Gå til innhold

"Flimring" på Eizo S2410 ved ws-oppløsning

Soulforged

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Eizo Flexscan S2410W på jobb kobla opp mot et Ati FireGL v5000 skjermkort.

2 uker etter at skjermen ble tatt i bruk oppdaget jeg kraftige (høy frekvens) grønne sinus-svingninger vertikalt med jevne mellomrom over hele skjermflata. Dette vises best ved grå bakgrunnsflate (verktøylinjer, word o.l.), og ved widescreen oppløsninger (1920x1200 er optimalt for skjerm). Kjører nå 1600x1200 som midlertidig nødløsning (utrulig trasig å dak'e i) og merker ikke noe til "flimringen".

Har testa to stk. av denne skjermen mot min pc og "flimringen" forekommer på begge to. Dette indikerer at skjermkortet er synderen, men jeg vil være på den sikre siden før jeg sender inn skjermkortet for utallige dager med testing og garantiarbeid.

Tips, hint, lignende erfaringer og ikke minst løsninger er hjertlig velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket hvilken skjermoppateringsfrekvens du kjører på? På min EIZO S2110W er 16380x1050 @ 60 Hertz det optimale.

7970226[/snapback]

Kjører på 60 hz. Har ikke mulighet til å kjøre den på 1680x1050, skalaen går fra 1920x1200 -> 1920x1080 -> 1600x1200.

Det som ergrer er at feilen ikke var der fra starten av, men jeg skal prøve å overkjøre instillingene for å få den i 1680x1050 (bruke Default Monitor).

Det ideelle hadde vel vært å prøve på et annet skjermkort, men tilgjengelig pci-e kort viser seg vanskelig å oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...