Gå til innhold

Blanke SMSer fra 7650

Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever å få blanke SMSer fra andre? Ikke at de har sendt blanke, men at du mottar dem slik. Jeg har opplevd at EN venn av meg får til stadighet blanke SMSer fra meg, og det virker helt tilfeldig når det skjer. Jeg vet ikke om det er min mobil, nette, eller mottakerens mobil.

Mobil: Nokia 7650

Abo: Chess

Mottaker: en Nokia..husker ikke vilken..et år gammel ca.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjelder ikke bare telenor. Ganske mange sms servere som har det problemet. Grunnen til at det skjer er fordi man kan i følge sms standarden skrive inne en kode først i meldingen. Husker ikke noen i hodet men det er noe sånn *ettall# greier. Kan brukes til en del forskjellig som f. eks. forsinket levering.

Når man starter meldingen med en * tolker sms serveren resten av meldingen som en ukjent kode og siden det ikke avsluttes med # regner den hele meldingen som en kode.

Husker jeg ikke helt feil er faktisk koden *06# å sende en tom melding. (Brukes til testing etc.)

Lenke til kommentar

Hei!

For å sende forsiket melding, skriver du *s 5# der 5 er antall timer til meldingen skal bli sendt.

Før kunne man også bruke *k# for å sende meldinger med skjult nummer, men det ble sperret fra operatørene.

Det er ingen kode som er *06#, men *#06# tastes inn for å sjekke serienummeret på telefonen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 02:04, skrev SpritHansi:

Hei!

For å sende forsiket melding, skriver du *s 5# der 5 er antall timer til meldingen skal bli sendt.

Før kunne man også bruke *k# for å sende meldinger med skjult nummer, men det ble sperret fra operatørene.

Det er ingen kode som er *06#, men *#06# tastes inn for å sjekke serienummeret på telefonen.

Hehe. Jeg har nok den *06# banket litt for godt inn i hodet. Koden for å sende en blank sms (I følge nokia) er *20#

For veldig lenge siden (før jeg fikk mitt første abb. i 1996) kunne man bruke en kode for å sende anonym sms hos telenor. Men den ble fort sperret :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...