Gå til innhold

Playstation 3 uten hard disk

Straffa

Anbefalte innlegg

Å viss noen mener 6000 er for mye for en PS3. SÅ IKKE KJØP DEN!

7969337[/snapback]

Det er ikke alle som har rød til 6000 kroner for en konsoll + spill og tillbehør

Det er bare rykter, men skjer det så vil sikkert mange flere kjøpe konsollen

7969389[/snapback]

Jeg vet at ikke alle har råd til den. men det er snakk om prioritering. Å at du mister nattesøvn pga folk bruker 6000 på en konsoll du ikke har interesse for. er kanskje ikke sony sin feil. Men på en annen side så er det faktisk mange der ute som er villige til å betale 6000 for en ny playstation. Selv om de vet om 360 og Wii.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper lite hva utvilkere vil hvis prisen hindrer salg.

Særlig med tanke på at med PS3 kan man putte inn egen harddisk. Så for de av oss som vil det, så er man nødt til å kjøpe en harddisk i PS3 man ikke trenger.

Vill være mye bedre å ha en uten harddisk for forbrukerne. Billigere for alle.

7969380[/snapback]

Betre tilrettelegging for utviklarane fører til betre spel som igjen er til beste for forbrukarane. Det vil ikkje vere så mykje å spare viss ein kuttar ut harddisken. Som eg sa i innlegget mitt trur eg heller ulempene er større enn den lille fordelen litt lavare pris er. :)

Lenke til kommentar

Høyrast veldig, veldig, veldig usannsynleg ut. Kvifor skulle dei fjerne harddisken, som ikkje er kostnadsdrivande i det heile, og som er relativt vesentleg for konsollen? Og med mindre dei fjerna heile harddisk-grensesnittet, ville ein jo stadig kunne sette inn ein vanleg 2,5" harddisk, som kostar nokre hundrelappar.

Og den prisen, $209?!? Det var no ein absurd prisreduksjon for å fjerne ein 20Gb harddisk?

Eg har forresten høyrt rykter om at MS planlegg ein ny 360 med 10x DVD i staden for 12x. Han skal visst koste 19,90, og vil bli distribuert gjennom Nille.

Kay

Lenke til kommentar
annen side så er det faktisk mange der ute som er villige til å betale 6000 for en ny playstation. Selv om de vet om 360 og Wii.

7969410[/snapback]

Stemmer det. Annen ting som stemmer er at selskaper vil helst selge så mye de klarer. Sony vet nok at 6000 kroner er dyrt for mange og når de alikevel ikke har noe fortjeneste på solgte konsoller så må de selge andre ting i dag. Det blir spill, og får å selge det trenger de flere brukere. For å få flere brukere trenger de flere som kjøper en PS3

Du kan si hva du vil om prisen men den er dyr for mange når du får en X360 til 3000 og Wii til 2500

Står det en PS3 ved siden av disse konsollene til 2500-3000 kroner i stedet så vil nok mange kjøpe en

Endret av avanore
Lenke til kommentar
annen side så er det faktisk mange der ute som er villige til å betale 6000 for en ny playstation. Selv om de vet om 360 og Wii.

7969410[/snapback]

Stemmer det. Annen ting som stemmer er at selskaper vil helst selge så mye de klarer. Sony vet nok at 6000 kroner er dyrt for mange og når de alikevel ikke har noe fortjeneste på solgte konsoller så må de selge andre ting i dag. Det blir spill, og får å selge det trenger de flere brukere. For å få flere brukere trenger de flere som kjøper en PS3

Du kan si hva du vil om prisen men den er dyr for mange når du får en X360 til 3000 og Wii til 2500

Står det en PS3 ved siden av disse konsollene til 3500-3000 kroner i stedet så vil nok mange kjøpe en

7969479[/snapback]

Sony har nok tenkt mye angående prisen. Å de har nok mange flotte grafer på kontoret som viser hvor mye de må tjene på de forsjellige tingene. Der det viser til hvor mange flere spill de må selge viss de taper 1000 til på hver konsoll. Så prisen er nok veldig gjennomtenkt. Selv om det kanskje ikke virker slik. Ja de ville fått flere brukere viss de hadde solgt den billig. Men de ville også da tapt utrolig med penger.

Å prisen kommer til å gå ned når produskjonen blir billigere. Å det er da folk faktisk kjøper konsollene. Det første året er stort sett for hardcore gamere. De fleste familier kommer til å ha det gøy med PS2 i flere år fremover før de setter den på hylla til fordel for en PS3. (som da er billigere)

Lenke til kommentar
Disse ryktene kan jeg avkrefte med engang :)

7970088[/snapback]

Jojo, det er vel ikke så mange som går på de akkurat.

Men jeg ser ikke at du avkrefter ryktene på noen som helst måte med den uttalelsen.

7970136[/snapback]

rykter som dette trenger ikke avkreftes. Det er på samme måte som man ikke trenger å avkrefte rykter om at Bush sist natt lå med presidenten fra iran, og at seansen ble broadcasted live over hele nordkorea.

:roll:

Lenke til kommentar
Dette er et rykte jeg kan si med 99% sikkerhet er usant. Hovedsakelig pga sony har gjort et stort nummer utav at de har harddisk fra start i begge versjonene, og at det er standaren. For å ikke snakke om at spillene blir utviklet til å dra nytte av hardisken. Så det ville vært utrolig dumt av dem og gitt ut en konsoll som ikke kunne bruke alle spillene.

Å mange her mener sony er dumme, men de er ikke så blåst.

7969255[/snapback]

Det kan hende de prøver å nå brukere som ikke har 6000 kroner å bruke på en konsoll

7969268[/snapback]

Eller internett ;) Med tanke på patcher etc.

Lenke til kommentar
rykter som dette trenger ikke avkreftes. Det er på samme måte som man ikke trenger å avkrefte rykter om at Bush sist natt lå med presidenten fra iran, og at seansen ble broadcasted live over hele nordkorea.

7970174[/snapback]

Du har tydeligvis inside informasjon, ettersom at du kan avkrefte dette på stående fot, uten å gjøre research først :ph34r:

Ryktet om at prisen på ps3 blir halvert uten harddisk er derimot ganske "far fetched" da. Men for all del ...

Lenke til kommentar

7970174[/snapback]

Du har tydeligvis inside informasjon, ettersom at du kan avkrefte dette på stående fot, uten å gjøre research først :ph34r:

7970374[/snapback]

Min research går ut på at flere PS3 spill trenger en harddisk for å spille spillene. Som nevnt over så trenger resistance over 100mb til diverse ting. Å utviklerene vet at hver maskin har minst 20gb harddisk. Å dette er noe de har tatt med i beregningen når de lager og designer spillene. Å det er noe sony har sagt om og om igjen. De sier det nesten i hvert intervju at det er en fordel for utviklerne å ha harddisk som standar. Så at de skulle plutselig lansert en ny PS3 uten harddisk ville gått mot alt de sier. Det er som de skulle lansert en PS3 uten blue ray. Som da ikke kunne kjørt PS3 spill. Man tar bare ikke bort en vital brikke i konsollen.

Derfor ;)

Lenke til kommentar
Tror du misforstod meg Bromle. Jeg kommenterte ikke avkreftelsen din om at PS3 kommer uten harddisk, men avkreftelsen din om at Bush har ligget med Mahmoud Ahmadinejad ;)

Jeg er nemlig enig i at det er lite sansynlig med en ps3 versjon uten harddisk :)

7970527[/snapback]

:ph34r:

Woops, en liten missforståelse der. Men det var verdt og skrive forde. Siden noen her tar det som god fisk og fakta. Siden ALT på internett er sant.

Men jeg har ganske gode connections i Nord Korea som kan bekrefte min påstand om Bush. Har også nylig fått info om at barbra bush var ute og plukket løk i hagen til gartneren. Hva nå en det betyr :hmm:

Lenke til kommentar
Dette er nok bare et rykte; harddisken står for så liten del av totalprisen på en PS3 at det neppe utgjør mer enn et par hundrelapper hvis de kutter den ut. Å droppe blu-ray derimot hadde jo redusert prisen betraktelig, men det gjør de neppe.

7970719[/snapback]

ja for en PS3 som ikke kan spille PS3 spill er ikke noe å ha. Selv om mange sikkert hadde kjøpt den bare for den var billig :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...