ED209 Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Som mange sikkert har fått med seg, så er vel vi nordlendinger mest kjent for å uttrykke oss litt mer verbalt enn de lengere sør. Tenkte jeg bare skulle poste et lite bevis på noen av gullkornene som kan dukke opp i det dagelige liv her oppe. Enjoy. Dæken, han bør være go! (Annonse fra Alta). Nord-Norsk kulturliv. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Meget bra! Å æ e fra Nord-Norge Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 HAHAHA Genialt..... Lenke til kommentar
scythe Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 syns ikke det var noe spesielt jeg Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 Tør jeg be om flere slike? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 18. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2007 "Hvor ligger bjørnefitta?" - "DET HETTE FÆTTE!" Geniale linker! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Haha. Nord-Norge er noe for seg selv. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Denne er vel ganske kjent blant de fleste nå: http://bilder.vgb.no/7735/img_44006059dc51f.jpg Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Det utklippet fra en avis om teater i Svolvær kan umulig være sann. Jeg er i fra området, og har aldri hørt den historien. Noe slikt ville ALDRI ha gått ubemerket i Svolvær, noen ville ha husket det og fortalt det videre ut i evigheten (og forbi). Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Det utklippet fra en avis om teater i Svolvær kan umulig være sann. Jeg er i fra området, og har aldri hørt den historien. Noe slikt ville ALDRI ha gått ubemerket i Svolvær, noen ville ha husket det og fortalt det videre ut i evigheten (og forbi). 7977868[/snapback] Vet ikke akkurat om det er et utklipp fra en avis eller hvor det kommer fra. Morsomt var det likavel. Kan hende det er klippt ut av et ukeblad eller noe? Fikk det tilsendt i epost. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Detta var så sinnsykt lættis, rett inn i mine innlegg :!: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 "Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker helvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka" Haha. "Support-gakkgakka" ?! Lenke til kommentar
nassass Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 haha får løttis av de as.! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Denne er vel ganske kjent blant de fleste nå: http://bilder.vgb.no/7735/img_44006059dc51f.jpg 7976626[/snapback] Har sett den før og den er nok ikke sann, greit nok at vi nordlendinger har et saftigere språk enn andre,men dette er så overdrevet at det ikke blir morro en gang. Vi har en lun humor som går hånd i hånd med dagligtalen og enkelte utrykk som andre fra andre steder tar som en fornermelse er for oss helt gangbare. Men som sagt er det enkelt for oss å se når noen har smurt vel tykt på brødskiva Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 Hehe. Søringer... Vi snakker ikke slik i det daglige... Kanskje noen som går over pinnen og raser ut noe slikt... Men dette er da ikke ekte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2007 vil bare legge til noe jeg liker ganske godt. I Kåfjord kommune er det en bygning som heter "Sjit helvedes kåken" som sametinget vil ha vernet http://www.kafjord.kommune.no/index.php?id...m=1&cat=992&gb= Hvorfor den er så dårlig skrevet? Jo, fordi under krigen så var det liten/ingen norskopplæring til samer i nordnorge (kåfjord er en samisk kommune). De som ble berørt måtte derfor ta etterutdanning ut av sin egen lomme. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg savner et avisinnlegg fra en nordlending som var rimelig sinna på et forslag Sametinget hadde kommet med om ekspropriering eller noe i den gata, handlet i hvert fall om hvem som eide landet der oppe. Anyone? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2007 Fra finnmarken, svar på tiltale fra han Magga om forederi mot saman. http://www.biip.no/Synnikk Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 27. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2007 Fra finnmarken, svar på tiltale fra han Magga om forederi mot saman. http://www.biip.no/Synnikk 8041463[/snapback] Hehe, elsker Nordlendinger De har faen meg det i kjeften har de ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2007 Han her hadde det vel strengt tatt i pennen også ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå