Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmenettverk mellom Windows XP og 98SE

Anbefalte innlegg

Heisan, har fått ny data, og vil derfor gjerne overføre kjære filer (bilder, filer etc) fra min (oltids) gamle data. Denne kjører på Windows 98 SE, og før hadde vi et stabilt og fint nettverk med denne og en annen data. Det var ikke jeg som satt opp dette nettverket, og dataen på 98 SE er blitt betydelige "dårligere" etter det gamle nettverket ble tatt ned / sluttet å bli brukt.

Men nå skal jeg altså (prøve å) sette opp et nettverk mellom disse igjen. Problemene er som følger:

*Kunne brukt minnepenn til å overføre filene, men mangel av drivere (som fungerer på en gammel data) + samt hadde vært fint å fått satt opp ett nettverk i stedet sier imot dette.

*Når alle instruksene er fulgt i nettverks veiviseren (som ble startet på XP-data), og deretter brukt Windows XP CD-en på den andre for å klargjøre den óg, så finner jeg ikke den andre dataen på verken av maskinene. Filene som skal overføres ligger klart i en mappe på 98 SE-maskinen (under Andre maskiner > nettverk > Delte dokumenter).

*Alt er fulgt til punkt å prikke, maskinene er begge koblet til en HUB (med nettverkskabler) og internett fungerer på begge maskiner.

Hvis noen vet svaret med en gang, eller trenger mer info, fyr løs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...