Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SNØ PC kapputt (LØST)


Anbefalte innlegg

kommer hjem fra LAN med PCen i hendene. trappene forran huset er glatte og jeg snubler på grunn av dette. PCen klarte jeg å dempe ganske godt i fallet men fikk litt snø på baksiden hvor inputene står. Jeg regnet med at dette ikke skulle være noe å bekymre seg over, så jeg legger den på tørk på varmekablene i gangen.

Når jeg ca 1 time senere kobler den opp skjer det jeg tvilet på at ville skje:

jeg starter opp men det vises ikke noe bilde på skjermen akkurat som om skjermen ikke var tilkoblet PCen... og i tillegg kommer det lange piipelyder ut av hovedkortet, den fungerer rett og slett ikke.

Dette har jeg gjort får å fixe det men som ikke har funket:

 

-tørket PCen

 

-tatt ut skjermkort og tørket det

 

-sjekket batteriet på hovedkortet om det sto i

 

Ingenting har funket.

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har du manualen til hovedkortet ditt ? Sjekk opp "Beepcodes" eller hva pokker de kaller det.

 

Serier med piping er feilmeldinger om hva som er galt.

 

Sånn bortsett fra det ville jeg gått over alle kabler og sjekket at de satt skikkelig i.

 

MEN mest av alt ville jeg ha sjekket at RAM og CPU står skikkelig montert.

 

Lykke til.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

For at vanlig snø skal kortslutte, så skal du være svært uheldig. Det er tross alt bare vann, og det leder ikke strøm noe særlig.

 

Jeg tviler på at det i løpet av den lille timen det er snakk om, rakk å oppstå noe særlig oksidering. Spesielt om den sto uten strøm.

 

Har mer tro på at det er noe som har løsnet under fallet. Det er en stor og tung kjøler, så jeg hadde sjekket hk for skader, sjekket alle kabler, cpu, ram og gpu.

 

Tetanus

Lenke til kommentar
For at vanlig snø skal kortslutte, så skal du være svært uheldig. Det er tross alt bare vann, og det leder ikke strøm noe særlig.

 

Jeg tviler på at det i løpet av den lille timen det er snakk om, rakk å oppstå noe særlig oksidering. Spesielt om den sto uten strøm.

 

Har mer tro på at det er noe som har løsnet under fallet. Det er en stor og tung kjøler, så jeg hadde sjekket hk for skader, sjekket alle kabler, cpu, ram og gpu.

 

Tetanus

7971117[/snapback]

 

alt er som det skal bortsett fra at en av lydinputene er ødelagt og jeg får bare brukt 3 av høytalerne mine + sub da

Endret av Derfern
Lenke til kommentar

Ta ut alt, skjekk ram og cpu nøye. Tørk portene med hårføner, sett alt inn igjenn.

 

 

Jeg tok ut alt og satt det sammen igjen etter tørking i 12 timer og nå funker den, takk :love:

7971084[/snapback]

 

 

Flott :thumbup:

 

Redigere emnetittel til *løst*

 

Tenkte det skulle mye til for å kortslutte noe via porter, da disse somregel har adskilte pins.

 

Ram og cpu som ikke sitter helt som det skal kan ofte være problemet. Har selv vert borti dette med ram, og en gang cpu kjøler som ikke hadde kontakt med cpu, hvordan hovedkortet klarte og registrere dette, er derimot en gåte. Tror det var på socket A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...