ZenCo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg har nå fått en skoleoppgave i å lage en film om 2. verdenskrig. Den kan være hva som helst innen 2. verdenskrig, som f.eks Hitler, Krystallnatta, osv. Men jeg trenger tips fra dere: Hva bør jeg velge, og hvordan vi klare å lage en dokumentar ut av det? Mvh ZenCo Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) lag en dokumentarfilm om D-dagen viktig med maaaange skuespillere(ca 100 0000 stk) Endret 18. februar 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Hehe... Vi er to stk til informasjon. Vi tenkte på å lage om Hitler, om oppveksten hans fram til krigen... Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Antar at dere kommer til å ta i bruk eksisterende 'footage' fra krigen? Ikke lage noe selv? Strengt tatt ville jeg ikke regnet med fortiden til Hitler 110% relevant om ww2, er egentlig forspillet fram til krigen som hadde mange faktorer. Selv om det er interessant å se fortiden og hvordan Hitler greide å komme til makten. Anbefaler å se Hitler: The Rise of Evil hvis dere satser på Hitler, starter fra barndommen til han blir 'der fuhrer'. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg hadde lagd en dokumentar om en hendelse, for det er vel mye vanskeligere å lage en dokumentar om en person...? Har ikke noen eksempler, men D-dagen og krystallnatten som har blitt nevnt er jo meget aktuelle. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvis du skal lage om hitlers oppvekst bør du kanskje lese "mein kampf" Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 i mitt projekt om WW2 falt vintergrigen inn som det mest intresante, som den eneste fronten det ble virkelig kjempet på under WW2. vinterkrigen er da krigen mellom sovjet og Finland-Tyskland. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ville vel vagt noe nytt, siden de fleste vet det meste om Hitler. Rommel f.eks Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei! Jeg har nå fått en skoleoppgave i å lage en film om 2. verdenskrig. Den kan være hva som helst innen 2. verdenskrig, som f.eks Hitler, Krystallnatta, osv. Men jeg trenger tips fra dere: Hva bør jeg velge, og hvordan vi klare å lage en dokumentar ut av det? Mvh ZenCo 7968960[/snapback] Må du skrive om Hitler eller Tyskland? Hvis ikke prøv japansk invasjon av Kina, og Najing massakaren... Det er ekstimert fra 30 til 60 millioner kinesiske offer for den japanske invasjonen. Det er 6 til 10 ganger mer enn jødiske dødsoffere i europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå