Gå til innhold

Samling av linker om Microsofts skitne metoder.

Anbefalte innlegg

Hvorfor syter så mange over metodene til microsoft når de samtidig bruker produktene deres?

Det er dobbeltmoral av øverste hylle.

Problemet her er ikke microsoft, men at folk oppfører seg som en flokk med sauer.

Omtrent like mye dobbeltmoral som når folk som ikke liker høy skatt betaler skatten likevel. Det er mulig å unngå å betale skatt, men for de fleste bare ved å la være å ha noen inntekt over minstegrensen, og det er sjelden noe godt alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor syter så mange over metodene til microsoft når de samtidig bruker produktene deres?

Det er dobbeltmoral av øverste hylle.

Problemet her er ikke microsoft, men at folk oppfører seg som en flokk med sauer.

Omtrent like mye dobbeltmoral som når folk som ikke liker høy skatt betaler skatten likevel. Det er mulig å unngå å betale skatt, men for de fleste bare ved å la være å ha noen inntekt over minstegrensen, og det er sjelden noe godt alternativ.

8117032[/snapback]

Om man ikke liker høye skatter kan man stemme på et annet parti. Om man ikke liker det et firma foretar seg kan man benytte seg av konkurrenter. Dersom man ikke foretar seg noe kan man heller ikke forvente seg noen forbedring.

Men nå må jeg stikke for jeg skal gå i et protesttog mot bruk av dyrepels iført en stor minkkåpe, for det er tross alt ingen ting som er bedre å bruke når man går i slike protesttog når det er kaldt ute :roll: .

Lenke til kommentar
Om man ikke liker høye skatter kan man stemme på et annet parti. Om man ikke liker det et firma foretar seg kan man benytte seg av konkurrenter. Dersom man ikke foretar seg noe kan man heller ikke forvente seg noen forbedring.

Hvilken konkurrent kan man benytte seg av for å kjøre Photoshop eller andre spesialprogrammer veldig mange er nødt til å bruke for å kunne utføre arbeidet sitt?

Lenke til kommentar

Hvilken konkurrent kan man benytte seg av for å kjøre Photoshop eller andre spesialprogrammer veldig mange er nødt til å bruke for å kunne utføre arbeidet sitt?

8118154[/snapback]

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet?

Dessuten: Om flere bytter operativsystem vil de som utvikler disse programmene bli tvunget til å utvikle dem for andre operativsystemer også. Men når folk bare følger flokken skjer det nada.

Lenke til kommentar

Jepp, det var derfor jeg svarte. Fint du spør, det er slik man lærer.

Dessuten: Om flere bytter operativsystem vil de som utvikler disse programmene bli tvunget til å utvikle dem for andre operativsystemer også. Men når folk bare følger flokken skjer det nada.

Hvor lenge synes du det er rimelig at man klarer seg uten inntekt for å tvinge programvareprodusenter til å støtte andre OSer? Og tror du at mange nok andre vil gjøre det til at det har noen effekt? Hvis ikke er det jo uansett bortkastet.

Lenke til kommentar

Jepp, det var derfor jeg svarte. Fint du spør, det er slik man lærer.

Hvor lenge synes du det er rimelig at man klarer seg uten inntekt for å tvinge programvareprodusenter til å støtte andre OSer? Og tror du at mange nok andre vil gjøre det til at det har noen effekt? Hvis ikke er det jo uansett bortkastet.

8118744[/snapback]

Les det jeg skrev igjen. Jeg har aldri hevdet at folk skal gi opp jobben sin. Dessuten er det også mulig å finne egne løsninger på ting.

Det skal heller ikke så utrolig mange avhoppere til for at det blir et stort press på utviklerene.

Men det skjer jo som kjent ikke noe dersom ingenting gjøres.

Lenke til kommentar
Les det jeg skrev igjen. Jeg har aldri hevdet at folk skal gi opp jobben sin. Dessuten er det også mulig å finne egne løsninger på ting.

Du skrev at folk må slutte å bruke Windows i stedet for å bare klage. Hvordan foreslår du man gjør det og fortsatt får utført det man vil? Hva er "egne løsninger på ting"? Dette blir vel vagt, selv etter min standard.

Det skal heller ikke så utrolig mange avhoppere til for at det blir et stort press på utviklerene.

"Avhopperene" må først ha noe å hoppe av til, og uansett, jo det gjør det. Det er ikke noen som gidder å bruke en formue på å vedlikeholde en versjon for et annet OS hvis ikke man er helt nødt. Mange gidder ikke støtte noe så trivielt som andre nettlesere enn IE, selv om det egentlig bare krever å følge standarder.

Lenke til kommentar

Du skrev at folk må slutte å bruke Windows i stedet for å bare klage. Hvordan foreslår du man gjør det og fortsatt får utført det man vil? Hva er "egne løsninger på ting"? Dette blir vel vagt, selv etter min standard.

"Avhopperene" må først ha noe å hoppe av til, og uansett, jo det gjør det. Det er ikke noen som gidder å bruke en formue på å vedlikeholde en versjon for et annet OS hvis ikke man er helt nødt. Mange gidder ikke støtte noe så trivielt som andre nettlesere enn IE, selv om det egentlig bare krever å følge standarder.

8121219[/snapback]

Jeg sier ikke at folk må gjøre noe som helst jeg. Jeg mener bare det er dobbeltmoral å klage over microsoft samtidig som man ikke en gang gjør et forsøk på prøve noe annet eller ikke gidde å sette seg inn i noe nytt.

Det er som å klage på at man fikk feil regjering når man selv ikke orket gå og stemme.

Hva mener du med at jeg er for vag når jeg sier at folk kan finne egne løsninger på ting? Med egne løsninger mener jeg faktisk egne løsninger og ikke allerede eksisterende løsninger. Jeg må da få slippe å løse ethvert problem i verden for å si at folk kan finne egne løsninger på ting?

Lenke til kommentar
Jeg mener bare det er dobbeltmoral å klage over microsoft samtidig som man ikke en gang gjør et forsøk på prøve noe annet eller ikke gidde å sette seg inn i noe nytt.

Du går da ut ifra at folk ikke har prøvd. Men de som lever i den virkelige verden vet at mye er låst til Microsoft-produkter, som f.eks. dokumenter.

Lenke til kommentar
Jeg mener bare det er dobbeltmoral å klage over microsoft samtidig som man ikke en gang gjør et forsøk på prøve noe annet eller ikke gidde å sette seg inn i noe nytt.

Du går da ut ifra at folk ikke har prøvd. Men de som lever i den virkelige verden vet at mye er låst til Microsoft-produkter, som f.eks. dokumenter.

8129344[/snapback]

De fleste dokumenter lar seg da åpne med open office.

Lenke til kommentar

8129344[/snapback]

De fleste dokumenter lar seg da åpne med open office.

8129383[/snapback]

De fleste. Ikke alle.

Slik er det med Microsofts lukkede formater.

Lenke til kommentar

Hvilke nye formater? Hvordan er de åpne? Hva har det å si for dagens situasjon? Diskusjonen er om folk som bruker Windows kan kritisere Microsoft uten at det er dobbeltmoral. Da nytter det ikke å love gull og grønne skoger en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
VMWare langer ut mot Microsoft

8045825[/snapback]

Likevel så får vmware faktisk lov til å støtte virtualisering av Windows. Vmware tør jo ikke engang å støtte OS X! Er det noen de skal "lange ut" mot så er det Apple!

8149543[/snapback]

Har det noen gang vært snakk om å bygge inn slik støtte i VMWare? For det første antar jeg du her snakker om Inter-Mac, og disse har jo ikke vært så lenge på markedet. Tidligere fantes det forøvrig løsninger (PearPC) for å kjøre MacOS X på PC, men det gikk såklart treigt siden også CPU måtte emuleres.

VMWare er jo en generell emulator som fremstår for et gjeste-os som en helt vanlig x86 maskin. Hvis de skulle støttet kjøring MacOS X tror jeg de måtte gjort en del tilpasninger i hardware-emuleringen. Bruker ikke f.eks. alle Intel-Mac'er EFI BIOS? Dette er en nyere type BIOS og helt annerledes enn hva man finner på PCer, men brukes altså av Apple og også på Itanium(2) systemer. Windows støtter ikke EFI, mens Mac OS X støtter vel ikke den tradisjonelle BIOSen vi har på PCer.

Kort og godt tror jeg en del endringer måtte til for at VMWare skulle kunne kjøre MacOS X som gjestesystem, men hvis de er blitt truet av Apple så er det uheldig. Men kan vel hende at interessen ikke er stor nok heller?

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
VMWare langer ut mot Microsoft

8045825[/snapback]

Likevel så får vmware faktisk lov til å støtte virtualisering av Windows. Vmware tør jo ikke engang å støtte OS X! Er det noen de skal "lange ut" mot så er det Apple!

8149543[/snapback]

Har det noen gang vært snakk om å bygge inn slik støtte i VMWare? For det første antar jeg du her snakker om Inter-Mac, og disse har jo ikke vært så lenge på markedet. Tidligere fantes det forøvrig løsninger (PearPC) for å kjøre MacOS X på PC, men det gikk såklart treigt siden også CPU måtte emuleres.

VMWare er jo en generell emulator som fremstår for et gjeste-os som en helt vanlig x86 maskin. Hvis de skulle støttet kjøring MacOS X tror jeg de måtte gjort en del tilpasninger i hardware-emuleringen. Bruker ikke f.eks. alle Intel-Mac'er EFI BIOS? Dette er en nyere type BIOS og helt annerledes enn hva man finner på PCer, men brukes altså av Apple og også på Itanium(2) systemer. Windows støtter ikke EFI, mens Mac OS X støtter vel ikke den tradisjonelle BIOSen vi har på PCer.

Kort og godt tror jeg en del endringer måtte til for at VMWare skulle kunne kjøre MacOS X som gjestesystem, men hvis de er blitt truet av Apple så er det uheldig. Men kan vel hende at interessen ikke er stor nok heller?

8149930[/snapback]

Ja, både VMWare og Parallels har uttrykt interesse for å støtte virtualisering av OS X, men tør ikke før Apple gir dem et "OK" siden lisensen angivelig skriver at det kun er lovlig å kjøre OS X på en "Mac".

Her og Arstechnica-artikkelen

Angående PearPC, så er jo dette, som du selv skriver, en emulator. Hvis jeg hadde tenkt som Apple, så hadde jeg ikke bekymret meg for en treig emulator. 1/100 av native hastighet er i praksis ubrukelig.

Det er teknisk mulig å kjøre OS X i VMWare allerede idag, så EFI er nok det minste problemet. Apple har antakeligvis all grunn til å ikke selge OS X for x86 over disk - for ser man på all FUD'en i Apple sin switch-kampanje så koker alt ned til at OS X er bedre enn Windows.

Peonget er at Microsoft slettes ikke er den eneste slemme monopolisten. Men Apple slipper unna med det

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...