2bb1 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 At den må stå oppå dashbordet gjør jo ikke noe da, med mindre man har dårlig syn? Og alle universalholdere er ikke stygge Og at mobilen må være åpen ser jeg heller ikke store problemet med, så den kan sikkert fint brukes til bilnavigasjon hvis ikke brukeren er spesielt kresen. I de fleste andre videoene jeg har sett av den, så har det vært samme karttypen, så tviler vel på at det har blitt installert tomtom e.l. i den videoen Geircr linket til. Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvorfor i alle dager skulle ikke GPS-mottageren i N95 kunne motta informasjon gjennom en liten glassrute? Klarer den ikke det engang så klarer den vel neppe komme gjennom et skylag engang, så vil si dette høres virkelig merkelig ut. 7982449[/snapback] Som du ser, må den stå oppå dashbordet for å motta GPS-signal. Det holder jo ikke. -snubbel 7982459[/snapback] Må ikke de fleste gps´er være helt oppe i vinduet? Jeg erfarer ihvertfall det med den vi har på jobben.. Blir skuffa hvis det de sier er sant.. huff og huff Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har sendt en mail til Nokia-kontakten min for å få en avklaring i saken. Poster svaret her når det kommer, så kan vi jo la diskusjonen ligge enn så lenge! -snubbel Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har sendt en mail til Nokia-kontakten min for å få en avklaring i saken. Poster svaret her når det kommer, så kan vi jo la diskusjonen ligge enn så lenge! -snubbel 7982531[/snapback] Jeg spurte han som la ut den filmen om n95 og gps. Jeg spurte om han brukte gpsen som er i n95 og om det var smart2go kartet. Jeg sa også til han at jeg hadde hørt at 6110 var mer til bil navigasjon og at n95 var mer til gate navigasjon og dette er hva han svarte... Yepp, I am using smart2go and the built-in GPS in the N95. I am not sure what GPS module is in Nokia 6110, but I know that the one in the N95 is seen as one of the best ones around. Ikke fått no svar fra han i Nokia ennå Snubbel? Kan du evt høre med han hva som er forskjellen på de 2 innebygde gpsene? 6110 vs n95 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Poster her så snart jeg får svar :-) -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Da har jeg fått svar fra Nokia: Hei, Som jeg sa igår er dette en håndholdt GPS, men den kan godt brukes i bil bare sørg for at dere anbefaler å selge med LD-3W for best mulig mottak i bil. Da har dere iallefall ryggen fri når kunden kommer tilbake og klager på dårlig mottak i bilen. Har ikke fått testet den selv ennå som GPS i bilen. Du skal få tilbakemelding når jeg har testet den. Med vennlig hilsen *********** Distriktansvarlig Nokia Norge AS Når Nokia selv går ut og anbefaler at man bruker LD-3W som tilleggsmodul til N95, da er det ingen tvil om at mottakeren er for svak. PS: LD-3W er en bluetooth GPS-modul. -snubbel Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Når Nokia selv går ut og anbefaler at man bruker LD-3W som tilleggsmodul til N95, da er det ingen tvil om at mottakeren er for svak. PS: LD-3W er en bluetooth GPS-modul. -snubbel 7985154[/snapback] Gjelder dette for 6110 også? Ville da være rart hvis de ikke har samme gps-mottaker i begge Ellers er jo dette helt utrolig, da kan man jo nærmest kalle N80 for gps til bil også da - bare man bruker en ekstern mottaker, doh! Lenke til kommentar
godal Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Da har dere iallefall ryggen fri når kunden kommer tilbake og klager på dårlig mottak i bilen. OK? til å være nokia ansatt synes jeg hun virker veel usikker på eget (topp)produkt. Har litt vanskelig for å tro at en ansatt i nokia faktisk ville sagt dette. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Da har dere iallefall ryggen fri når kunden kommer tilbake og klager på dårlig mottak i bilen. OK? til å være nokia ansatt synes jeg hun virker veel usikker på eget (topp)produkt. Har litt vanskelig for å tro at en ansatt i nokia faktisk ville sagt dette. 7985808[/snapback] Heh... da har du ikke vært i bransjen... Er jo mye, mye bedre at han opplyser forhandlere om svakheter i produktene enn at han lover gull&grønne skoger og at forhandler får negativ tilbakemelding fra kunder. -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Gjelder dette for 6110 også? Ville da være rart hvis de ikke har samme gps-mottaker i begge Ellers er jo dette helt utrolig, da kan man jo nærmest kalle N80 for gps til bil også da - bare man bruker en ekstern mottaker, doh! 7985609[/snapback] På 6110 Navigator skal ikke dette være nødvendig. Hvorfor er det rart at de ikke har samme GPS-motaker i begge telefonene? Hvorfor skulle de ha samme GPS-mottaker? -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ser at flere av dere er kritiske til det jeg skriver. Hvilken glede skulle jeg ha av å finne opp dette? Jeg er like skuffet som dere og hadde gledet meg til å selge N95 som bilnavigasjon. Dette er informasjon som kommer direkte fra Nokia, jeg ser ingen grunn til at Nokia sine representanter skulle finne på dette. De vil jo også selge så mye som mulig. -snubbel Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Huff, kjipt om jeg må kjøpe en LD-3W til 650+ for at den skal virke i bilen Får presse den frem i vinduet å håpe det går Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ser at flere av dere er kritiske til det jeg skriver. Hvilken glede skulle jeg ha av å finne opp dette? Jeg er like skuffet som dere og hadde gledet meg til å selge N95 som bilnavigasjon. Dette er informasjon som kommer direkte fra Nokia, jeg ser ingen grunn til at Nokia sine representanter skulle finne på dette. De vil jo også selge så mye som mulig. -snubbel 7986446[/snapback] Jeg er på ingen måte kritisk til det du skriver, men er heller kritisk til kildene dine Men hvis dette kommer fra Nokia så må det jo stemme, det er vel bare det at vi så sårt vil at det ikke er sant.. Men du fikk ikke noe svar på hva som var forskjellig på de 2 gpsene? Synes det er merkelig å sette i en svak gps i N95 og en bedre i 6110.. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg er på ingen måte kritisk til det du skriver, men er heller kritisk til kildene dine Men hvis dette kommer fra Nokia så må det jo stemme, det er vel bare det at vi så sårt vil at det ikke er sant.. Men du fikk ikke noe svar på hva som var forskjellig på de 2 gpsene? Synes det er merkelig å sette i en svak gps i N95 og en bedre i 6110.. 7986957[/snapback] Kildene er altså en forhandlerkonsulent (tar seg av all info mellom Nokia og forhandlere) og en foredragsholder (tar seg av info og kurs ang. nye modeller). Vil tro at de vet hva de snakker om, men det er lov å håpe at de tar feil! Hvorfor det er forskjellig GPS i de to, er jo like forståelig som at det er forskjellig kamera i to Nokia-modeller eller forskjellig skjerm. Det er ingen grunn til at de to skulle ha samme GPS-modul. Denne kjøpes sikkert inn fra en 3. part uansett. -snubbel Lenke til kommentar
jorkus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det GPS chipsettet som er mest brukt nå er SIRF III. Dersom dette sitter i N95 vil den fungere greit i biler som ikke har varmeskjold i frontruten. Mange biler har slikt varmeskjold, og det gjør at mottaket blir dårligere. Jeg bruker selv en E70 med Tomtom og ekstern Bluetooth GPS (m sirfIII), (har citroen C4 m varmeskjold) men plasserer da mottakeren i karmen på sidevinduet for å få et godt mottak. Det fungerer også hvis jeg legger mottakeren langt framme i frontruten, men signalet blir noe dårligere. Hvis man plasserer mottakeren i det skraverte feltet øverst på frontruten fungerer det meget bra.. (ikke brukbart m N95....) I biler uten varmeskjold fungerer det greit selv med mottakeren i hanskerommet! Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvorfor det er forskjellig GPS i de to, er jo like forståelig som at det er forskjellig kamera i to Nokia-modeller eller forskjellig skjerm. Det er ingen grunn til at de to skulle ha samme GPS-modul. Denne kjøpes sikkert inn fra en 3. part uansett. -snubbel 7987121[/snapback] Totalt usammenlignbart! Så lenge Nokia reklamerer heavy for gps på N95 - som også skal være noe av en mest avanserte telefonen, når den kommer på markedet - kan det ikke stemme at de velger å hive i en dårligere mottaker enn det 6110 har. Isåfall har Nokia driti seg regelrett ut! Du nevnte vel også at de vil komme med en N95 versjon senere, som er mer til bilnavigasjonsformål. Har du noen flere opplysninger omkring det? Og, hvis dette også stemmer, har Nokia driti seg enda mer ut... Hvis det er hold i disse ryktene, burde Amobil kanskje lage en sak om det? Kunne vært kjekt og fått belyst dette skikkelig,_før_den kommer i handelen. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Leste en post på All About Symbian's forum om den britiske prisen for N95 (url) £629.95 fra en kilde og £350 fra den andre (les tråden). Henholdsvis 7548,- / 4195,- Begge virker mindre sannsynlig.. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Totalt usammenlignbart! Hvorfor det? Det er da ingen som helst grunn til at Nokia skulle velge samme komponenter i to telefoner som er i helt forskjellig serie. Så lenge Nokia reklamerer heavy for gps på N95 - som også skal være noe av en mest avanserte telefonen, når den kommer på markedet - kan det ikke stemme at de velger å hive i en dårligere mottaker enn det 6110 har. Isåfall har Nokia driti seg regelrett ut! GPS brukes til veldig mye annet enn bilnavigasjon. I store deler av Europa, der byene er litt større enn Oslo (...) er det faktisk vanlig å benytte GPS som håndholdt navigasjon - rett og slett for å finne fram til adresser og POI. Nokia har ikke sagt noe som helst om at N95 skal være laget for bilnavigasjon, de har bare sagt at den skal inneholde GPS. Du nevnte vel også at de vil komme med en N95 versjon senere, som er mer til bilnavigasjonsformål. Har du noen flere opplysninger omkring det? Og, hvis dette også stemmer, har Nokia driti seg enda mer ut... Hvis du leser postene mine ordentlig, ser du at den modellen som Nokia lanserer for bilnavigasjon, er 6100 Navigator. Det har ingenting med N95 å gjøre. Hvis det er hold i disse ryktene, burde Amobil kanskje lage en sak om det? Kunne vært kjekt og fått belyst dette skikkelig,_før_den kommer i handelen. 7988039[/snapback] Det er to problemer med denne uttalelsen. 1. Du gjør en fjær til fem høns. Du tillegger masse "fakta" som ikke er nevnt et eneste sted. 2. Dette er ikke rykter, det er uttalelser fra Nokia-representanter. -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Leste en post på All About Symbian's forum om den britiske prisen for N95 (url) £629.95 fra en kilde og £350 fra den andre (les tråden). Henholdsvis 7548,- / 4195,- Begge virker mindre sannsynlig.. 7988068[/snapback] Veiledende pris i Norge skal altså være ca 5.500 kroner ink. mva. -snubbel Lenke til kommentar
joackim Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 For all del, ikke la denne tråden handle om hvor dårlig GPSen er. Men hvis N95 skulle komme i midten av mars i UK, så kan det vel ikke ta så lang tid som mai før den kommer andre steder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå