AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ska du diskutera detta med meg o nå? homofili e ein sykdom gud har spredt til forstyrrede mennesker.... 7977206[/snapback] Ja, det er ikke uten grunn at det heter diskusjon.no Har du i det hele tatt noe du kan bygge påstandene dine på? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Homofili er en legning, per definisjon. Homofili er ikke en sykdom, per definisjon. Dette kan vi slå fast og er hevet over tvil, fordi begge deler er menneskeskapte definisjoner og ikke noen gudegitte eller naturgitte sannheter. Man kunne, om man ville, definert homofili som en sykdom. Men det har man altså ikke gjort. Å definere det som å ikk være en legning er værre, da hele meningen med begrepet legning ville bli undergravd. Om man så synes homofili er en styggedom, så er det en helt annen ting. Hva som forårsaker homofili er også en annen ting. Men ingen av disse endrer på definisjonene ovenfor. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 kanskje du skulle tatt fatt på bibelen.. å se hva det står om homofili... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) kanskje du skulle tatt fatt på bibelen.. å se hva det står om homofili... 7977400[/snapback] Jeg håper ikke du har brukt bibelen som oppslagsverk for å bekrefte hva homofili er? Er du klar over hvor mange fordommer som er spredt i kristne miljøer og især bibelen om homofile? Endret 19. februar 2007 av PureJoy Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 kanskje du skulle tatt fatt på bibelen.. å se hva det står om homofili... 7977400[/snapback] Steiner du din bror hvis han din kone? Gifter du bort din søster til voldtektsmannen hvis hun blir voldtatt? Ofrer du en ku og vasker deg i blodet etter du har onanert? Viktig å følge Bibelen, vet du. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ikke bokstavelig. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ska du diskutera detta med meg o nå? homofili e ein sykdom gud har spredt til forstyrrede mennesker.... 7977206[/snapback] Et uhyggelig skremmende eksempel på hvor skadelig religion er. Skjerp deg jordboer. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ikke bokstavelig. 7977742[/snapback] Kan en kristen bestemme hvilke deler av "guds ord" han skal følge og hvilke han skal forkaste? Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ikke bokstavelig. 7977742[/snapback] Hvordan vet du så sikkert hva som skal tolkes bokstavelig? Har en skummel mistanke om at disse grensene stadig flyttes. Er det en hellig lov jeg ikke kjenner til som regulerer dette? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg mente ikke at man skulle forkaste enkelte ting og følge andre, men at man ikke skulle følge noe som står i Bibelen etter punkt å prikke, men heller tolke det på sin egen måte. Og ja, man kan vel forkaste enkelte ting om man føler for det. Det handler jo stort sett bare om tro på den kristne Gud, ikke noe mer. Nok OT. Homofili kan godt være en sykdom for min del. To mannskropper passer ikke sammen, og man kan ikke få barn. Og ja, jeg tror det er en grunn til dette. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg mente ikke at man skulle forkaste enkelte ting og følge andre, men at man ikke skulle følge noe som står i Bibelen etter punkt å prikke, men heller tolke det på sin egen måte. Her snakker vi flytende grenser. Praktiserer du dette selv? Og ja, man kan vel forkaste enkelte ting om man føler for det. Det handler jo stort sett bare om tro på den kristne Gud, ikke noe mer. Hvilket formål har dette? Homofili kan godt være en sykdom for min del. To mannskropper passer ikke sammen, og man kan ikke få barn. Og ja, jeg tror det er en grunn til dette. Hvilken universell sannhet bygger du dette på? Endret 19. februar 2007 av dot_ Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 av hele verdens befolkning så er det svært få % som er homofile. 7976936[/snapback] "The Kinsey Reports found that approximately four percent of adult Americans were exclusively homosexual for their entire lives, and approximately 10 percent were homosexual in their behavior for some portion of their lives." Den politisk korrekte backlashen har ført til at homofili nå omtales som et "livsstilsvalg". De eneste som påstår at det er et valg er forvirrede religiøse skrullinger. Det er heller ikke en sykdom. Det kan blant annet ikke "kureres". Da må de kunne akseptere at det faktisk er på grunn av fysiologiske årsaker, altså en sykdom eller skade, at de er homofile, og ikke fordi gud ville det slik eller at det er like naturlig som å være heterofil. 7973954[/snapback] Nå vrøvler du. Det er flere ting som former oss en sykdom eller skade. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvorfor skapte gud homofile hvis han mener de burde bli hengt, eller hva nå det står i bibelen. Er homofile en slags bug da eller? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hvorfor skapte gud homofile hvis han mener de burde bli hengt, eller hva nå det står i bibelen. Er homofile en slags bug da eller? 7978213[/snapback] Nå tror ikke jeg det er noe gud som har skapt oss overhode, mener dette er en historie som har blitt lagt fram bare fordi vi i det hele tatt skal ha noe å tro på, hva folk gjør med sin egen tro om de velger å tro på gud eller ikke er dems eget valg, såklart, men tror jorden ble til på en helt annen måte. Det som har kommet senere i bibelen om homofile, det er en oppfinnelse som ikke har rot i virkeligheten, dette har blitt motbevist så mange ganger at jeg forstår ikke hvordan kristne fortsatt kan hevde det de gjør. Endret 19. februar 2007 av PureJoy Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvorfor skapte gud homofile hvis han mener de burde bli hengt, eller hva nå det står i bibelen. Er homofile en slags bug da eller? 7978213[/snapback] Kanskje du for din egen del skal snu på spørsmålet. Hvorfor skal det eksistere en Gud når man har homofile? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvorfor skapte gud homofile hvis han mener de burde bli hengt, eller hva nå det står i bibelen. Er homofile en slags bug da eller? 7978213[/snapback] Nå tror ikke jeg det er noe gud som har skapt oss overhode, mener dette er en historie som har blitt lagt fram bare fordi vi i det hele tatt skal ha noe å tro på, hva folk gjør med sin egen tro om de velger å tro på gud eller ikke er dems eget valg, såklart, men tror jorden ble til på en helt annen måte. Det som har kommet senere i bibelen om homofile, det er en oppfinnelse som ikke har rot i virkeligheten, dette har blitt motbevist så mange ganger at jeg forstår ikke hvordan kristne fortsatt kan hevde det de gjør. 7978252[/snapback] Bibelen er jo bare en eventyrbok. Men ja, skjønner ikke hvordan folk kan fortsette å tro på det som står der. De får tonnevis av uslåelige argumenter trykt i trynet om hvor feil mye av det som står i bibelen er. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ska du diskutera detta med meg o nå? homofili e ein sykdom gud har spredt til forstyrrede mennesker.... Religion er en sykdom som gir folk forstyrrede meninger. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Homofili er en sykdom! MUWAHAHAHA neida. Det har noe med genene å gjøre. Om man er homo blir vist bestemt ved unnfangelsen Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 "problemet" ligger biologisk sett i genene. Var homofili rent genetisk ville det blitt utryddet i andre generasjon. Det er nok heller snakk om at visse vilkår må til for å aktivere visse gensekvenser i så fall. Jo fler gutter en kvinne har, jo større er sansyneligehten for at en av dem er homofile. Forskere spekulerer i at det kan ha noe med overbefolkningsmekanisme og immunforsvar å gjøre. hvis det skulle finnes homofili blandt dyr Homofili er observert i mer enn 1500 dyrearter. Det var en utstilling om det nylig på et museum i Oslo. og noen er rett og slett lei av folk som vil sette merkelapper på alt og alle for så å se ned på dem med en falsk følelse av moralsk korrekthet Hva med oss som vil kalle en spade for en spade og la vitenskap, ikke politikk, hva som er sant og ikke sant? Ikke lyve for oss selv og alle andre bare fordi homsene er så hårsåre. Hold kjeft og gå hjem, folkens! La folk være forelsket i hvem de vil. (Some restrictions still apply, children and animals are still off limits.) Pedofili og zoofili er legninger. Akkurat som heterofili og homofili. Forskjellen ligger i om man forgriper seg eller ikke. Jeg, for eksempel, er heterofil men går alikevel ikke rundt og voldtar kvinner. For at noe skal bli kalt en sykdom må det da være noe en på en eller annen måte pådrar seg, og ikke noe som en er født med? Medfødte sykdommer og defekter er så vidt jeg forstår fullt ut definerbare som sykdommer. Homofili er en legning, per definisjon. Homofili er ikke en sykdom, per definisjon. Dette kan vi slå fast og er hevet over tvil, fordi begge deler er menneskeskapte definisjoner og ikke noen gudegitte eller naturgitte sannheter. De aller fleste mennesker er født med èn eller fler skavanker, være det seg dårlige knær, disposisjon for visse sykdommer, nærsynthet som gjør at man må bruke briller, eller homofili. De er alle defekter av den inntakte, ideelle, naturlige organismen. Ingen mengde ønsketenkning fra politikere og politisk korrekte akademikere vil forandre det faktum. Like lite som at noen kan bestemme at myopi ikke er et problem og at man derfor ikke burde utvikle nye brilleglass og linser fordi "folk med myopi er akkurat like lykkelige som andre". Eneste grunn til at det skaper ståhei er fordi det dreier seg om en viss type livsstil med historisk og religiøs diskriminering. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Homofili kan godt være en sykdom for min del. To mannskropper passer ikke sammen, og man kan ikke få barn. Og ja, jeg tror det er en grunn til dette. 7977900[/snapback] To mannskropper kan passe rimelig godt sammen. Det er en grunn til at Gud har gitt oss mulighet til å få orgasme av stimulering av endetarmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå