Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

slett denne tråden

555555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg ser, er mangel på navn. Er alltid skeptisk når selgeren ikke vil legge ut navnet sitt. Hvorfor skjule det, om noen er interessert kommer det alltid ut allikevel.

Informasjon om bilen: Reg.reim skiftet. Er det det du kan fortelle om bilen som gjør at han vil kjøpe akkurat din bil? Tenk på alle de som surfer rundt og ser på biler tilsvarende din. Reg.reim er skiftet er det de vet om din. Hvis de har funnet en lik, men som forteller mer, tror jeg vet hva jeg ville ha valgt.

Men dette er jo tross alt min mening.

Lenke til kommentar

Som Billy Bob sier: Skriv navnet ditt, hvertfall fornavnet. Det er viktig å skrive om bilen din. Om det eventuelt er noen problemer, eller ikke. Om den er strøken eller lignende. Det er hvertfall dette jeg ser på når jeg kikker på bil.

Ikke skriv: NYTT FETT ANLEGG! TRIMMA, IKKE UNGDOMSKJØRT! Det er bare useriøse annonsører som skriver dette. Håper du fikk en pekepinn :)

Lenke til kommentar
er det min plikt å opplyse hva som må byttes på bilen,når jeg skal selge den?

7976020[/snapback]

har den fått en mangel lapp på en eu kontroll, er du pliktet til å informere kjøper om dette, ellers kan du rissikere å måtte ta tilbake bilen etter at du har solgt den, og kanskje eventuelt kjøpt en ny bil...

Lenke til kommentar

Er du en forhandler som skal selge? Ser slik ut av bildene.

Som andre har sagt tidligere.

Oppgi navn, telefonnummer og adresse. I tillegg reg. nummer på bilen, og så mye informasjon om bilen som mulig.

I ditt tilfelle virker det som om du har noe å skjule, noe som forsåvidt stemmer siden du ikke ønsker å opplyse om hvilke mangler det er på bilen.

Helt umulig å si noen om prisen siden du ikke har fortalt hvilke feil som er på bilen.

Dessuten, flere bilder. Innvendig, utvendig, motorrom, bagasjerom, sommerdekk og vinterdekk. Ta fra flere vinkler.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

skal på eukontroll i april.

katalysator må byttes fikk jeg vite da jeg hadde den på kontroll på audiverksted.

har nevnt det til alle interreserte.

Men har nå tenkt å holde kjeft om det.Da alle backer ut av kjøpet

ellers ingen feil

Lenke til kommentar

katalysator må byttes fikk jeg vite da jeg hadde den på kontroll på audiverksted.

ellers ingen feil

7976326[/snapback]

ikke gjør det, det kan få konsekvenser, hvis du ikke nevner på det før du selger bilen.

så få med det, pluss at du prøver å si mest mulig om det positive med bilen, hva som er nytt, og følger med osv...

Lenke til kommentar

ellers ingen feil

7976326[/snapback]

Du må skrive - eller få noen til å skrive - litt mer om bilen. Og ikke bruk mange utropstegn. Du trenger ikke skrive en hel artikkel, det holder med noen ord om hvordan den er å kjøre, eventuelle ting som må fikses, hvorfor du skal selge den. Om ikke annet, så bare skriv at du skal selge den pga kjøp av ny bil. Selv om det kanskje ikke er sant, så ser det mye bedre ut.

Og det kan lønne seg å si fra til eventuelle kjøpere at katalysatoren må byttes....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...