cora Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 har 2 stk hdd'er i min maskin! kan jeg bytte om ledningene på desse, uten det byr på problemer.... skulle ha bytta de om pga varme!! ps: den ene er delt opp i to [ Denne Melding var redigert av: cora på 2002-12-05 15:41 ] Lenke til kommentar
glabba Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Kanskje jeg misforstår, eller bare er dum, men hvordan løser du varmeproblemet ved å flytte ledningene? Lenke til kommentar
cora Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 skal sette på en hdd kjøler!!! på den som blir varm, og da må den stå nederst. for å få plass til kjøleren... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 15:53, skrev cora:skal sette på en hdd kjøler!!!på den som blir varm, og da må den stå nederst.for å få plass til kjøleren... Cora: om diskene er koblet på samme kabel vil det gå helt fint å bytte om på diskene uten noe mer hokus-pokus. Men om de står på hver sin kabel og kanskje deler kabel med noen andre ting (CD-rom?) så må du passe på master-slaveinnstillingene (jumper på baksiden av harddisken) og passe på at maskinen booter (starter) fra riktig harddisk. Det gjør du ved å gå inn i bios og f.eks bytte "2nd boot device" fra IDE0 til IDE2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå