Colasmurfen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Er homofili en sinnsforstyrrelse, en forstyrrelse som får offeret til og missforstå sin mening i verden? Vi vet alle at vår formering er avhengig av en representant fra vært kjønn, tror du dette er en sykdom eller en faktisk konstruksjonsfeil under "skapelsen"? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Er homofili en sinnsforstyrrelse, en forstyrrelse som får offeret til og missforstå sin mening i verden? Vi vet alle at vår formering er avhengig av en representant fra vært kjønn, tror du dette er en sykdom eller en faktisk konstruksjonsfeil under "skapelsen"? 7967160[/snapback] Å kalle det en sykdom vil jeg si er å gå for langt, vet ikke om det kan kalles en feil heller, Er kansje bare naturens gang siden også dyr kan være homofile btw: er Hetro selv. Endret 17. februar 2007 av NadaX7 Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Det blir helt feil å stille slike spørsmål som trådstarter gjør, for all mulig seksuell legning er helt naturlig. Det må hver og en person gjøre opp med seg selv, om personen tiltrekkes samme kjønn, motsatte kjønn eller begge to. Det er ingenting som er sykt ved å være homofil, det er helt naturlig akkurat som det blir ansett å være helt naturlig å være heterofil. Det syke her er jo å stille et slikt spørsmål som trådstarter gjør, for det vekker minner om hva homofile har måttet gjennomgå av noen som har stilt nettopp samme spørsmål. Dit skal vi ikke tilbake til. Endret 18. februar 2007 av PureJoy Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 I mine øyne, der penis er laget for vagina, er homofili feil. Men vil ikke gå så langt som å kalle det en sykdom. Hva synes dere andre ? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Naturens måte å begrense befolkningsveksten på? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Naturens måte å begrense befolkningsveksten på? 7967979[/snapback] Tviler sterkt, er ikke mange % i verdens basis som er homofile. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 I mine øyne, der penis er laget for vagina, er homofili feil. Men vil ikke gå så langt som å kalle det en sykdom. Hva synes dere andre ? 7967966[/snapback] Jeg klarer ikke å se logikken. At noe funker vil ikke si at andre former for kjærlighet og seksuelt samkvem er galt. Er hetroseksuell analsex feil? Hva med kondombruk? P-piller? Onani? Naturens måte å begrense befolkningsveksten på? 7967979[/snapback] Det forutsetter at naturen har en bevissthet, det har den altså ikke. Psykisk sykdom. 7968015[/snapback] Dette menneskefiendtlige synet på andres kjærlighet gikk man bort fra for mange tiår siden. 1 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Feilen ligger i genene dems. trist når kromosoner blir flyttet på. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Naturlig er det og ekte kjærlighet er også mulig i de fleste tilfeller, men jeg mener fortsatt det blir feil. Føler litt deja vù når jeg skriver dette. Har nok vært en tråd om akkurat det samme før. Så da som jeg sikkert skrev da også, så har jeg like stor respekt for homofile som heterofile, selv om jeg ser skeptisk på homofili i praksis. Mann og kvinne hører sammen for min del. Dette er en evig diskusjon. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Mann og kvinne hører sammen for min del også siden jeg er hetrofil, men jeg kan ikke se at hva som er rett for meg nødvendigvis må være rett for alle andre! At jeg er hetrofil gir meg ikke rett til å kalle andres legning for feil! Og feil i forhold til hva? Mennesket og veldig mange andre dyr er konstruert slik at enkelte av oss tenner på samme kjønn, hvordan i all verden kan det være feil? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nei, jeg sier ikke det er feil for alle, for all del. Det er bare mitt syn. Jeg mener folk burde bestemme dette selv og er mot å lage noen lover mot homofilt partnerskap. Men det har nå vel ikke vært planen på noe tidspunkt i senere tid uansett. Adopsjon av homofile er noe annet, men det blir vel OT i denne tråden. Finnes en egen tråd for det tror jeg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Men du skriver jo at homofili er feil! Hvorfor skriver du det om du bare mener at du ikke er homofil? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt jeg er det, selv om det sikkert er tydelig. Det jeg mente var at du har rett i at det ikke er feil for alle selv om det er feil for enkelte. Og jeg bekrefter ved å nevne at homofili etter mitt syn er grunnleggende feil, da mann og kvinne hører sammen. Dette fordi to av samme kjønn ikke kan få avkom. Å ha en slik type kjærlighet som vanligvis ville ført til barn mellom en mann og kvinne mener jeg er feil mellom to av samme kjønn. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Definitivt en sykdom. :!: Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dette menneskefiendtlige synet på andres kjærlighet gikk man bort fra for mange tiår siden. Not really... Dessuten kan man jo aldri vite... Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Homofili er en legning Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Er homofili en sinnsforstyrrelse, en forstyrrelse som får offeret til og missforstå sin mening i verden? Vi vet alle at vår formering er avhengig av en representant fra vært kjønn, tror du dette er en sykdom eller en faktisk konstruksjonsfeil under "skapelsen"? 7967160[/snapback] Å kalle det en sykdom vil jeg si er å gå for langt, vet ikke om det kan kalles en feil heller, Er kansje bare naturens gang siden også dyr kan være homofile btw: er Hetro selv. 7967242[/snapback] Når det gjelder disse påstander at dyr også kan være homofile har jeg hørt disse tidligere. Sist det ble fremsatt var vel i fjor av en eller annen som mente å kunne dokumentere dette. Dette er feil... Riding på hverandre, både når det gjelder dyr av hunnkjønn og hannkjønn har utelukket en sosial eller dominant begrunnelse, og sådan ikke av sexuell tilhørighet. Riding eller når to dyr av samme kjønn (parrer seg ), skjer nesten utelukkende hos flokkdyr som kveg, hunder,aper osv. Det skjer skjelden eller aldri hos dyr som lever enkeltvis f.eks. katter. Og som jeg sier har dette en sosial bakgrunn dvs innynde seg hos flokkleder, binde kontakter, eller det motsatte f.eks. hos hunder...vise makt, der lederhunden rir på den ( underlegne ) hunden. Det skjer svært skjelden eller aldri at ett dominant flokkdyr ( dvs leder ) lar den underlegne ri på seg. De fleste har også vært borti at hunder rir på eiers eller andres bein, det betyr ikke at hunden liker eller har vært ute for sex med mennesker, det betyr ikke annet enn at hunden skal dominere denne person og høyst sannsynlig har løpetid. At da enkelte begrunner dette med homofili hos dyr er en stor misforståelse, for det første legger ikke de fleste dyr slik vekt på ( kjærlighetsliv ) som vi mennesker, og ja jeg vet at det er fugler som holder sammen livet ut, men der også er ( homofile ) tedenser veldig skjeldne og har bakgrunn i å vise makt / dominans. Dette mener jeg og kunne påstå, da jeg har endel års bakgrunn i landbruk også husdyravl. Dermed har jeg heller ikke tatt standpunkt om homofili hos mennesker er sykdom eller annet, dette fordi jeg ikke har kunnskap nok når det gjelder mennesker til å uttale meg om det. Endret 18. februar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Tja, om dem som er homofil velger og være homofil må dem gjærne det... Naturen er en unik sak, og det er jo dokumentert at dyr kan være homofile, så hvorfor ikke mennesker ? må vel være fult lov og elske den man vil, uansett om personen har inn eller utovertiss.. Ser ingenting galt i det, og ser heller ikke på det som noen sykdom, eller noen form for missfostring... jajøss, har dame og er hetro Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ser at det er noen her som påpeker at de er heterofile etter å ha "forsvart" homofili. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå