FeddeLeGrand Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hei Jeg har denne tv-tuneren, med vista driver som jeg ikke får til å fungere. Jeg har prøvd så å si alt jeg kan komme på. når jeg skal søke etter kanaler, ser dataen at jeg har tv-tuner og søker, men det kommer ingenting opp. Jeg har dratt koret ut og inn i forskjellige pci slotter, en det funker ikke. jeg har lastet ned mase drivere, både til vista og xp, ingen av dem får tv-tuneren til å funke. Er det noen som har samme problem? takker for hjelp Endret 18. februar 2007 av harald g Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Kan noen plis hjelpe meg. trenger tv til fotballkampene som kommer Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Har lastet ned et program fra ASUSTek som man kan se tv på. Jeg fikk dette til å fungere, men tv-kortet fungerer fortsatt ikke i mce vista. På flere websider ser jeg at man får spørsmål om hvilke tv kort man vil bruke etc. under innstalleringen, men jeg får ingenting. Den setter også signalet automatisk til antenne, noe som alle andre gjør manuelt. Skjønner ikke hvorfor min mce er så forskjellig fra andres Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Kan noen plis svare. Her ser dere tv-kort valget i media center: http://blogs.zdnet.com/Bott/?page_id=70&page=3 dette får jeg ikke opp. min går nesten rett til å søke etter tjeneste tilbydere Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg har samme problem med mitt Pinnachle hybridkort på laptopen. Til dektopen brukes et ATI 550-kort og det fungerer greit. Årsaken til at ditt kort ikke virker kan være at Vista Mediacenter krever tv-kort med innebygget MPEG encoder. Slik jeg har forstått dette går det på at noen kort har innebygget hardware-encoding av video, mens de som ikke har denne funksjonen belaster cpu med jobben. Hvis jeg har forstått det riktig tillater ikke Vista MC at tv-kortet legger beslag på disse systemressursene. Det kan nok være at du skal se deg om etter et nytt kort før fotballkampen.. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg har samme problem med mitt Pinnachle hybridkort på laptopen. Til dektopen brukes et ATI 550-kort og det fungerer greit. Årsaken til at ditt kort ikke virker kan være at Vista Mediacenter krever tv-kort med innebygget MPEG encoder. Slik jeg har forstått dette går det på at noen kort har innebygget hardware-encoding av video, mens de som ikke har denne funksjonen belaster cpu med jobben. Hvis jeg har forstått det riktig tillater ikke Vista MC at tv-kortet legger beslag på disse systemressursene. Det kan nok være at du skal se deg om etter et nytt kort før fotballkampen.. 7973938[/snapback] teakker for svar. da jeg isted gikk bakover i innstallasjonsguiden, fant jeg ut at det var kommet opp en tjenestetilbyder som vista automatisk valgte: unmapped digital terrestrial: digital tv. det rare er at jeg har både digital og analog kort, men hvor er de analoge signalene? Trenger jeg mpeg encoder for analoge signaler? isåfall er det trolig grunnen, for tv-kortet fungerer jo i asustek sitt medfølgende program... Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg har det samme kortet, men jeg mista den cd'en som fulgte med. Kan gi meg en link til hvor du kan laste ned det tv-programmet? Hvis Vista mce krever hardware encoding, så trenger du nytt kort for det har ikke Asus. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg har det samme kortet, men jeg mista den cd'en som fulgte med. Kan gi meg en link til hvor du kan laste ned det tv-programmet? Hvis Vista mce krever hardware encoding, så trenger du nytt kort for det har ikke Asus. 7974534[/snapback] klart det.. her: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Dersom det er riktig at kortene ikke har hardware-encoding og live tv i Vista mc er målet, er det nok bare å sette i gang med nettbutikksurfing. Litt avhengig av installerte drivere har mitt hybrib pinnacle-kort (uten hardware encoding) i Media Center latt meg velge i "unmapped digital terrestrial" og "unmapped analouge", men jeg har aldri fått kanalene til å tunes. På den andre PCen, hvor det sitter et Spphirekort med en ati theatre 550-brikke (støtter hw encoding) fungerer det utmerket. Det finnes en rekke modeller til en overkommelig pris med støtte for Vista MC, for eksempel denne. Endret 19. februar 2007 av ivarw Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg hadde jo egentlig tenkt til å vente med skift av tv kort til det digitale bakkenettet var oppe. litt usikkert idag å vite hvordan det blir. Tv kortet mitt har jo Vista driver, det burde jo bety at det skal støtte vista og mce, men nei tydligvis ikke. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 det står på siden til asustek at kortet mitt støtter analog og digital, det er jo et hybrid-kort. det jeg ikke skjønner noe av er hva slags digitale signaler støtter det? er det dvb-t, dvb-c eller dvb-sc? Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 For å sitere den linken du ga i første post: Philips TDA8275A tuner with TDA10046 as DVB-T demodulator Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 jeg har vista selv! vista suger. man får ikke inntallert drivere. man kan bare bruke yahoo messenger. ja. de fleste skjermkortet fungere heller ikke Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg har samme problem med mitt Pinnachle hybridkort på laptopen. Til dektopen brukes et ATI 550-kort og det fungerer greit. Årsaken til at ditt kort ikke virker kan være at Vista Mediacenter krever tv-kort med innebygget MPEG encoder. Slik jeg har forstått dette går det på at noen kort har innebygget hardware-encoding av video, mens de som ikke har denne funksjonen belaster cpu med jobben. Hvis jeg har forstått det riktig tillater ikke Vista MC at tv-kortet legger beslag på disse systemressursene. Det kan nok være at du skal se deg om etter et nytt kort før fotballkampen.. 7973938[/snapback] teakker for svar. da jeg isted gikk bakover i innstallasjonsguiden, fant jeg ut at det var kommet opp en tjenestetilbyder som vista automatisk valgte: unmapped digital terrestrial: digital tv. det rare er at jeg har både digital og analog kort, men hvor er de analoge signalene? Trenger jeg mpeg encoder for analoge signaler? isåfall er det trolig grunnen, for tv-kortet fungerer jo i asustek sitt medfølgende program... 7974379[/snapback] tror du må nøye deg ed null fotballkamper i et par måneder intil det har kommet nye og bedre tv-kort med drivere som FUNKER for vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå