Gå til innhold

finnes det overklokking program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes et program som heter clockgen. Men uansett hvilket program du bruker, må du inn i bios å stille litt allikevel. Så om du skal klokke bør du sette deg litt inn i det ellers så stopper du fort opp. Hvis du starter å klokke med clockgen uten å stille noen par ting i bios først, så kan det i værste fall føre til at windowsen din blir korrupt. Dette er fordi programmet ikke tar hensyn til HTT, minne eller PCI-E. Men fokuserer kun på å klokke FSB. Derfor bør du stille klart disse tingene i bios først, bare så du er klar over det. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Det finnes et program som heter clockgen. Men uansett hvilket program du bruker, må du inn i bios å stille litt allikevel. Så om du skal klokke bør du sette deg litt inn i det ellers så stopper du fort opp. Hvis du starter å klokke med clockgen uten å stille noen par ting i bios først, så kan det i værste fall føre til at windowsen din blir korrupt. Dette er fordi programmet ikke tar hensyn til HTT, minne eller PCI-E. Men fokuserer kun på å klokke FSB. Derfor bør du stille klart disse tingene i bios først, bare så du er klar over det. :)

7967876[/snapback]

jeg er ganske fersk når det jels klokking :(

men jeg vil lere meg det. sjipt om hele PC`n går te helvette da.

har du noen tips??

Lenke til kommentar

har du noen tips??

7967913[/snapback]

det er mange guider her på forumet akkurat ang dette, bare søk litt så finenr du de. :) De bør du lese slik at du skaffer deg grunnleggende forståelse om hva begrepene betyr og har å si på klokkingen. Da vil det være enklere å hjelpe deg hvis du forstår hva vi mener, pluss at du unngår å skade noen komponenter eller gjøre pc'n ustabil. Men aller helst bør du klokke i bios, det er best.

Lenke til kommentar

7967876[/snapback]

har du noen tips??

7967913[/snapback]

Finnes vel diverse internett sider som forteller om klokking ?

guider osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...