Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Har nå prøvd stort sett alt av guider jeg kan finne om åpning av porter, men så langt ser det ikke ut som om det funker.... Jeg har en Thomsom Speedtouch 510 og en Linksys WRT54G. Trenger å åpne en port, har prøvd med nr 1413..... http://canyouseeme.org/ kommer med følgende melding: "Error: I could not see your service on 85.166.131.171 on port (1413) Reason: Connection timed out" Har åpnet porten (tror jeg) i Speedtouchen i NAPT-settings, udp og tcp (aner ikke hva det er) og i Linksysen i Port range forward med udp og tcp. Håper noen forstår hva jeg mener, kort og godt; jeg trenger en port åpen ^^ Endret 18. februar 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Baalzamon Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du må åpne fra Speedtuch'n til Linksys'n til maskina di. Modem til router til maskin. Gå på linksys'n og sjekk hva wan IP'n din på den er (skal ligge i samme IP range som modemet, mest sansynlig 10.0.0.X), det er porten speedtouchen skal forwarde til, også velger du å forwarde fra linksys til den IP'n maskina di har. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Du må åpne fra Speedtuch'n til Linksys'n til maskina di.Modem til router til maskin. Gå på linksys'n og sjekk hva wan IP'n din på den er (skal ligge i samme IP range som modemet, mest sansynlig 10.0.0.X), det er porten speedtouchen skal forwarde til, også velger du å forwarde fra linksys til den IP'n maskina di har. 7967422[/snapback] Klarer ikke helt å finne wan ip.... Hvor sånn ca ligger det? EDIT: Addressen til Speedtouchen er 10.0.0.138 og Linksys 192.168.1.1 og/eller 10.0.0.1 , er det noe av det der? Endret 17. februar 2007 av heanwi Lenke til kommentar
hiper Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 wan ipen til linksysen blir den ip adressa den får tildelt fa speedtouchen... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 wan ipen til linksysen blir den ip adressa den får tildelt fa speedtouchen... 7967755[/snapback] Hvilken av disse blir det da? Lenke til kommentar
Baalzamon Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Du må inn på status oversikten på linksysen, der vil det stå hva wan ip'n din er og det er den du må forwarde til fra modemet, trykk på alle vinduene og søk etter wan, eller sats på at det er den neste ip'n og prøv 10.0.0.139. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Står 10.0.0.1 som ip-addresse, så jeg satser på at det er den... Skrive jeg 10.0.0.1 som "Inside IP" eller "Outside IP"? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Fikk det til nå nettopp, takker til Baalzamon og hiper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå