Gå til innhold

Lyd instilling på rødemic

Anbefalte innlegg

Hei

Har en røde videomic som jeg bruker på mitt Panasonic NV-GS120 kamera. Problemet mitt er at lyden kommer veldig høyt inn, noe som gjør at det blir skurrelyd. Går det an å kjøpe en liten adapter med volumkontroll eller lignende ?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har en røde videomic som jeg bruker på mitt Panasonic NV-GS120 kamera. Problemet mitt er at lyden kommer veldig høyt inn, noe som gjør at det blir skurrelyd. Går det an å kjøpe en liten adapter med volumkontroll eller lignende ?

Takker for svar :)

7966259[/snapback]

Du kan jo prøve en sånn?

Har selv kjøpt en sånn og kortet inn ledningene på den til ca 10cm. Har ikke mye erfaring med den siden jeg stort sett dubber fra en ekstern lydopptaker, men du kan nok skru volumet helt ned og så skru ca tre "tagger" opp igjen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Den så bra ut. Men har du peiling på om den styrer selve mikrofonen ned, eller bare lyden ? Vil det bli skurring, men lyden vil bli svakere ?

7968758[/snapback]

Det er ikke mikrofonen som "skurrer". Den fungerer helt fint uten skurring tilkoblet ekstern lydopptaker. Har prøvd også ved svært høye lyder. Det er lydautomatikken i kameraet som får for sterke signaler og skurrer ved høye lyder. Fikk fint fjernet støyet fra videohodet til kameraet, som røde-micen forsterket opp, ved å bruke en sånn ledning. Er nok ikke en 100% bra løsning, men greit nok når man ikke kan justere mic-nivået på kameraet manuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...