MyBigMouth Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 NÅ synes jeg at det er på tide at vi starter konkurransene igjen. Med eller uten hw styret.... Hva tror dere? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ingen fra HW har noen sinne vært innvolvert, så det er bare å ta initiativ (noe man forsåvidt har gjort, men gi oss et tema, en frist og noen regler... ) Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ingen fra HW har noen sinne vært innvolvert, så det er bare å ta initiativ (noe man forsåvidt har gjort, men gi oss et tema, en frist og noen regler... ) 7979754[/snapback] Jobber med saken. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Poster det jeg skrev i en annen tråd om arrangeringen av konkurransen(e): Jeg er med.. Tema? EDIT: Stemmer for ukeskonkurranser jeg. Fredag kl. 20 hver uke skal bildene leveres, og vinneren trekkes kl. 20 på mandagen etter. Da blir det samtidig lagt ut et nytt tema, så har man 4 dager på seg. Burde vel holde. Konkurranser er gøy. Og jeg som nettopp har fått meg EOS 650. EDIT2: Klarte å lese feil jeg.. Jeg foreslår dette: Mandag kl. 20 starter en konkurranse. Bilder blir levert innen Fredag kl. 20. Avstemning pågår. Mandag kl. 20 blir vinneren trekt, og en ny konkurranse startet. Bilder blir levert innen Fredag kl. 20. Avstemning igjen. Hver måned (første dagen i den neste måneden eller noe sånn) blir alle 4 vinnerbildene samlet, og en avstemning varer i 3-4 dager. Da har vi: 1 ukeskonkurranse 1 månedskonkurranse hvor ukesvinnerne deltar Hvis det var snakk om noe kalender-ting, brukes selvfølgelig månedsvinnerne til det. Stemmer på meg selv jeg.. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Enig med 'Ludvik' angående ukeskonkurranser, men for mange er vel helgen den som gir muligheter for å komme seg ut med kameraet. Om reglene er foto mandag-fredag og avstemming fredag-søndag er det mange som faller fra. Mitt forslag: Foto: Mandag kveld til søndag kveld. Avstemming: Mandag morgen (søndag kveld) til onsdag kveld (erstatt gjerne 'kveld' med 20:00..) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Enig med 'Ludvik' angående ukeskonkurranser, men for mange er vel helgen den som gir muligheter for å komme seg ut med kameraet. Om reglene er foto mandag-fredag og avstemming fredag-søndag er det mange som faller fra. Mitt forslag: Foto: Mandag kveld til søndag kveld. Avstemming: Mandag morgen (søndag kveld) til onsdag kveld (erstatt gjerne 'kveld' med 20:00..) 7983157[/snapback] Ja, du sier vel noe der. Finfint oppsett, ja. Likte det godt. Forslag til første emne? Vi kan kanskje gjøre det litt lettere m.h.t. tråder og sånn denne gangen. F.eks. Ukekonkurranse # 1 Blir lagt ut mandag kveld (20 ca) Tema står der. Bildene kommer inn der. Moderator setter opp poll på søndag kveld. Mandag kveld startes en ny tråd, mens AVSTEMNING fortsatt pågår i den gamle tråden. Ukeskonkurranse #2 Samme som over. Etter hver fjerde ukeskonkurranse, startes en ny tråd: Månedskonkurranse for uke 1-4 Kun avstemning for beste bilde denne måneden. Endret 20. februar 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Kjør i gang. Jeg synes de reglene vi hadde var bra. Hvorfor fikse noe som ikke er ødelagt? Gleder meg til nye konker. vært litt dødt her en periode nå... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Enig det, og temaet "Religion" ble jo aldri tatt i bruk. Kanskje kan vi kjøre i gang en konkurranse med det som tema, la oss si f.o.m. neste helg, og så kjører vi de gode gamle reglene (de fungerte jo selvom det var dårlig med bidrag noen runder) Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Men en ting jeg synes kom opp svært ofte under konkurransen, var bilder som ikke passet med temaet i det hele tatt. Ville det vært lurt å lage en regel om dette? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Tss, vi kan da ha ukesoppgaver, men avstemingen kan også vare i en uke. Altså, man leverer feks bildene til en søndag, og når den søndagen er over begynner en ny oppgave på Mandag eller søndag kveld. Men mens den oppgaven holder på ,så går avstemingen av den forrige ukesoppgaven på. Og til neste søndag, da får man svar på dette, og avstemingen på den andre uken begynner, samt en ny oppgave. Enkelt og greit. Da har man god til å ta bilde på,samt god til til avtemning. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Men en ting jeg synes kom opp svært ofte under konkurransen, var bilder som ikke passet med temaet i det hele tatt. Ville det vært lurt å lage en regel om dette? 8016270[/snapback] Og hvem skal være dommer å avgjøre det i så fall? Alle som leverer bidrag bør selvsagt bruke et som passer til temaet, men noen ganger kan jo fotografen ha en kreativ baktanke med bildet som kanskje ikke kommer så godt frem, eller som andre ikke forstår. Men fotografen har jo ingen mulighet til å forsvare seg, siden han skal være anonym så lenge konkurransen pågår. Man kan ikke lage for strenge regler, da får vi til slutt ingen bidrag... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Men en ting jeg synes kom opp svært ofte under konkurransen, var bilder som ikke passet med temaet i det hele tatt. Ville det vært lurt å lage en regel om dette? 8016270[/snapback] Og hvem skal være dommer å avgjøre det i så fall? Alle som leverer bidrag bør selvsagt bruke et som passer til temaet, men noen ganger kan jo fotografen ha en kreativ baktanke med bildet som kanskje ikke kommer så godt frem, eller som andre ikke forstår. Men fotografen har jo ingen mulighet til å forsvare seg, siden han skal være anonym så lenge konkurransen pågår. Man kan ikke lage for strenge regler, da får vi til slutt ingen bidrag... 8016532[/snapback] Dette er jeg klar over. Nettopp derfor jeg tvilte. Men det var ofte at folk bare sendte in, imho, tull. Morsomt, men fortsatt tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå