konge nick Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg bygde meg en data i julen og fikk nå netopp problemer, Jeg vet ikke om det har noe med utstyred ved dataen så jeg lister opp hva jeg har. ABIT Fatal1ty AN9 32X, nForce 590 SLI Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2,1MB, BOXED m/vifte, 65W XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX GDDR3,PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA216MB 7200RPM Uansett problemer er som følger, jeg startet opp dataen om der fikk jeg feil at windows mangler system32 filer, ( regnet da med et el annet slags virus hadde kommet inn) så jeg tok inn windows cden og skulle reinstallere, det gikk jo forsåvidt bra det, Men etter reinstalasjon av windows på partisjon C: hadde jeg mista partisjon D:: Og jeg hadde bare 120 gb på dataen og ikke 320 tilsammen slik det skal være. Begynte nå å bli VELDIG stressa, og restarta så dataen, og nå står det bare i stå lenge før jeg kommer meg til windows. Er datan helt avslått kommer jeg meg ikke inn på dataen i hele tatt, helt svart skjerm. Andre restart kan kanskje se litt start av bios, Men kan ikke trykke taster for å komme inn i bios, så kan ikke fikse instiller der, Kan heller ikke skifte setup, fordi dataen har låst seg lenge før dette....... Så varierer restarte over hvor langt jeg kommer.... 90 % av gangene er det helt svart skjerm.. Noen som har peil hva dette er..... Er veldig stresset Endret 19. februar 2007 av RaKiiS Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Skriv skikkelig emnetittel! Lenke til kommentar
mesha Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 en kompis av meg hadde nylig samme problem...det var sjeldent vi kom fram til bios...men vi tror det har noe med strømforsyning!eller har noen mer peiling?? Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 på hovedkortet får jeg beskjeden 7f..... at ting klikker der Kan det være hovedkorte som har gått i stykker http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...PRODINFO=Manual Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei, hvordan har du koplet til uguru panelt? Har du koplet cmos reset knappen til, anbefales ikke. Helst bruke bare jumper på hovedkortet. Så kommer det an på hvilken innstillinger du har på ram-brikkene. PSU er ikke problemet. Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Vet ikke hva du mener med Uguru panelt :/. Men jeg har resetta Cmos, slik memory cleaner, for å sjekke om det funket, noe det desverre ikke gjorde. Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har du prøvd å kople ut harddisken og bruke bare en ram brikke når du skal starte opp? Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Koblet ut Hardisken nå... og restarta... og dataen låste seg på samme plass på 7F Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Prøv å ta ut batteiet på hovedkortet, å så sette det inn etter noen sekunder. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ...Og jeg hadde bare 120 gb på dataen og ikke 320 tilsammen slik det skal være. ..7965480[/snapback] Dette problemet (127GB) skyldes bruk av Windows XP uten SP1/SP2 integrert. Støtte for større harddisker kom først i SP1 og SP2. Dette medfører at du bør ha siste servicepack inkludert på Windows CDen før installasjon. Se øvrige detaljer rundt denne problemstillingen i sticky under lagringsmedier. Stickien kan hjelpe deg med de andre problemene også ettersom det kan synes som om lagring/windowsversjon ar hovedproblemet ditt. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Pass på at Jumperen på biosresetten er RIKTIG plassert, hvis ikke vil ikke systemet starte. (Du må flytte den tilbake igjen etter bios reset). Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg vil starte med å si tusen takk for alle som svarer på tråden min Setter virkelig pris på det Uansett... Litt news hva som skjer ved oppstart av dataen, i tilfelle det kan hjelpe til å finne hva som er galt med den litt progresjon kan man kalle det som har skjedd.. Oppstart nå får jeg se første screen av oppstart ( jeg ser trykke f1 el del) så blir skjermen svart.. Klikker forsatt på 7f. ( som dere kan se i bruker manualen jeg la ut tidligere ). Trykker jeg f1 da ved oppstart, går den fra 7F til FF... Men fortsatt svart skjerm. Trykker jeg del ved oppstart så får jeg se bios i 1 sekund før skjermen blir svart, og feilen står på FF. Håper dette kan hjelpe til å finne ut hva som kan være problemet Setter veldig pris på alle svar jeg får Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 cmos er tilbake dit den var.. orginal pin1 pin2 sammen bytta ut pin1 med pin3 . Dvs pin2 og pin3 sammen. Venta noen sekund. Så tok jeg pin1 og pin2 sammen igjen og restarta dataen Da skal jeg ha resetta bios ? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Datamaskinen må vel være AV under pinneflyttingen for at bios skal resettes (strøm på hovedkort, men maskinen ikke trykk på påknappen)? Men ellers korrekt fremgangsmåte. edit: Maskinen din raporterer jo tydeligvis korrekt post. Husket strøm til grafikkortet? (Sjans til å teste et annet grafikkort)? Endret 19. februar 2007 av radivx Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg resette cmos slik som det stod i Manualen Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg har tatt inn og ut grafikk korte Jeg har vel et skikkelig gammelt grafikk kort liggende... Jeg har et skikkelig gammelt Pci grafikk kort... som ikke trenger ledning tilkoblinger det nye grafikk korte trenger lednings tilkobliger Kan jeg fortsatt bruke den gamle på den nye dataen ? Endret 19. februar 2007 av RaKiiS Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 grafikk korte passet ikke.... Den var litt for lang til å gå ned i sporet... Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 jeg har prøvd flere ganger å skifte emne tittel men har ikke fått det til... Skriver det inn i redigere, så oppdater, og alikavel blir navnet på tråden ikke forandret Lenke til kommentar
konge nick Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Tenkte jeg skulle prøve mitt gamle grafikk kort. men desverre så passet det ikke inn i slottene på den nye hovedkorte, så jeg står på samme plass fortsatt Lenke til kommentar
radivx Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 PCI skal inn i det mørkerøde sporet helt nederst. Om det er lengre enn det er det enten AGP, eller om det er gammelt nok et ISA kort. Du kjenner ikke noen som har et PCI-E kort som du kan låne en liten stund? Helt svart skjerm kan også være hovedkort/prosessorfeil, spør nettbutikken om du kan sende inn begge, for du er rimelig sikker på at det er feil på en av dem (eliminer først om det er feil på grafikkortet, det er relativt lett, om du kjenner andre datainteresserte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå