Illus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hei! Har sett at en anbefalt måte å påføre kjølepasta på en cpu er å ta en liten dråpe i midten.. Sette på kjøler og kanskje vri bittelitt på kjøler slik at pastaen blir smurt litt utover før man klipser det hele sammen på hk. Gjelder det samme på dual core ? Eller bør man bruke to små dråper sånn ca. over hver kjerne ? (Beklager om dette er svart på før, men kunne ikke finne noe lignende i farta) Endret 18. februar 2007 av Illus Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Som du ser (bilde under) så er det bare en flate å smøre kjølepastaen utover. Beste er vel å ta en liten dråpe midt på ja, og bruke f.eks et utgått bank kort til å smøre et super tynt lag utover hele CPU "toppen" Endret 18. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Her er et bilde jeg har lagd som viser hvordan Artic Silver AS5 og Ceramice skal påføres. Se retningen, den er påført i lengderetningen av de to cpukjernene på C2D. Det med en liten dert på midten fungerer også,men jeg har begynt med denne metoden og det virker som hvis du gjør dette er du garantert at begge kjernene får dekning av pasta. Det som er viktig her er å bruke en syltynn streng med kjølepasta. For mye er også feil og vil medføre høyere temp. EDIT: leif Endret 18. februar 2007 av Nassuz Lenke til kommentar
Illus Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Takker for svar! syltynn stripe over begge kjerner tror jeg er det som er tingen for dual core.. kjøper den.. :o) Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Takker for svar! syltynn stripe over begge kjerner tror jeg er det som er tingen for dual core.. kjøper den.. :o) 7968838[/snapback] Smart du :!: ....gå for den, men husk bare en syyyyltynn stripe så blir det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå