holvik Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hjelper en kompis med reinstallasjon på en HP Pavilion 8755. Til min store fortvilelse viser det seg att OS'et er Windows Me. Nettverkskortet heter : HP EN1207D-TX PCI Jeg kommer ikke på nett etter å ha reinstallert (det virket før) ,brukte medfølgenede "recovery cd" ,og i enhetsbehandling ser alt ut til å være i orden med drivere. Når jeg skriver "ipconfig" i Ledeteksten får jeg resultat 0.0.0.0 ,noe som sier meg att PC'en får ikke tildelt IP. Klarer heller ikke å pinge routeren. Kjenner ikke til dette operativsystemet og lurer på om det er noen der ute som kan ett eller flere triks for å hjelpe meg videre. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dumt spørsmål men har du sjekket at dhcp er aktivert på kortet? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Dumt spørsmål men har du sjekket at dhcp er aktivert på kortet? 7969447[/snapback] Dette var ikke noe dumt spørsmål. Gikk til Kontrollpanel -> Nettverk valgte "legge til" TCP/IP protokoll, da dukket det opp en linje der det står "TCP/IP -> HPEN1207........" . Sjekket att her stod "motta IP adresse automatisk". (litt dårlig forklart ) Etter en restart fungerte nettet. Takk for svar. Endret 18. februar 2007 av holvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå