ELR Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei! Spør for en annen her. Det prøves å sette opp et nettverk mellom to maskiner, en bærbar og en stasjonær. Det fungerte utmerket i går, men over natten sluttet det å fungere... Maskinene er koblet til hverandre via en HUB, og begge har statiske ip-adresser. De finner seg selv i nettverket, men de får ikke kontakt med hverandre. Når vi prøver å pinge maskinene får vi bare til svar at nettverksbanen ikke kan opprettes eller noe slik. Noen som har forslag til videre feilsøking? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) har hatt samme problemet mange ganger. jeg instalerte et hjemmenettverk på nytt jeg. 1: reboot pc. 2: instaler nettverket på nytt 3: reboot har virka for meg Endret 17. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
ELR Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Takker, skal få levert beskjeden videre Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvis dere har ganske nye netverkskort, kan dere droppe HUB-en, eller bruke en twisted-twisted pair kabel (en TP-kabel der to av ledningene er byttet rundt i den ene enden) Men nye nettverkskort kan merke dette selv, og rette det opp. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ok, så en trenger ikke krysset kabel med nye nettverkskort? Den ene maskinen er noen år gammel, den andre er en flekk ny bærbar. Kan gi det en kjangse. Takk Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det vil ikke funke å bruke krysset kabel hvis du skal gjennom en HUB. Kryssede kabler funker bare når du kobler direkte fra nettverkskort til nettverkskort (ikke innom HUB/router/switch/whatever altså) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det vil ikke funke å bruke krysset kabel hvis du skal gjennom en HUB.Kryssede kabler funker bare når du kobler direkte fra nettverkskort til nettverkskort (ikke innom HUB/router/switch/whatever altså) det stemmer ikke helt, står det: auto mdi-x ,eller switch/hub har up-link port, eller netverks korte har auto mdi-x vil det funke. ofte så har gammle switch/hub en bryter/port der du kan velge up-link. en enkle teste du kan gjøre er og pinge routern dere bruker ut på inet. OFTE: er det lan korte på onbord stasjonære som monger. du kan og prøve og sett speed på korte til 10mbit half duplex se om problemet blir borte. gjør det, så er det netverks kablen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvorfor vil det å sette farten ned hjelpe? Lurer på det fordi det kan hjelpe med å løse mitt problem med switche min som ikke vil kommuniserer med routeren på mer enn 10MB full dupelx. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det vil ikke funke å bruke krysset kabel hvis du skal gjennom en HUB.Kryssede kabler funker bare når du kobler direkte fra nettverkskort til nettverkskort (ikke innom HUB/router/switch/whatever altså) det stemmer ikke helt, står det: auto mdi-x ,eller switch/hub har up-link port, eller netverks korte har auto mdi-x vil det funke. ofte så har gammle switch/hub en bryter/port der du kan velge up-link. en enkle teste du kan gjøre er og pinge routern dere bruker ut på inet. OFTE: er det lan korte på onbord stasjonære som monger. du kan og prøve og sett speed på korte til 10mbit half duplex se om problemet blir borte. gjør det, så er det netverks kablen. 7969079[/snapback] Litt OT, men hvor ser/velger jeg det hen. Dette var nytt for meg Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Nå er jeg på en skolePC, men jeg mener det er i Nettverkskoblinger på kontrollpanelet, og velger Egenskaper for TCP/IP eller Klient for Microsoft-nettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå