Gå til innhold

Hva er så bra med PlayStation 3?

XtaZ

Anbefalte innlegg

Har lest mye om og men anngående PS3 men er den virkelig så mye å ha? Og attpåtil bli 5500-6000kr blakkere i samme slengen frister virkelig ikke. Alle PS fanboys bruker Blu-Ray som grunnlag for den stive prisen men alle vet jo at etterhvert så kommer jo prisene på spillerne til å gå ned akuratt som med DVD-spillere. Ser ingen grunn til å skaffe seg en PS3 bare for å få en Blu-Ray spiller når formatkrigen ikke engang er avgjort. Har heller ingen planer om å oppdatere hele DVD samlingen med det første til Blu-ray eller HD DVD som koster over det dobbelte før prisene på platene går kraftig ned. Og da må iallefall formatkrigen være avgjort!

Ser heller ingen grunn til å styrte til butikken på releasedatoen for å få en dyr spillkonsoll som nesten ikke har noen spill heller (iallefall ingen av spesiell interesse). Sony mister jo stortitler hele tiden også fordi konsollen er for dyr og vanskelig å utvikle til å det gjør jo ikke saken bedre. Har heller ikke fått noe supert inntrykk av grafikken på maskinen heller siden alle spill de har sammenlignet med Xbox360 faktisk har sett bedre ut på 360. Og Storspill som Gears Of War skal visst ifølge utviklerne være helt umulig å kjøre på PS3 siden den har for lite grafikkminne og det er da inkludert hjelp fra den "supre" Cell prosessoren.

De få kommende stortitlene til PS3 kommer jo på X360 også å der får man bedre kontroller, valget mellom å gå for HD DVD eller ikke, SUPER onlinetjeneste som bare blir bedre og bedre og en hel haug med stortitler som allerede er ute og som faktisk kommer etterhvert og ikke blir avlyst hele tiden. Den har selvsagt sine småfeil som hardware feil og mye støy. Men når man først har satt på et spill og forsvunnet inn i spillverdenen legger man ikke merke til støyen lengre som er 360's svakeste punkt. Men bortsett fra det så gir 360 mye bedre spillopplevelse og valgfrihet, noe som er viktig for meg iallefall. Og da får du den et par tusen billigere en PS3 i samme slengen ;)

På PS3 sitter man da igjen med en mediacenter box som du kan se på nedlastet film på, høre på musikk, gå på internett og sikkert en haug med andre småting. Men det må jo være mye bedre og billigere å bare strekke kabel fra PC'n og inn i TV'n å få gjort akuratt det samme og få skrivd teksten fortere og styrt musepekeren med vanlig mus istedenfor den Sixaxxis kontrollen som virker helt håpløs? Eller rett og slett bare gjøre det på PC skjermen og slippe mer kabelstyr.

Skal jeg kjøpe PS3 må Sony skjerpe seg å komme med fin liste med kommende storspill, formatkrigen må være over, lavere priser på filmene og PS3 generelt, og bedre online tjeneste for å nevne noen.

Dette er ikke ment som en krangletråd mellom fanboys (selv om det kommer til å bli det) :p Men en tråd hvor jeg sier mine meninger og folk godt kan kritisere det jeg mener å få meg til å skifte mening på flere punkter for for øyeblikket så har jeg ikke sans for PS3 i det hele tatt ;) Stor applaus til den første som kommer med gode nok argumenter som får meg til å skifte mening iallefall for jeg er fullt åpen for positive ting om PS3 :)

Beklager om det blir noe rot i teksten her men det er sent og jeg er trøtt :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en måneds tid kommer PS3 til Norge, og den dagen må jeg si at PS3 er mer eller mindre uinteressant for meg. Derfor kommer jeg heller ikke til å svi av mangfoldige tusenlapper på den. Den har så og si ingen spill som frister meg, og blu-ray-hysteriet har jeg heller ikke kastet meg på enda. Jeg har heller ingen foreløpig blodtørst etter å spille next-gen-konsoll.

Men jeg vet at om et år eller noe, så har den begynt å få fristende spill. Da har sannsynligvis det store eksklusiv-beistet Metal Gear Solid 4 kommet, og Final Fantasy XIII nærmer seg. Når dette skjer, har PS3 for min del gått fra ganske uinteressant til nærmest livsviktig.

Dette er jo en smakssak, og hver enkelt får finne sin egen grunn til å investere i en PS3. Jeg vet med sikkerhet at jeg har funnet min, selv om den ligger litt frem i tid. :)

Lenke til kommentar

Det kommer definitivt mange stortitler. Man må bare gi konsollen tid, og e den for dyr, vent med å kjøpe, visst man ikkje klarer, så e jo d kjøperen sitt prob. Og som "Nevnarion" hinter til, stortitlene kommer senere. Bare se på GOW til 360. Kom ikkje akkurat på releasedatoen til 360;)

Lenke til kommentar

Har du ikke lest at Sony har erklært HD film format krigen som avgjort i deres favør? Altså, ingen grunn til ikke å gå for Blu-ray! ;)

Neida, men seriøst - hvis man overhodet ikke har noen interesse av neste gen. filmformat så kan jeg skjønne at prisen virker stiv.

Jeg skal ikke påberope meg å kunne spå framtiden så mye bedre enn andre her på forumet. Men HD filmformatet har jeg fulgt en god stund før de første spillerne var på markedet i USA i fjor våres. Jeg syntes pendelen svingte HD DVD's vei faktisk helt opp til juletider nå, men deretter må jeg si at det virker som det går Blu-ray's vei.

De har på papiret den kanskje beste teknologien, og de har flest støttespillere bak seg. Dette har HD DVD leieren avblåst med at HD DVD filmene har sett best ut - men jeg tør påstå at fra litt før jul og framover så er ikke det noe argument lenger. Blu-ray fikk løst sine start up problemer og lanseres kvalitetstittel etter kvalitetstittel - og nå har de både antall titler og kvaliteten på de på sin side. Og i tillegg som kjent, den teoretiske ytelsen er også bedre. Men det vil først slå ut i full blomst utover sensommeren da "neste gen" blu-ray spesifikasjoner blir gjeldende.

Jeg liker ikke Sony's arroganse i HD krigen - men denne krigen koster begge leire masse penger og jeg kan forstå at de satser alt for å vinne den. Enda mindre liker jeg de stive prisene på Blu-ray spillerne i forhold til HD DVD. Derfor håper jeg HD DVD greier å konkurrere lengst mulig for å presse BD's priser - selv om slaget i lengden virker håpløst.

XtaZ - du vil uansett finne flest filmer på BD formatet - så der kan du ikke slå feil. Men det finnes mye interessant som er exclusive for HD DVD også. Men hvis man må velge mellom de to så virker BD som et sikrerer valg per nå.

PS3 er en god Blu-ray spiller virker det som ut fra anmeldelsene - og det er den mest framtidssikre av de alle.

Som spillkonsoll---- der får du høre på noen andres råd..

Lenke til kommentar

Ja jeg har god tid for selv om Sony sier krigen er slutt så venter jeg heller til det er fastsatt av seriøse folk og ikke bare Sony. Det var jo tross alt Sony som sa at PS2 kom til å ha virkelighets grafikk og at PS3 kom til å bli mange ganger bedre enn X360. Har lært meg å ikke tro på det døm sier ;) hehe. Men er det sånn at noen filmtitler ikke kommer på begge formatene? Da ser jeg enda mindre vits i denne krigen for da blir jeg uansett nødt til å skaffe meg både Blu-Ray og HD DVD spiller etterhvert :thumbdown:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Selvsagt så kan man si mye negativt på en litt voksen måte om alle konsollene. Det er mange gode grunner til å ikke kjøpe en mercedes når du kan kjøpe en toyota til halv pris med mange av de samme featurene. Men alikevell er folk villige til å betale det dobbelte for den stjernen.

Angående det du sier om Blue Ray og HD-DVD, det er jo ikke avgjort hvem som vinner enda. Men prisen er ganske lik som på vanlig DVD. Eneste er at her i landet er det så sykt dyrt fordi importørerne har ikke satset på dette enda. Noe som gjør at butikkene selv må importere, noe som gjør det ganske dyrt og gjør at prisen her til lands er stivere en Al Gore.

Men I land som USA og UK så er det allerede et godt marked for det. Å de koster litt mer, å Det er ikke snakk om å fornye hele samlingen av filmer. Det er mer som man bare kjøper nye filmer på det formatet og har de gode gamle på DVD format. For det ser greit nok ut der og. Og du kan se dem på HD eller Blue ray spilleren. Noe som var litt problematisk med VHS.

Å grunnen til folk i "sony leiren" tar frem Blue Ray når man snakker om pris. Så er det faktisk ikke bare snakk om filmavspilling. Men at også spillene kan ta nytte av denne plassen slik at vi i fremtiden når teknologien og utviklerene er enda mer "next gen" en de er nå. Slipper å komprimere ting eller legge det på flere disker. Som avanore ALLTID påpeker så tar ikke alle multiplattformspillene mer en 9gb enda. Mens man ser eksklusive titler som Restistance og Motorstorm som tar mer bruk av dette. Å med tanke på at når PS2 ble lansert så var alle spillene på CD og ikke DVD, selv om PS2 hadde det. Så ser man den dag i dag at det ville vært helt utenkelig med en PS2 med bare CD spiller i seg. At spill som god of war skulle kommet på knappe 700mb. Å det er med dette i hukommelsen sony satser på sitt format.

Onlinetjenesten som du nevner er riktignok bak Xbox Live. men den blir utbedret akkuratt som Live. Så ting vil også bli bedre der. Konsoller i dag blir oppgradert med nye program og måter og gjøre ting på, så ting som er litt kjipt nå, vil ikke være det for alltid. De fikser faktisk på ting folk klager på.

Eksklusive titler nevner du og. At spill som GTA ikke er eksklusivt lenger. Det var det da heller aldri, kom jo senere til Xbox og. Men nå kommer det ganske på likt, Å jeg vil faktisk foretrekke det på PS3, Å det er ikke fordi jeg tror det vil se bedre ut eller noe slikt. Det er rett og slett for at viss GTA har fly, så vil jeg faktisk gjerne bruke SIXAXIS på det. Å Det vil jeg se på som et veldig bra tillegg i spillet. Å Rumbel er ikke så farlig i et slikt spill heller.

Det er alltid mye skepsis og spenning før en konsoll lanseres. Slik har det alltid vært. Var slik med 360, var slik med Wii og er slik med PS3 og.

Men tilbake til titler. Så driver sony også å jobber med nye eksklusive spill. Som for eksempel.

Heavenly sword. Lair og motorstorm. Nå er vel ingen av disse et skikkelig killer app enda. Men HS kan fort bli det viss det er på høyde med for eksempel God of War, som er en god grunn for PS3. Og det kommer et veldig lovende spill fra noughty dog. Pluss alle japanske RPGene.

Så det er mange grunner for å kjøpe PS3 og. Men man kan selvsagt se på dette fra begge sider. Halvtomt eller halvfult glass.

Lenke til kommentar

Tror faktisk at Sony inhouse studioene, og deres nærmeste partnere vil bli ganske positiv overraskelse for mange denne generasjonen. :)

Nå har dem like sterk, og i de fleste tilfeller sterkere maskinvare som konkurentene, og de kommer til å produsere eksklusivt mot den maskinvaren.

I gamle dager, hadde dem svakere hardware, med noen små muligheter til å optimalisere å tweake, på VU'ene som mini-SPE'er.

Nesten hvert eneste studio har en helt ny IP som de satser stort på, Motorstorm er ett kanon-spill som vistnokk er utrolig på nett, det samme er Resistance.

De er ferdig allerede til europa-launch.. :)

Begge de spillene har 7.1 PCM lyd, noe som ikke er mulig på konkurerende konsoller pga. av hardware..

Håper forøvrig at dette er en trend som brer seg, slik at de som er heldig nok til å ha gode nok anlegg i det minste kan dra nytte av dem, på de største spillene ihvertfall. Dolby 5.1 er også bra, men PS3 har HDMI å klarer å levere 7.1, så håper også tredjeparts-utviklere vil benytte denne muligheten (Blir bittelitt skuffet om ikke MGS4 har det), og plass er ikke problem ennå på Bluray-disker ennå. :)

--

Uttdrag fra Live transcript med utviklerene av motorstorm:

ROYA: Does Motorstorm support full HD uncompressed audio like Resistance?

bANGERnomics: To ROYA we have 7.1 audio via HDMI as well as Dolby Digital support. We also have a technology we refer to as 'Live-Fi' that presents all of the music tracks in the front end of the game as live versions. These have been cleared with the origional artist and you can't get them in this format form anywhere else.

--

Lair, White Knight Story, Heavenly Sword ser også veldig positivt ut, som alle kommer i 2007 tror jeg er planen.

I tillegg så holder Naughty Dog på med ett spill, som går under arbeidstittelen, Drake's Fortune.. Kom ett screenshot på Gameinformer igår (du må ha quicktime for å se det, siden det er ett 3D-screenshot som du snurrer rundt med musen å ser overalt på hovedpersonen, og omgivelse).. :)

Tipper det kommer til neste år dog.. :)

Gjennsyn med Formula 1 Championship Edition, ser også veldig positiv ut, og er ett Euro launch-spill som skal kjøpes. :)

Gran Turissimo, Killzone og Warhawk, Ratchet & Clank PS3 er også spill som knyttes litt forventninger til.. :)

Alle disse spillene er fra folk som utvikler eksklusivt for Sony plattformene, og det er bare de spillene vi kjenner til..

Zipper-studioene, og Sony Santa Monica er jo også større avdelinger av spillfabrikken til Sony, som vi nesten ikke har hørt ett kvekk ifra, kommer nok litt mere lyd fra den kanten nå som GoW2 er ferdig, og skulle ikke forundre meg om vi hørte om ett nytt Socom-spill når Resistance har solgt litt unna på PS3, i Europa også:-/

De japanske studioene pleier jeg ikke følge noe særlig med på, fordi vi alltid får titlene så sent, men tviler på at de kommer til å tvinne tommeltotter. :)

Playstation 3, har ikke allverdens titler etter 4 månder, iforhold til 360 etter 1 år og 4 månder. :-/

Men du går glipp av enormt mye moro dersom du bestemmer deg for å spare de pengene du kunne kjøpt PS3 for, og mange ganger i året kommer du til å sitte uten ett kuult nytt spill og surmule på forum om fæle Sony.

Sony har tradisjonælt vært mye greiere enn konkurentene, med hva du kobler opp mot maskinen, og ser ut som de har mere åpent nettverk og lignende her også.

Dette vil selvsagt øke sjangsene for at spill som ikke har bevist noe særlig, kan komme på den plattformen, da tenker jeg på spill med ekstra-dingser som gir deg mere utradisjonell spilloplevelse, og spill som henter resurser fra andre plasser på internett, og lignende.

I tillegg så blir det penger spart ved eventuelle nye harddiskkjøp o.l. :)

Angående at det er vanskelig å programere på Cell, er veldig utrolig overdrevent.

Det som er vanskelig er å plassere de riktige program-pakkene på SPE'ene til riktig tid. :-/ Det er ikke slik som at du må kode i VUbasic eller assembler eller noe lignende, for å benytte de som du måtte på PS2 heller, du kan bruke C.

Man er ikke nødt til å bruke SPE'ene heller for å få god grafikk slik som enkelte hevder, Genji 2 f.eks, brukte ikke noenting utenom PPE'en, og RSX, og det ser unektelig bra ut, selv om ikke SPE'ene gjør noen verdens ting. :-)

Men det kommer til å bli veldig mye bedre, ettervært som flere utviklerene enn Sony sine studioer får bygd opp mere av sine libraries, og kan flytte mere over til SPE'ene. :)

Dette ble litt lenger enn forventet, så OPPSUMERINGEN ER:

Du går glipp av mye moro, dersom du ikke kjøper PS3.

Akkuratt som alle andre konsoller. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg må nesten repetere meg selv og si at en launch line-up bestående av spill som Virtua Fighter 5, Resistance, Virtua Tennis og Motorstorm er temmelig bra.

Det knuser vel de fleste andre launch line-ups vil jeg tro.

Om man ikke er interessert i noen av disse så er det jo greit. Men når sony har fått ut såpass med toppspill allerede til launch her i europa, så vil jeg i hvertfall tro vi går en flott fremtid i møte :p

Blu-ray filmene er heller ikke så veldig dyre.. masse filmer til 20$ på amazon.. som tilsvarer ca. 120 kr. Det er ca. 1/3 av det dvd'er kostet da de kom.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Jeg må nesten repetere meg selv og si at en launch line-up bestående av spill som Virtua Fighter 5, Resistance, Virtua Tennis og Motorstorm er temmelig bra.

Det knuser vel de fleste andre launch line-ups vil jeg tro.

7968694[/snapback]

Hjelper at man utsetter launchen gang på gang vet du.

Endret av Enduro
Lenke til kommentar
Hjelper at man utsetter launchen gang på gang vet du.

Sant det, men det er jo ikke noe å klage på.. bedre å få en ferdig konsoll med bra launch spill enn en uferdig konsoll, med dårlige launch spill og hvor sikkert 30% har gått i retur pga dårlig kvalitet.

7968791[/snapback]

Tydelig du sikter til 360 ja.

Lanserings spillene til 360 stiller greit opp mot de på PS3.

DOA4, COD2, PDZ, PGR3, Kameo, Condemned stiller ikke langt bak. Å kalle disse dårlige stemmer jo ikke helt.

30% retur ? Det er da en rimelig drøy påstand.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg.

Game Daily BIZ, a gaming industry publication, reported that the anonymous source tallied that of the 300 consoles EA has received, 30-50 percent of them have failed.

Kilde

Mer fun

http://www.gamingoutloud.com/?p=45

Det er ikke nødvendigvis akkurat de absolutte tallene, men det gir en tegning på at det har vært store problemer.

Utelot også ign mannen som var på sin nr. 5

Lenke til kommentar

Spilltitler samt heftig grafikk og du får en blu-ray på kjøpet omtrent. HD spiller er noe alle kommer til å kjøpe seg etterhvert nå, da har Sony gjort ett genistrek ved å ha en blu-ray spiller i maskinen.

Vil vel uten tvil si spilltitlene er det sterkeste kortet Sony har og derfor Playstation alltid har vunnet konsollkrigen. Men grafikken er også revolusjonerende og i flere av nyere spill nå kommer de med revolusjonerende gameplay. Dette er selvsagt positivt ;)

Xbox360 og Wii har INGEN spill jeg har lyst til å spille, PS3 har minst 10stk. Da sier det seg selv hvorfor jeg foretrekker PS3.

Lenke til kommentar
Spilltitler samt heftig grafikk og du får en blu-ray på kjøpet omtrent. HD spiller er noe alle kommer til å kjøpe seg etterhvert nå

Ja, mor og far maser fælt om at de må kjøpe seg hd-dvd snart.

Vil vel uten tvil si spilltitlene er det sterkeste kortet Sony har og derfor Playstation alltid har vunnet konsollkrigen. Men grafikken er også revolusjonerende og i flere av nyere spill nå kommer de med revolusjonerende gameplay. Dette er selvsagt positivt

Ja, jeg ble nesten sjokkert da jeg så hvor mye bedre grafikken er på PS3. Skulle nesten tro det var 10 år bedre teknologi.

Xbox360 og Wii har INGEN spill jeg har lyst til å spille, PS3 har minst 10stk. Da sier det seg selv hvorfor jeg foretrekker PS3.

Ja, det gjør det.

Lenke til kommentar

At sony har Blu-Ray spiller i maskinen sin er for å prøve å pushe frem sitt produkt som standard. Blir det standard er det jo flott, blir det ikke standard så er det bare spillene som har godt av Blu-Ray spilleren.

Hva er så revolusjonerende ved grafikken når den er på linje med Xbox360?

Revolusjonerende gameplay har jeg til gode å se.

Både Xbox360 og Wii har mange gode titler, både ute nå og i nermere fremtid og samme gjelder nok PS3. Du er nok bare for trangsynt til å se dem.

Edit: myntet på Avean

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Kjøp dere en Amerikansk Playstation 3 hvis du har tenkt til å bruke den mye som blu-ray spiller.. Kommer så utrolig mye mer releaser på Region A, du får konsollen levert til 4000,- og du kan da kjøpe billige blu-ray filmer fra Amazon (som en nevnte her) til 20$ osv.

Hvis du ikke har tenkt til å bruke Playstation 3 som dvd spiller for din gamle dvd samling (regner med at de fleste har en standar sonefri dvd spiller fra før av) og ikke har tenkt til å spille gammle playstation 2 spill på ps3 (ps2 maskin fra før?) ser jeg overhode ingen grunn til å velge europeisk ps3...

Mye mer film utvalg, rimligere spill og filmer.

Som meg selv da så har jeg solgt unna store mengeder av dvd samlingen, noen beholder jeg selvsagt. Solgt Playstation 2 slim + alle spilla. Men kjøper tilbake godbiter som God Of War som jeg ikke fikk spillt ferdig osv til en billig penge i Ntsc osv....

Lenke til kommentar

Siden spørsmålet ditt er hva jeg synes er så bra med PS3, så er vel grunne til at jeg skal ha den denne;

Av nestegenerasjons konsoller så ser jeg på PS3 som den som har mest å by på. BR spiller er ikke bare bra for film men gir større muligheter for spill (dvs kan selvfølgelig ha mere på en slik plate en på en DVD disc) jeg er klar over at dette ikke er det største problemet for spill i dette øyeblikket, men hallo! Neste generasjon. Når slusene åpnes og man kan fritt bolte seg på minst 50 gb da utnytter man det.

Det er en maskin med masse potensiale, på lik linje med 360, i teorien større men det klarer de jo ikke helt å bevise (time will show), det er uansett like mye kraft i den.

Den har mange titler som jeg gleder meg stort til, stor FF fan bla, og jeg vet disse kommer på 360 også men de kan spilles på PS3 så; GTA4 og Assassins Creed er to topp titler jeg virkelig sikler etter.

Den har et voksent design som passer stua mi!

Jeg gleder meg virkelig til Mars og en nydelig PS3 i stereo benken.

Lenke til kommentar

Det som er bra med PS3 for meg, er utvilsomt spillene. Jeg som har hatt både PS/PS2 har vokst opp med spill som final fantasy, gta, gt, tekken, mgs, crash bandicoot, ssx, tony hawk, burnout, escape from monkey island, soul calibur, time crisis, WRC, tomb raider, rayman, need for speed (denne har tapt seg though:p), Resident evil, midnight club, KH, manhunt, silent hill, spiderman...

Derfor kjøper jeg PS3 for jeg vet jeg komme til å kjøpe sequals til spillene jeg har nevnt. Jeg vet at ikke alle disse er exclusive til én maskin, men jeg får nok tak i en god del av de. Derfor passer PS3 bra for meg..

Det er klart X360 har spilltitler som er helt like, eller spill som ligner. Ta f.eks DOA eller PGR. Men hvis jeg ikke liker noen av disse er valget enkelt for meg :)

PS3 har rett og slett spillene som jeg vil ha!

At den har BD kommer bare som et pluss for meg

Nå som jeg har installert Yellow Dog også er PS3 den maskinen jeg foretrekker

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...