Derfern Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) kommer hjem fra LAN med PCen i hendene. trappene forran huset er glatte og jeg snubler på grunn av dette. PCen klarte jeg å dempe ganske godt i fallet men fikk litt snø på baksiden hvor inputene står. Jeg regnet med at dette ikke skulle være noe å bekymre seg over, så jeg legger den på tørk på varmekablene i gangen. Når jeg ca 1 time senere kobler den opp skjer det jeg tvilet på at ville skje: jeg starter opp men det vises ikke noe bilde på skjermen akkurat som om skjermen ikke var tilkoblet PCen... og i tillegg kommer det lange piipelyder ut av hovedkortet, den fungerer rett og slett ikke. Dette har jeg gjort får å fixe det men som ikke har funket: -tørket PCen -tatt ut skjermkort og tørket det -sjekket batteriet på hovedkortet om det sto i Ingenting har funket. Hva skal jeg gjøre? Endret 19. februar 2007 av Derfern Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei. Har du manualen til hovedkortet ditt ? Sjekk opp "Beepcodes" eller hva pokker de kaller det. Serier med piping er feilmeldinger om hva som er galt. Sånn bortsett fra det ville jeg gått over alle kabler og sjekket at de satt skikkelig i. MEN mest av alt ville jeg ha sjekket at RAM og CPU står skikkelig montert. Lykke til. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Hvilket hovedkort har du? 7965715[/snapback] har et K8N SLI Socket 939 Lenke til kommentar
KullOs Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du burde vel ha ventet mye lenger enn du gjorde. Det blir ikke helt tørt på bare én time. Jeg vil tro det er noe som er kortsluttet e.l. Du får teste ut del for del. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Du burde vel ha ventet mye lenger enn du gjorde. Det blir ikke helt tørt på bare én time. Jeg vil tro det er noe som er kortsluttet e.l. Du får teste ut del for del. 7965818[/snapback] skal la den stå til i morgen, kanskje den funker da Lenke til kommentar
dominus Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 om du har en stor cpukjøler kan denne ha skadet noe i "bråstoppen". torsjonskreftene er rimelig store.. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 om du har en stor cpukjøler kan denne ha skadet noe i "bråstoppen". torsjonskreftene er rimelig store.. 7965858[/snapback] oi, du sier noe... Jeg har en ganske så stor kjøler som dominerer reten av delene i PCen. Big thyphon et eller annet Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Sjekk også at CPU'en, rambrikken(e) å annet utstyr som kobles til hovedkortet sitter skikkelig, kan hende noe løsnet litt når du datt. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ta ut alt, skjekk ram og cpu nøye. Tørk portene med hårføner, sett alt inn igjenn. Start opp. Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Sansynlig har hovedkortet fått seg juling når du har koplet til strøm på grunn av fukt, vann og støv (oksydering). Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kameraten min klarte å få snø inn i skjermkabelen(hun), og da ville ikke pcen vise bildet, men så snart han fikk fjernet all snøen gikk det greit.... Lenke til kommentar
Nesjabu Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Viss det kommer pipe lyder fra skjermkortet så er det feilmeldinger, prøv å søk på google ettet "motherboard beep" Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kanskje er du heldig og det er bare rammet som er kommet ut av stilling eller noe. Om du tror dette kan du eventuelt ta rambrikkene ut og inn. Ikke gjør det hvis du ikke vet hva du gjør. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Høres ut som RAM eller CPU har kommet litt ut av sporet sitt. Start med RAM og fortsett med andre ting som strøm kabler etc. Siste jeg ville sjekket er CPU. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ta ut alt, skjekk ram og cpu nøye. Tørk portene med hårføner, sett alt inn igjenn. Jeg tok ut alt og satt det sammen igjen etter tørking i 12 timer og nå funker den, takk Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 For at vanlig snø skal kortslutte, så skal du være svært uheldig. Det er tross alt bare vann, og det leder ikke strøm noe særlig. Jeg tviler på at det i løpet av den lille timen det er snakk om, rakk å oppstå noe særlig oksidering. Spesielt om den sto uten strøm. Har mer tro på at det er noe som har løsnet under fallet. Det er en stor og tung kjøler, så jeg hadde sjekket hk for skader, sjekket alle kabler, cpu, ram og gpu. Tetanus Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) For at vanlig snø skal kortslutte, så skal du være svært uheldig. Det er tross alt bare vann, og det leder ikke strøm noe særlig. Jeg tviler på at det i løpet av den lille timen det er snakk om, rakk å oppstå noe særlig oksidering. Spesielt om den sto uten strøm. Har mer tro på at det er noe som har løsnet under fallet. Det er en stor og tung kjøler, så jeg hadde sjekket hk for skader, sjekket alle kabler, cpu, ram og gpu. Tetanus 7971117[/snapback] alt er som det skal bortsett fra at en av lydinputene er ødelagt og jeg får bare brukt 3 av høytalerne mine + sub da Endret 18. februar 2007 av Derfern Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) *POFF* slettet Endret 18. februar 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ta ut alt, skjekk ram og cpu nøye. Tørk portene med hårføner, sett alt inn igjenn. Jeg tok ut alt og satt det sammen igjen etter tørking i 12 timer og nå funker den, takk 7971084[/snapback] Flott Redigere emnetittel til *løst* Tenkte det skulle mye til for å kortslutte noe via porter, da disse somregel har adskilte pins. Ram og cpu som ikke sitter helt som det skal kan ofte være problemet. Har selv vert borti dette med ram, og en gang cpu kjøler som ikke hadde kontakt med cpu, hvordan hovedkortet klarte og registrere dette, er derimot en gåte. Tror det var på socket A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå