OgnOmm Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 har satt opp bulletproof FTP server på servern i huset, men kommer ikke inn på den når jeg prøver å kjøre med ip'en fra internett, men kun via lokalnettet. Bruker WS_FTP client på denne pc'en, og når jeg bruker 192.168.1.110:21(lokalnettip) kommer jeg rett inn på ftp'en, men bruker jeg ipen fra ISP, får jeg bare meldingen Connection Error This could be caused by any of the following reasons: Your network connection is down. The host address is incorrect. The server you are attempting to connect with is not available. Har forwarda port 20-21 i routern til 192.168.1.110, men det hjelper ikke. Hva kan være problemet? Har en Linksys router med Talisman firmware. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 NGT f.eks 'sperrer' for port 21 i routermodem. Du kan åpne dette med telnet. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Har bluecom, og vet ikke om dem sperrer port 21 i modemet, men om noen kan gi meg et krasjkurs i telnet kan jeg sjekke. Har brukt telnet såvidt før, men det er ikke mye Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bluecom bruker vanligvis rent modem, så tviler på at det er noe problem med utstyret der. Sjekk om du får åpnet andre porter. Bruk f.eks utorrent til å teste om portene er åpne. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) kommer andre inn med din ofisielle ip da , har sett at noen har problemer med å koble til sin egen ftp med den samme ipen som de bruker med ftp clienten du kan pm meg så kan jeg prøve herfra Endret 17. februar 2007 av tomin Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hadde vel muligens vært enklere bare å sette modemet i bridge og slått av DHCP funksjonen i tilhørende utstyr etter modemet, for så å få eksterne IP-adresser fra DHCP serveren(e) til Bluecom til hver enkelt pc. Da skal det være "plug and play", og ingen portforwarding trengs da. Endret 18. februar 2007 av praut86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå