Gå til innhold

Hvordan lage en realistisk FPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halo har jo sine realistiske punkter, kan bare ha 2 våpen til enhver tid, og der ser man jo hele kroppen, og når man ser p vennen sin når man spiller co op beveger han til å me beinan ordentlig når han snur seg rundt, uvanlig kos=) og folk må bynne å lage fps spill ala baldurs gate 2; 300 timers spilletid, og et gameplay som hele tia føles ut som om det fornyer seg=)

Lenke til kommentar

Må bare få si at Halo singleplayer suger. Har aldri blitt så skuffet over de "farligste" monsterene. Covenantene var helt greie, men da du skulle møte "The Flood" eller noe slikt var alt veldig dramatisk. Skummel musikk og greier, bare for å finne disse små "hodene" eller noe... de tålte jo bare ett skudd. Dårligste monster ever?

 

Multiplayeren var bra da :smile:

Lenke til kommentar

Artig visst et team med feks forskere(fysikk, kjemi osv) kunne sitte seg ned å lage et veldig realistisk spill uten å skulle tenkte på å gi ut en final utgave på kortest mulig tid. Slik at de hadde bare et mål; få realismen så høy som mulig.

Lenke til kommentar

Syns å huske at da vi spillte Outlaws MP så beveget ikke beina seg på folk. De bare fløy stående gjennom luften. Det ødela mye. Så helt teit ut. Singelplayerdelen var derimot ok (selv om jeg ikke husker mye fra det).

 

Ellers vil jeg si at singelplayer-spill bør fokusere mer på en god historie, og ikke bare være hvilket-som-helst-spill i ny innpakkning. Kan sammenlignes med filmer. Noen filmer skiller seg ut ved å ha en veldig bra historie (ihvertfall spesiell historie). Andre skiller seg ut ved voldsomme visuelle fremstillinger. Noen er mer opptatt av historie (gameplay), andre grafikk. Et annet viktig element er atmosfære og "personlighet" (i mangel på et bedre ord). De fleste spill og filmer idag mangler dette, og det syns jeg er uheldig. Man får lite utvikling innen sjangere hvis alle bare "kopierer" det andre har gjort uten egne idèer og vrier.

 

Noen få ganger får man en fantastisk mix av disse, og da får man gjerne en stor hit (filmer: Ringene Herre, Star Wars (3 første)++, spill: Half Life, Max Payne++ (snakker om FPS her).

 

Kom kanskje litt utfor topicet om realisme, men syns vi skal fokusere mer på orginalitet, gameplay og underholdning. De fleste spill har tross alt til hensikt å underholde oss (og tjene penger til utviklerne selvsagt), ikke å simulere virkeligheten 100%. Noen spill fokuserer mer på realisme enn andre, og det er greitt. Men husk, det er bare et spill! There is no spoon!

 

[ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-12-11 21:04 ]

Lenke til kommentar

Syntes realistiske spill er underholdene jeg ... er morsomt når man får til nye ting som ikke var mulig i de "gamle" spillene. Da identifiserer man seg mye bedre med den personen i spillet, og man lukker omverdenen helt om og konsentrerer seg 100% om det som foregår på skjermen ... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...