Tr0buff Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei. Igår satt jeg på Pc'en min, og den finka helt fint. Idag, nor jeg stod opp, så virka plutselig ikke internett.. Har dratt utav modemet, så det er nok ike noe prob med modemet.. Må nokk være mitt hovudkort, fordi internett virker på de andre pc'ene i huset. Internett pluggen min, går rett inni hovudkortet. Har prøvd å instalere driverene på nytt, men det virka heller ikke.. Hva kan dette være ? Kanskje jeg trenger en driver ?.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 1. Finner operativsystemet nettverskortet som er innbygd i hovedkortet? Og er den i normal stand? - Sjekk drivere 2. Står det at du er på nettverk? Får du kontakt med modem/switch/router? - Sjekk om kablene sitter godt nok i og at det ikke er noe brudd 3. Får du tilfeldt IP via DHCP? - Hvis du får en IP men ikke kommer på nett kan det være firewall eller andre software som blokkere deg, får du bare en private IP kan det være feil med instillingene på routeren. Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 1. Finner operativsystemet nettverskortet som er innbygd i hovedkortet? Og er den i normal stand? - Sjekk drivere 2. Står det at du er på nettverk? Får du kontakt med modem/switch/router? - Sjekk om kablene sitter godt nok i og at det ikke er noe brudd 3. Får du tilfeldt IP via DHCP? - Hvis du får en IP men ikke kommer på nett kan det være firewall eller andre software som blokkere deg, får du bare en private IP kan det være feil med instillingene på routeren. 7969547[/snapback] 1. Kossen kan jeg finne ut det ? 2. Står ikke at jeg er på nettverket. Om jeg går på "Netverkstilkoblinger" så er det ingenting der.. 3. Kosse kan jeg finne ut det ? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kjør en systemgjenoppretting: Tilbehør -> systemverktøy -> systemgjenoppretting. Velg en dato der alt virket ok. Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Har prøvd systemgjenoppretting men det funka ikke =( Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Prøv winsockfix Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 prøv å kjøp et nytt nettverkskort, mitt kosta 150kr og funker fett det heter Netgear FA311 støtter opptil 10MBs og 100MBs. Der følger det også med en cd til å installere drivere og en veiviser til å sette opp en internett kobling Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Prøv winsockfix 7973397[/snapback] Kva meiner du? Kordan gjer eg det? prøv å kjøp et nytt nettverkskort, mitt kosta 150kr og funker fett det heter Netgear FA311 støtter opptil 10MBs og 100MBs. Der følger det også med en cd til å installere drivere og en veiviser til å sette opp en internett kobling Ehh, nei takk.. Gidde ikkje kjøpa eit heilt nytt nor da går ann å fiksa da.. -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå