Lars! Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 UBArtotek.com Problemet ligg i at teksten vert "pakka samen". Det andre problemet ser det i bestillingskjemaet. Kva er det Internet Explorer gjer feil? (Eg må jo nesten tilpasse siden min til IE og). Eg finn iallefall ikkje ut av det. :S Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Alt er fint her i IE7. Er det IE6 du har problemer med? Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Eg veit ikkje ka som har vorten automatisk oppdatert her, men eg anntek det er IE6. Problemet med bestillingskjemaet under "kjøp" trur eg skuldes dårleg xhtml-støtte, men skal eg ordne det må eg jo gå på akkord med xhtml strict. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Feilen kommer mest sannsynlig fordi du har innholdet i en <td>-tag og dette i CSSen td,th { width: 166px; For det første: Du bør ikke bruke <table> <div> er mye bedre. #2: Du må ihvertfall lage klasser til hvert forskjellige element. Feks <td class="meny"> og td .meny { width: 166px; Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ja. Tusen takk. Ka med det i bestillingsskjemaet då? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 <td class="innhold"> og td .innhold { width: såogsåmye } Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Det eg meiner er at under "kjøp" så kommer resten av koden inn i tekstboksen etter "<textarea name="merknader" rows="5" cols="50" />", sjølv om den er lukka. Kan eg gjere noke med det utan å øydelegge for strict xhtml? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 <textarea> er ikke et selvclose element. <textarea></textarea> Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 litt OT: må bare si det det har blitt sagt en million ganger før IE har ikke støtte for xhtml. når det du har skrevet i xhtml med xhtml doctype er det bare feil html. det er ikke xhtml før det sendes med mime type: application/xhtml+xml men da vil ikke filen kunne kjøres i IE og du vil få tilbud om å laste ned filen. det du da kan gjøre er at filen sendes som application/xhtml+xml vist nettleseren støtter det vist ikke som text/html: <?php if (isset($_SERVER["HTTP_ACCEPT"]) && stristr( $_SERVER["HTTP_ACCEPT"], "application/xhtml+xml") ) { header ("Content-type: application/xhtml+xml"); } else { header ("Content-type: text/html"); }?> Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 KillYou: Det skal plasseres øverst? Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 skal være det første i dokumentet: da vil Opera og FF(?) få det som xhtml og IE vil få det som text/html. vist du holder musen over fanen i opera vil du se at det står mime-type:xxx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå