fakey Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Prøver meg på litt AJAX og holder på med et loginscript. Det hele fungerer bra om man logger inn ved å trykke på login knappen, men det fungerer ikke i det hele tatt ved å trykke på "enter" på tastaturet. Finnes det noen løsning på dette? http://fakey.tmp.dcvhost.no/cp/ Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Sett knappen til å være type="submit" og bruk onsubmit på form-elementet i steden for onclick på knappen. Husk at man må returnere false i onsubmit for at ikke skjemaet skal submittes på vanlig vis i tillegg. Ehm, når man logger inn med vellykket brukernavn og passord kommer passordet i klartekst i adresselinjen Endret 18. februar 2007 av balletryne Lenke til kommentar
fakey Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Det ser ikke ut til å fungere helt bra. Bare test å skrive hva som helst i feltene og trykk logg inn. Vet ikke helt hva som skjer, men noe rart er det :/ Ehm, når man logger inn med vellykket brukernavn og passord kommer passordet i klartekst i adresselinjen 7968949[/snapback] Ja, skjønte ikke helt det der med å sende POST data i JavaScript Endret 18. februar 2007 av banansplitt Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Du må legge til return false enten på slutten av requestContentForm-funksjonen eller på slutten av onsubmit slik at det blir: onsubmit="requestContentForm('inc/check_login.php');return false" Lenke til kommentar
fakey Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Derja Kanskje på tide for meg å bite i det sure eplet og lære meg JavaScript før jeg lærer meg Ajax? :!: Lenke til kommentar
fakey Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Forresten et spm til. Jeg bruker PHP i dette systemet, og når det er riktig brukernavn og passord blir $_SESSION['username'] satt i php. Du ser også den menyen helt øverst på siden, den skal kun vises om man er logget inn. Hvordan kan jeg med javascript finne ut om $_SESSION['username'] er satt i php slik at menyen kan vises? Eller bør jeg tenke annerledes? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ettersom JavaScript jobber på klienten og PHP på serveren er eneste måte for et JavaScript å få vite verdien av en PHP-variabel å sende en forespørsel til serveren. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du bør tenke annerledes.. I stedet for at javascriptet bestemmer om menyen er der eller ei, så bruker du php til å gjøre dette. if($_SESSION["username"]){echo "blahblah";} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå