ole71 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hei,jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med et problem. Dette gjelder en toyota corolla 87 1,3 liter med forgasser og 12 ventiler plutselig en dag ville ikke turtallet gå ned på bilen etter jeg hadde startet og motoren var blitt varm.. bilen starter meget lett og motoren går veldig fint. dette skjedde etter en kuldeperiode. ingen slanger ser ut til og være løse og det er ingen lekkasje i motorrommet. det er helt tørt og fint. Endret 17. februar 2007 av ole71 Lenke til kommentar
olestav Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Mener du på tomgang at turtallet er høyt? eller når du kjører? For ellers er det bare å gire opp.. hehe Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis det er autochoke på bilen kan det holde at du trykker kjapt på gasspedalen så motoren ruses litt. Dermed justeres choken og bilen vil gå pånormalt turtall. Kan jo selvfølgelig være andre ting, var bare et forslag i blinde Lenke til kommentar
ole71 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Mener du på tomgang at turtallet er høyt? eller når du kjører? For ellers er det bare å gire opp.. hehe 7967768[/snapback] motoren går på høyt turtall når jeg kjører og står i ro. Lenke til kommentar
ole71 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis det er autochoke på bilen kan det holde at du trykker kjapt på gasspedalen så motoren ruses litt. Dermed justeres choken og bilen vil gå pånormalt turtall. Kan jo selvfølgelig være andre ting, var bare et forslag i blinde 7967812[/snapback] det har jeg prøvd Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Husker at de forgasserene hadde problemer med for høyt turtall.Da byttet vi en del som ble oppvarmet av kjølevesken og justerte ned turtallet.Mener de kalte det choke-kompensator på Toyota. Lenke til kommentar
ole71 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Husker at de forgasserene hadde problemer med for høyt turtall.Da byttet vi en del som ble oppvarmet av kjølevesken og justerte ned turtallet.Mener de kalte det choke-kompensator på Toyota. 7979200[/snapback] [ hei, kaller de det for hurtigomgangsdelen også. takker for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå