Trainman Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Som Emnetittelen sier får jeg ikke slått av pc`en på normal måte. Trykker start-> slå av datamaskinen-> slå av. Ingenting skjer. Har også laget en snarvei for å slå av maskinen umiddelbart, men denne fungerer heller ikke. Jeg må holde powerknappen inne i 5 sek el noe for å få slått av. Evt bruke "svenskeknappen" bak på maskinen. Har gjort noen endringer i registeret for å fremskynde "shutdown", men problemene kom en stund etter at disse endringene ble gjort. Har XP Pro. Noen som har en idè om hva som er galt? Hadde satt pris på litt hjelp da dette er litt irriterende. Har en syv år gammel IBM pc med pentium 3, 500Mhz prosessor og 256 RAM, men den fungerer utrolig raskt og fint til mitt bruk. Bortsett fra ovennevnte problem da. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har den latt seg slå av i Windows tidligere? Jeg bare lurer på om du har et ACPI-hovedkort. I så fall, sjekk at det er aktivert i bios. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 hold inne knappen på selve pc'n for å slå den av da? slå den på ijen etterpå og slå av på normalt vis. har prøvd det før. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 prøv " Force Shutdown ": http://www.tucows.com/preview/240035 lykke til Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Har den latt seg slå av i Windows tidligere? Jeg bare lurer på om du har et ACPI-hovedkort. I så fall, sjekk at det er aktivert i bios. 7970314[/snapback] Er nå i det siste den har begynt å tulle. Siste måneden ca. Hovedkortet har jeg ikke sjekket. Hva sjekker jeg? Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Har den latt seg slå av i Windows tidligere? Jeg bare lurer på om du har et ACPI-hovedkort. I så fall, sjekk at det er aktivert i bios. 7970314[/snapback] Er nå i det siste den har begynt å tulle. Siste måneden ca. Hovedkortet har jeg ikke sjekket. Hva sjekker jeg? 7971563[/snapback] Lurte bare på om hovedkortet ditt var for gamelt, men det er det altså ikke. Du kan forsøke å gå inn i bios-oppsettet ved oppstart. Finn frem oppsjonene for ACPI og forsikre deg at denne er aktivert. Sjekk også denne linken. Endret 18. februar 2007 av ivarw Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Det skal jeg prøve. Takk for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå