Gå til innhold

N80 treg med minnekort

Anbefalte innlegg

Jeg har N80ie. Tlf er satt opp til å legge meldinger, bilder osv på minnekortet. Problemet er bare det at med kortet innsatt så blir tlf vesentlig tregere.

Bruker originalt kort fra Nokia. Det er formatert i tlf før bruk.

Har noen av dere opplevd det samme?

Nokia sier at dette kan skje, hvis minnekortet er nesten fullt, men de kan ikke forklare hvorfor dette skjer med min tlf med nesten tomt minnekort.

Jeg ønsker å heve kjøpet, men Nokia sier bare "ingen feil funnet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo å ann på hastigheten på minnekortet tror jeg?

Da jeg hadde Nokia 6680 så kjøpte jeg feil minnekort. Var utrolig treig til å slette meld ifra innboksen siden meldingene la seg på minnekortet. Jeg sparte opp en del meld over flere mnd. Hadde 3-4 tusen meld i innboksen. Da brukte mobilen 45min på å slette alle.

Tok en liten test, først ifra minnekortet. Ta slettet den meld med 1-3 meld per gang den viste antallet på skjermen. Mens ifra telefon minne så var det 10-15meld mellom vær gang.

Men N80 er jo kjent for å være treig da, men har du prøvd å lagt inn nyeste FW? (programvare på mobilen)

Lenke til kommentar
Nokia har jo ikke klart å forklare dette, uansett om det er brukt det originale minnekortet eller et annet.

Enheten blir så vidt jeg forstår, utrolig treg når man har har nesten tomt minnekort i den også?

Velkommen til forumet

7969329[/snapback]

Takk for det :)

Tlf er like treg uansett hvor mye (eller lite) som ligger inne på minnekortet.

Verkstedet har alle tre gangene lagt inn siste sw, så det er under kontroll.

Fant nettopp ut at min svigerinne hadde fått seg N80 for noen dager siden, og hun opplever ikke treghet.

Jeg forstår det slik at det er kun min telefon som blir tregere med minnekort, siden det ikke er mer respons på postingen min.

Hvis det er korrekt, så har jeg en god sak overfor forhandleren.

Lenke til kommentar
Blir telefonen treg med en gang det settes inn ett minnekort?

7975065[/snapback]

Nesten. Det skjer når den er brukt noen minutter/timer. Det kommer selvfølgelig an på hvor mye den brukes.

Tenkte jeg skulle stikke innom Nokia Shop på Byporten etterpå og spørre litt der.

Lenke til kommentar

Om du bor i Oslo eller en annen større by, ville jeg tatt en tur innom et autorisert service verksted og hørt med dem. Mye lettere å ha med å gjøre enn en vanlig butikk, og mye større sjangse for at de har vært borti lignende problem før og vet hva feilen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...