer også på HK'et, bør jeg gå for et annet et? Enkelte sier at MSI ofte fungerer dårlig. Ønsker også generelle kommentarer til oppsettet, er det noe jeg bør bytte ut? (Totalt vil jeg bruke ca 25 000, +/- noen tusen, men det er inkl. skjerm som for øyeblikket koster 7 000) Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Gå for 32 bit du. Visst du skal bruke PC en til spill er det veldig få spill som støtter 64 bits Vista. Fikke beskjed om dette selv her før. Gå for en Mist 600 w du, jeg tror den holder i massevis. Har selv valgt denne i mitt oppsett. Mvh LockBreaker Endret 18. februar 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå