kim-roger Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 hei. jeg lurer på om det finnes noen overklokkings programer eller noe som lingner?? finner ikke noe:( kan noen sende en link?? takk :!: Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Det finnes et program som heter clockgen. Men uansett hvilket program du bruker, må du inn i bios å stille litt allikevel. Så om du skal klokke bør du sette deg litt inn i det ellers så stopper du fort opp. Hvis du starter å klokke med clockgen uten å stille noen par ting i bios først, så kan det i værste fall føre til at windowsen din blir korrupt. Dette er fordi programmet ikke tar hensyn til HTT, minne eller PCI-E. Men fokuserer kun på å klokke FSB. Derfor bør du stille klart disse tingene i bios først, bare så du er klar over det. Endret 18. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Det finnes et program som heter clockgen. Men uansett hvilket program du bruker, må du inn i bios å stille litt allikevel. Så om du skal klokke bør du sette deg litt inn i det ellers så stopper du fort opp. Hvis du starter å klokke med clockgen uten å stille noen par ting i bios først, så kan det i værste fall føre til at windowsen din blir korrupt. Dette er fordi programmet ikke tar hensyn til HTT, minne eller PCI-E. Men fokuserer kun på å klokke FSB. Derfor bør du stille klart disse tingene i bios først, bare så du er klar over det. 7967876[/snapback] jeg er ganske fersk når det jels klokking men jeg vil lere meg det. sjipt om hele PC`n går te helvette da. har du noen tips?? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 jeg er ganske fersk når det jels klokking men jeg vil lere meg det. sjipt om hele PC`n går te helvette da. har du noen tips?? 7967913[/snapback] det er mange guider her på forumet akkurat ang dette, bare søk litt så finenr du de. De bør du lese slik at du skaffer deg grunnleggende forståelse om hva begrepene betyr og har å si på klokkingen. Da vil det være enklere å hjelpe deg hvis du forstår hva vi mener, pluss at du unngår å skade noen komponenter eller gjøre pc'n ustabil. Men aller helst bør du klokke i bios, det er best. Lenke til kommentar
drz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det finnes et program som heter clockgen. Men uansett hvilket program du bruker, må du inn i bios å stille litt allikevel. Så om du skal klokke bør du sette deg litt inn i det ellers så stopper du fort opp. Hvis du starter å klokke med clockgen uten å stille noen par ting i bios først, så kan det i værste fall føre til at windowsen din blir korrupt. Dette er fordi programmet ikke tar hensyn til HTT, minne eller PCI-E. Men fokuserer kun på å klokke FSB. Derfor bør du stille klart disse tingene i bios først, bare så du er klar over det. 7967876[/snapback] jeg er ganske fersk når det jels klokking men jeg vil lere meg det. sjipt om hele PC`n går te helvette da. har du noen tips?? 7967913[/snapback] Finnes vel diverse internett sider som forteller om klokking ? guider osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå