Gå til innhold

Hva er så bra med PlayStation 3?

XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten tvil så er PS3 en sterk motpart mot X360, men og si at den per dags dato har banebytende grafikk og lignende blir litt for drøyt.

Det vi har sett sålangt har ikke imponert meg noe særlig etter X360.

En god del av spittitlene til PS3 ser ut til og falle av lastebilen på vei til butikken og havner i X360 hyllene også, men den har fremdeles en mengde gode spill.

Kanskje de ikke kommer på release, men det gjorde de ikke til X360 heller.

Dette med Blu-Ray kan være en positiv ting, men også en negativ.

Hvis Blu-Ray "taper" formatkrigen så blir det bare spillene som tar nytte av det, og da blir den sinnsykt dyr ;)

Men hvis Blu-Ray klarer seg og spillutviklerene tar til bruks den ekstra plassen på platene og klarer og utnytte den ordentlig, ikke bare presse inn alt mulig skvip fordi de kan, så blir det bra.

Jeg er ikke for eller imot noen av konsollene, men er en som kjøper etter hvilkne spilltitler som jeg liker :)

Sålangt har X360 klart flest spill jeg liker.

Og sist men ikke minst så er jeg imponert over at denne tråden har klart å beholde såpass høy seriøsitet :)

Prøv og ikke ødelegg det?

Lenke til kommentar
Hva har PS3 som er en fordel over f.eks. X360? :

Den har en innbygd Blu-ray spiller (nå får bare Sony håpe at de ikke taper HD format krigen da  ;) ).

Den er stillegående.

Den har sine egne ekslusive spilltitler (som alle konsollene har).

Den har HDMI utgang.

Den er svart.

7969534[/snapback]

Den siste der var jo en rimelig tynn fordel, heh.

Lenke til kommentar
Nå som jeg har installert Yellow Dog også er PS3 den maskinen jeg foretrekker

7969303[/snapback]

har du VLC player på den linux distroen, å kan du streame filmer fra PCen med den?

7969392[/snapback]

Nå har det seg slik at jeg kjører SDTV..Slik jeg har fortsått det støtter ikke YDL (yellow dog linux) SDTV'er, derfor må man kjøre uten gui. som vil si jeg kjører en tekstbasert versjon av YDL.. :( Så for å kunne klare noe må belage meg på å skrive commands for å komme noen vei. som er veldig kjipt.

Jeg skal prøve mere etterhvert, men først må jeg skaffe meg usb-tastatur og mus før jeg kan prøve noe mere.

Tror det skal være så enkelt som å bare installere VLC/codecs for å kunne ta i bruk HD-filmer (regner med det er det vi vil :love:)

Derimot, hvis du går på PSstore har de allerede lagt ut HD-trailere som er lagret i mp4 (er dette mpeg4, den "bra" versjonen?) så jeg vil tro man kan kunne laste ned MPG4 i 720 å spille av.

Nå har ikke jeg fått testet Xbox sitt mediecenter så mye, men slik jeg husker det kunne man streame musikk og video fra dataen. Det er akkurat slik jeg håper det blir med YDL, selv med SDTV'er..

Etterpå skal jeg prøve å brenne ut divx på cdr/dvdr for å sjekke hvor enkelt det lar sg gjøre å spille av filer som dette..

Om ikke lenge håper jeg det kommer crack slik at PS3 sonefri når det gjelder DVD og BD! Hvis noen kunne funnet ut hvilket DVD-drev PS3 bruker burde man kunne klare å lage spilleren sonefri ut ifra dette?

Lenke til kommentar
Hva har PS3 som er en fordel over f.eks. X360? :

Den har en innbygd Blu-ray spiller (nå får bare Sony håpe at de ikke taper HD format krigen da  ;) ).

Den er stillegående.

Den har sine egne ekslusive spilltitler (som alle konsollene har).

Den har HDMI utgang.

Den er svart.

7969534[/snapback]

Den siste der var jo en rimelig tynn fordel, heh.

7969552[/snapback]

Svart er next/current gen !

Lenke til kommentar
Om ikke lenge håper jeg det kommer crack slik at PS3 sonefri når det gjelder DVD og BD! Hvis noen kunne funnet ut hvilket DVD-drev PS3 bruker burde man kunne klare å lage spilleren sonefri ut ifra dette?

Skal vistnok allerede nå være mulig å spille BR filmer fra hd via linux. Det virket som en omfattende prosess, så får håpe det kommer en enklere løsning på å se filmer fra andre soner enn å måtte rippe dem til hd først.

Mer info

Lenke til kommentar
Xbox360 og Wii har INGEN spill jeg har lyst til å spille, PS3 har minst 10stk. Da sier det seg selv hvorfor jeg foretrekker PS3.

Har du i det hele tatt sjekka releaselister eller spilt noen Wii- eller 360-spill? Ikke et vondt ord om deg, men du virker litt sneversynt.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg få aversjoner mot PS3, men det er nok til at jeg ikke kommer til å gå til innkjøp av den.

Det blir litt drøyt å betale 6000,- for MGS4.

Linux-argumentet er litt dødt for min del, jeg kjører linux på et par av PC-ene. PC, ikke på spillkonsoller (til tross for at spillkonsollen det handler om gjerne ønsker å være en PC).

BluRay vet jeg ikke helt med, derfor ville jeg heller ikke kjøpt den før formatkrigen var endelig avgjort.

Designmessig er jo PS3 i utgangspunktet en trist affære, men det bryr meg fantastisk lite - det er en boks som skal stå under en TV, jeg gir vel blanke i hvordan den ser ut. Jeg skal se på skjermen, ikke boksen under skjermen.

Lenke til kommentar
Kjøp 360 nå, og vent 3-4 år på PS3 (forhåpentligvis har prisen da sunket med noen tusenlapper).

Er så drittlei alle som sier "men Ps3 har jo BLUE-RAY".

Blue-ray in my ass. Et film blir ikke bedre på grunn av høyere oppløsning.

7970246[/snapback]

for min del, blir en film bedre å se på da den har høyere oppløsning ;)

Dessten kan en få "bedre" spill til ps3 etterhvert, da programmerere har skjønt hvordan en skal utnytte all potensiale til call prosessoren, og en BD.

Lenke til kommentar

For min del er prisen på PS3 alt for stor i forhold til hva jeg føler jeg får. Jeg er ikke interesert i tusen og en ting jeg kan gjøre med konsollen, men heller den ene tingen det er meningen den skal gjøre, og det er spille spill.

På nåværende tidspunkt er det ingen ting med PS3 som appelerer til meg for fem flate øre. For meg er den bare en stk dyr koloss av en konsoll.

Den har og mistet en del store titler som før var kun ekslusive på Sony's konsoll men som nå er tilgjengelig på andre konsoller, som f.eks Grand Theft Auto.

Det er ikke positivt for PS3 at den ikke har de ekslusive titlene som den trenger. Med PS2 ble folk lokket mye av ekslusive titler som ingen andre konsoller hadde. Det har de mistet i denne generasjonen, som kjører mye på multiformat.

Og for min del per dags dato er det kun et spill som kan være verd å investere i om det utkonkurerer "konkurenten" på PS2, og det er GT5. Men det er og det eneste jeg ser frem til. Om man da og får SotC2 og GoW3 på PS3 så kanskje. Men for min del er det for lite med konsollen som appelerer til meg.

Mye av det som gjør at jeg investerer i en konsoll er at den har gode spill, og dessverre har bare PS3 "old news" på spillfronten, for det som er mye skrytt av i det siste er Oblivion, som egentlig bare viser grafikk. Ellers er det old news, og jeg vet ikke om jeg er interesert i å investere over 6k lapper kun for fin grafikk.

Så for min del er det ingen ting med PS3 som er bra, den er dyr, sporter få eller ingen spill som er verd å investere i og er for meg totalt uinteresang.

Lenke til kommentar
Kjøp 360 nå, og vent 3-4 år på PS3 (forhåpentligvis har prisen da sunket med noen tusenlapper).

7970246[/snapback]

Dessten kan en få "bedre" spill til ps3 etterhvert, da programmerere har skjønt hvordan en skal utnytte all potensiale til call prosessoren, og en BD.

7970276[/snapback]

Filmen blir bedre Å SE PÅ ja, men filmen er like kjedelig/spennende/blodig osv... uansett oppløsning eller format!

Lenke til kommentar
Uten tvil så er PS3 en sterk motpart mot X360, men og si at den per dags dato har banebytende grafikk og lignende blir litt for drøyt.

Det vi har sett sålangt har ikke imponert meg noe særlig etter X360.

En god del av spittitlene til PS3 ser ut til og falle av lastebilen på vei til butikken og havner i X360 hyllene også, men den har fremdeles en mengde gode spill.

Kanskje de ikke kommer på release, men det gjorde de ikke til X360 heller.

Dette med Blu-Ray kan være en positiv ting, men også en negativ.

Hvis Blu-Ray "taper" formatkrigen så blir det bare spillene som tar nytte av det, og da blir den sinnsykt dyr ;)

Men hvis Blu-Ray klarer seg og spillutviklerene tar til bruks den ekstra plassen på platene og klarer og utnytte den ordentlig, ikke bare presse inn alt mulig skvip fordi de kan, så blir det bra.

Jeg er ikke for eller imot noen av konsollene, men er en som kjøper etter hvilkne spilltitler som jeg liker :)

Sålangt har X360 klart flest spill jeg liker.

Og sist men ikke minst så er jeg imponert over at denne tråden har klart å beholde såpass høy seriøsitet  :)

Prøv og ikke ødelegg det?

7969398[/snapback]

Ikke enda nei men du har jo spill som f.eks White Knight Story og Eight Days som viser mulighetene. Altså fleste spill til PS3 tilgjengelig idag er bare multiplattform.

Altså jeg sitter med en Core 2 E6600 og nVIDIA 8800GTS og 2gb minne. Altså en dødsbra gaming maskin. Hva skjer hvis jeg spiller Halo PC versjonen her ? Blir det automatisk bra pga jeg har 8800GTS ? Nei ! Overhodet ikke. Vil du kalle maskinen min ræva av den grunn ? Nei !

Altså folk må skjønne denne logikken. Det er like mye opp til utviklerne som det er med selve maskinen. Bare vent til det kommer fullblodige PS3 spill, da skal dere se grafikk.

Lenke til kommentar
Altså folk må skjønne denne logikken. Det er like mye opp til utviklerne som det er med selve maskinen. Bare vent til det kommer fullblodige PS3 spill, da skal dere se grafikk.

7970327[/snapback]

Burde ikke være nødvendig å si slikt. Er nok slikt med det meste som er nytt, ikke bare PS3.

Lenke til kommentar

7970246[/snapback]

7970276[/snapback]

Filmen blir bedre Å SE PÅ ja, men filmen er like kjedelig/spennende/blodig osv... uansett oppløsning eller format!

7970321[/snapback]

har jeg sagt noe annet?

Lenke til kommentar

7970327[/snapback]

Burde ikke være nødvendig å si slikt. Er nok slikt med det meste som er nytt, ikke bare PS3.

7970408[/snapback]

Dessverre er det nødvendig å si slikt. 99% av brukerne her bare svelger alt som blir lagt ut på nettet.

Ta en titt på antall tråder om multiplattform spill som er dårligere på PS3 enn Xbox360. Folk mener det er pga dårligere hardware. Sånn uvitenhet får jeg spasma av :hrm: Lyst til å dra folk som skriver slikt etter ørene og inn på kontoret mitt hvor jeg viser dem Halo PC på en high-end PC i 1000 timer til øynene deres blør . :mad:

Lenke til kommentar
Dessverre er det nødvendig å si slikt. 99% av brukerne her bare svelger alt som blir lagt ut på nettet.

Ta en titt på antall tråder om multiplattform spill som er dårligere på PS3 enn Xbox360. Folk mener det er pga dårligere hardware. Sånn uvitenhet får jeg spasma av  :hrm:  Lyst til å dra folk som skriver slikt etter ørene og inn på kontoret mitt hvor jeg viser dem Halo PC på en high-end PC i 1000 timer til øynene deres blør .  :mad:

7970447[/snapback]

I nærmest alle dine innlegg virker det som at du synes at du har mye mer peiling enn alle andre. Har du noen gang jobbet som utvikler i et stort firma? Du later til å ha stor innsikt I dette med PS3/360 hardware og utvikling.

Lenke til kommentar

Ingen er så stor ekspert som den som er selvutnevt sies det.

Jeg venter på fullblodige PS3 spill jeg, og vil se om de klarer god grafikk. Men som er bevist og mer en utvikler blir kjent med HWen jo bedre blir spillene, derfor tror jeg X360 kommer til å forbli ufattelig god på grafikken fordi utviklerne trosalt har had 1 år mer på seg enn med PS3, så jeg tror i bunn og grunn blir X360 å ligge forran PS3 på grafikkfronten. Ser bare PS2 og God of War 2, det er jo noe av det mest nydeligste spillet som jeg har sett, og det på skitgammel HW. Et bevis på at lang tids erfaring på konsollen trumfer hele tiden.

Så jeg tror at når PS3 blir god på grafikken, har X360 blitt bedre.

Lenke til kommentar
Har lest mye om og men anngående PS3 men er den virkelig så mye å ha? Og attpåtil bli 5500-6000kr blakkere i samme slengen frister virkelig ikke. Alle PS fanboys bruker Blu-Ray som grunnlag for den stive prisen men alle vet jo at etterhvert så kommer jo prisene på spillerne til å gå ned akuratt som med DVD-spillere. Ser ingen grunn til å skaffe seg en PS3 bare for å få en Blu-Ray spiller når formatkrigen ikke engang er avgjort. Har heller ingen planer om å oppdatere hele DVD samlingen med det første til Blu-ray eller HD DVD som koster over det dobbelte før prisene på platene går kraftig ned. Og da må iallefall formatkrigen være avgjort!

Ser heller ingen grunn til å styrte til butikken på releasedatoen for å få en dyr spillkonsoll som nesten ikke har noen spill heller (iallefall ingen av spesiell interesse). Sony mister jo stortitler hele tiden også fordi konsollen er for dyr og vanskelig å utvikle til å det gjør jo ikke saken bedre. Har heller ikke fått noe supert inntrykk av grafikken på maskinen heller siden alle spill de har sammenlignet med Xbox360 faktisk har sett bedre ut på 360. Og Storspill som Gears Of War skal visst ifølge utviklerne være helt umulig å kjøre på PS3 siden den har for lite grafikkminne og det er da inkludert hjelp fra den "supre" Cell prosessoren.

De få kommende stortitlene til PS3 kommer jo på X360 også å der får man bedre kontroller, valget mellom å gå for HD DVD eller ikke, SUPER onlinetjeneste som bare blir bedre og bedre og en hel haug med stortitler som allerede er ute og som faktisk kommer etterhvert og ikke blir avlyst hele tiden. Den har selvsagt sine småfeil som hardware feil og mye støy. Men når man først har satt på et spill og forsvunnet inn i spillverdenen legger man ikke merke til støyen lengre som er 360's svakeste punkt. Men bortsett fra det så gir 360 mye bedre spillopplevelse og valgfrihet, noe som er viktig for meg iallefall. Og da får du den et par tusen billigere en PS3 i samme slengen ;)

På PS3 sitter man da igjen med en mediacenter box som du kan se på nedlastet film på, høre på musikk, gå på internett og sikkert en haug med andre småting. Men det må jo være mye bedre og billigere å bare strekke kabel fra PC'n og inn i TV'n å få gjort akuratt det samme og få skrivd teksten fortere og styrt musepekeren med vanlig mus istedenfor den Sixaxxis kontrollen som virker helt håpløs? Eller rett og slett bare gjøre det på PC skjermen og slippe mer kabelstyr.

Skal jeg kjøpe PS3 må Sony skjerpe seg å komme med fin liste med kommende storspill, formatkrigen må være over, lavere priser på filmene og PS3 generelt, og bedre online tjeneste for å nevne noen.

Dette er ikke ment som en krangletråd mellom fanboys (selv om det kommer til å bli det) :p Men en tråd hvor jeg sier mine meninger og folk godt kan kritisere det jeg mener å få meg til å skifte mening på flere punkter for for øyeblikket så har jeg ikke sans for PS3 i det hele tatt ;) Stor applaus til den første som kommer med gode nok argumenter som får meg til å skifte mening iallefall for jeg er fullt åpen for positive ting om PS3 :)

Beklager om det blir noe rot i teksten her men det er sent og jeg er trøtt  :cool:

7968112[/snapback]

Det er veldig veldig mykje positivt med Ps3. Og det med grafikkminne, er berre sprøyt. Ps3-GPU`en har også tilgong til dei resterande 256mb med XDRAM. Forskjellen ifrå 360-GPU`en, er at den har 256Mb dedikert minne, men kan også ta i bruk dei andre 256Mb viss det "trengs". Det kjem det vanlegvis ikkje til å gjere, på grunn av at den dedikerte linja er vesentleg raskare enn ein "unifisert" struktur som i 360 GPU`en.

På den andre sida gjev den unifiserte arkitekturen andre fordelar som fleksibilitet osv.

Poenget er, at til no har det nok ikkje kome nokon spel på konsolloane som "ikkje kunne vore gjort" på den eine eller den andre maskina. I framtida vil det sannsynlegvis bli forskjellar, men då vil det vere i Ps3 sin favør på grunn av Cell-prosessoren. Men der er også arkitekturen anleis.

Det MEST positive med Ps3 er spela. Heavenly Sword, Final Fantasy XIII(versus), Metal Gear Solid 4, White Knight Story, Lair, Uncharted: Drake`s Fortune, Resistance, neste Ratchet and Clank, er spel som appellerar til meg meir enn nokon andre. Mykje på grunn av ein følelse av at det er ekte "playstation"-spel, og utviklarane som lagar dei.

Eg kjøper Ps3 på grunn av at eg ser den som den maskina som er mest longsiktig, og på grunn av at eg alltid har hatt playstation, og har vokst opp med spelfranchisene som har fulgt den. Eg skal ikkje lyge. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...