Gå til innhold

Noen som har erfaring med Plantronics headset?


Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg mest å de nyere settene, som av en eller annen grunn bare(?) finnes å få hos komplett?

 

Jeg har idag et Sennheiser PC 30 hodesett og er veldig fornøyd med lydkvaliteten. En kompis hadde tilsvarende og det betyr at jeg er fornøyd med kvaliteten på mikrofonen også.

 

Men, volumkontrollen på kabelen er et veldig svakt punkt. Jeg er normalt sett forholdsvis forsiktig med mine eiendeler, men hodesettet gir nå bare lyd på ett øre. Problemet ligger i volumkontrollen, selve hjulet.

 

Jeg trenger nå et nytt hodesett og foretrekker en åpen/halvåpen løsning og en noenlunde stiv boom for mikrofonen. I denne sammenhengen har jeg sett litt på Plantronics hodesett, men lurer på om det er noen som har noen innspill å komme med?

 

Hva er forskjellen, fordeler eller ulemper på et med vanlig 3.5mm jack og et med USB-kontakt?

Er det noen som har eller har prøvd noen av de nyere hodesettene fra Plantronics og kan fortelle meg hvordan de sitter og hvor mye man kan "rotere" bommen med mikrofonen? Jeg liker ikke at den sitter rett fremfor munnen, men gjerne litt lavere.

Hvordan er kvaliteten på denne volumkontrollen? Hvis den er et veldig svakt punkt, burde jeg kanskje kjøpe ett uten den.

Hva med de halvåpne (eller er de lukkede?) settene? Er det lett å bli svett på øra?

 

De jeg tenkte på i første omgang, er vel Plantronics .Audio500 hodesett, men 320, 330 350 og 510 er vel aktuelle kandidater.

 

Jeg er litt i mørket her og takker for innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd noen av disse så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Men lydkvalitet på plantronics headsett syns jeg er veldig bra sånn generelt.

 

Jeg anbefaler med 3.5 mm jack siden dette kan brukes på alt fra mp3 spillere til pc, tv osv. Man kan kjøpe overgang fra usb og, men da er det alltid en liten ledning ekstra å holde styr på hehe

Lenke til kommentar

Kjenner en som har et Plantronics headset, og det ligner litt på det der.

Lyden er overaskende bra, mtp prisen til headsettet. Kraftig bass i alle fall, har ikke prøvd det så veldig mye så jeg vet ikke med detaljene ellers. Men etter det jeg kan huske, så synes jeg det er bedre enn PortaPro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...