kake111 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vil gjærne ha et program der du kan Overvåke pc'er som sitter i LAN'et og se hva program dem kjører (uTorrent, limewiref.eks). Grunnen er at vi sitter på en 6mbit linje som er delt på 50 stk, og hvis en laster ned så går det utover hastigheten til alle.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Og dette programmet mener du at alle deltakerene skulle installere på sin maskin, slik at du kan koble til dem og sjekke? Jeg vet iallfall ikke om noe program du kan gjøre dette på uten å installere noe på deltakerenes maskiner. Du kunne eventuelt sniffet nettverket, og lett etter typiske protokoller brukt av utorrent, limewire osv - men dette vil selvsagt ta opp en del av nettverket det også. Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 okok. har du noen navn på noen sånne sniffere? helst gratis Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Sorry, orker ikke forklare akkurat nå, men du kan ta på deg sokken google, og lete litt der, eventuelt lese noe på http://en.wikipedia.org/wiki/Packet_sniffer edit: Er du kjent med Linux? Isåfall er det ufattelig mye lettere (og bedre) å utføre slike oppgaver der, enn det ville være i windows. Endret 17. februar 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 takker, er inne å leser nå Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Sorry, orker ikke forklare akkurat nå, men du kan ta på deg sokken google, og lete litt der, eventuelt lese noe på http://en.wikipedia.org/wiki/Packet_sniffer edit: Er du kjent med Linux? Isåfall er det ufattelig mye lettere (og bedre) å utføre slike oppgaver der, enn det ville være i windows. 7966914[/snapback] ja er kjent med linux... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Med alt dette sagt, er det godt mulig at det finnes en veldig mye enklere måte å gjøre dette på - så hvis noen vet om noe, skyt meg i foten og spytt ut Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Når jeg tenker meg om kunne du jo faktisk bare blokkere de vanligste portene brukt av eksempelvis p2p programmer. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 blokker portene for gnutella, og standard torrent da tror jeg du bli kvitt det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå