Gå til innhold

Billig og bra Hovedkort? IKKE MSI

wil

Anbefalte innlegg

Hei. I forrige uke og denne uka fikk jeg nye deler til PC`en min. I forrige uke (Tror jeg det var) fikk jeg nytt skjermkort, USB Kabler, USB Hub, nytt nettverkskort. Og denne uka fikk jeg ny Strømforsyning. På Torsdagskvelden når jeg fikk Strømforsyninga begynte jeg monteringa. Gikk ikke helt etter planen, men ok. I går fikk jeg den opp å gå, og alt så greit ut, men jeg burde ant at noe var galt når jeg måtte starte maskina to ganger for å få liv i skjermen. Den stod på store deler av går kveld og maskina ble skanna i natt. Alt så greit ut, så i morrest tenkte jeg at jeg skulle få kobla på resten av viftene som jeg har i maskina mi og prøve det nye nettverkskortet mitt igjen. Så jeg setter i gang og kobler på. Har overganger som gjør at jeg får kobla på viftene til strømforsyninga. Så vil ikke skjermen skru seg på. Ikke så faen.

Så tenkte jeg at jeg skulle se om det var at jeg hadde kobla feil som gjorde at det ikke fungerte, men det var det altså ikke. Skjermen var og forble svart. Riktignok fikk jeg starta den et par ganger og en gang var jeg faktisk inni Windows 2000 og styra også, men jeg skrudde den av igjen. Det burde jeg aldri gjort. Så jeg tenkte: Dette var rart. Tenkte at jeg kanskje hadde kobla noe feil på Strømforsyninga siden at det er første gang jeg har modulær Strømforsyning, så jeg prøvde den gamle strømforsyninga mi. Ble ikke noe skjermbilde da heller. Så prøvde jeg det gamle skjermkortet mitt med den gamle strømforsyninga. Heller ikke da ble det noe skjermbilde. Prøvde med 2 forskjellige skjermer. Samme resultat. Da får jeg øye på at den ene av mine 2 ChipsetVifter IKKE går. Så jeg prøver å snurre litt på den selv og den var tung å snurre rundt.

Heldigvis har jeg en trofast laptop som jeg bruker nå, men det er på den stasjonære at jeg har det jeg vil ha for å si det sån. Der har jeg alle sangene mine, programmene, dokumentene mine, oppsettene er riktig satt opp og alt.

Så derfor må jeg nok å kjøpe et nytt hovedkort.

PC`en det gjelder er hovedboksen i profilen min. Med andre ord må jeg ha et Socket 939 kort. Har da hatt 2 forskjellige MSI kort og har ikke hatt god erfaring med noen av dem. Så det blir IKKE MSI nå.

Noen som har noe gode tips til meg om hovedkort? Aller helst ser jeg at det blir ASUS kort for de ruler etter min mening.

Håper noen har gode tips og komme med. Det haster litt skjønner dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...