Christian86 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Sitter og leter på ebay, og de har et alternativ for centrino og et for Pentium M. De med pentium M ser oftest slik ut (merk klistremerket) My Webpage Mens centrino har det tradisjonelle merket. Og jeg er temmelig forvirret, er Pentium M her det samme som centrino? Skal ha en som er batteribevarende nemlig. og ja! jeg er temmelig grønn på pentium o.l. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Pentium M er en CPU som er laget for laptops så det er den mest batterivenlige av de.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Pentium M er en CPU som er laget for laptops så det er den mest batterivenlige av de.. 7965564[/snapback] Så jeg får like grei batteritid som med centrino da? eller? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Så jeg får like grei batteritid som med centrino da? eller? såvidt jeg vet er det lettere å justere frekvenshastigheten på en Pentium M for å spare batteritiden. Siden Centrino ikke har denne muligheten vil den bruke mer strøm når den ikke er koblet til et strømnet. (det kan hende noen kagi et bedre svar på om det er flere forskjeller men dette er såvit jev et iallefall). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 takk uansett prøver å finne en thinkpad på nettet, men var ikke lett Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Centrino er ingen prosessor i seg selv, det er en plattform. Pentium M er en prosessor, som ofte sitter i en maskin med en Centrino plattform. ~ Medion Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Så jeg får like grei batteritid som med centrino da? eller? såvidt jeg vet er det lettere å justere frekvenshastigheten på en Pentium M for å spare batteritiden. Siden Centrino ikke har denne muligheten vil den bruke mer strøm når den ikke er koblet til et strømnet. (det kan hende noen kagi et bedre svar på om det er flere forskjeller men dette er såvit jev et iallefall). 7965604[/snapback] De har akkurat samme egenskaper. Centrino er plattformnavnet på Intel sin kombinasjon av brikkesett, cpu og trådløst kort, og kan bare brukes når den bærbare er laget etter gitte spesifikasjoner. Det er ikke navn på CPU. Centrino er laget med Pentium-M, Core Duo, Core Solo og Core 2 Duo cpuer. Av Pentium-M finnes det også flere cpu-serier (Banias, Dothan, Sonoma). Om en maskin har Centrino merket eller ikke trenger ikke å spille noen rolle, men jevn over er de med Centrino noe mer optimalisert. Banias hadde ikke Centrino plattform. @Christian86: Den siden du viser til viser til med linken til eBay har faktisk ikke Pentium M cpu, men Pentium 4 Mobile, som er generasjonen før (i realiteten en nedklokka P4 på 479 sokkel). Specsa på den T41 er lavere enn min 4 1/2 år gamle bærbare Acer. Så du skal ikke være så opptatt av Centrino eller ikke, men mer hvilken generasjon Pentium M. Banias kan glemmes, den er for gammel, Dothan og Sonoma har vel ikke så store forskjeller, med unntak at Sonoma har et bedre brikkesett, minne etc. Skal du ha en brukt Thinkpad, sjekk primært etter Dothan/Sonoma cpuer. Om du finner Core Duo til ønsket pris er det ennå bedre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Gav tilslutt opp thinkpad og ser på andre modeller. NC serien fungerer visstnok også for mine behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå