Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer ved oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg bygde meg en data i julen og fikk nå netopp problemer, Jeg vet ikke om det har noe med utstyred ved dataen så jeg lister opp hva jeg har.

ABIT Fatal1ty AN9 32X, nForce 590 SLI

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2,1MB, BOXED m/vifte, 65W

XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX GDDR3,PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA216MB 7200RPM

Uansett problemer er som følger, jeg startet opp dataen om der fikk jeg feil at windows mangler system32 filer, ( regnet da med et el annet slags virus hadde kommet inn) så jeg tok inn windows cden og skulle reinstallere, det gikk jo forsåvidt bra det, Men etter reinstalasjon av windows på partisjon C: hadde jeg mista partisjon D:: Og jeg hadde bare 120 gb på dataen og ikke 320 tilsammen slik det skal være. Begynte nå å bli VELDIG stressa, og restarta så dataen, og nå står det bare i stå lenge før jeg kommer meg til windows.

Er datan helt avslått kommer jeg meg ikke inn på dataen i hele tatt, helt svart skjerm.

Andre restart kan kanskje se litt start av bios, Men kan ikke trykke taster for å komme inn i bios, så kan ikke fikse instiller der, Kan heller ikke skifte setup, fordi dataen har låst seg lenge før dette.......

Så varierer restarte over hvor langt jeg kommer.... 90 % av gangene er det helt svart skjerm..

Noen som har peil hva dette er..... Er veldig stresset

Endret av RaKiiS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Og jeg hadde bare 120 gb på dataen og ikke 320 tilsammen slik det skal være. ..

7965480[/snapback]

Dette problemet (127GB) skyldes bruk av Windows XP uten SP1/SP2 integrert. Støtte for større harddisker kom først i SP1 og SP2. Dette medfører at du bør ha siste servicepack inkludert på Windows CDen før installasjon. Se øvrige detaljer rundt denne problemstillingen i sticky under lagringsmedier. Stickien kan hjelpe deg med de andre problemene også ettersom det kan synes som om lagring/windowsversjon ar hovedproblemet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg vil starte med å si tusen takk for alle som svarer på tråden min :)

Setter virkelig pris på det

Uansett...

Litt news hva som skjer ved oppstart av dataen, i tilfelle det kan hjelpe til å finne hva som er galt med den

litt progresjon kan man kalle det som har skjedd.. Oppstart nå får jeg se første screen av oppstart ( jeg ser trykke f1 el del) så blir skjermen svart.. Klikker forsatt på 7f. ( som dere kan se i bruker manualen jeg la ut tidligere ). Trykker jeg f1 da ved oppstart, går den fra 7F til FF... Men fortsatt svart skjerm.

Trykker jeg del ved oppstart så får jeg se bios i 1 sekund før skjermen blir svart, og feilen står på FF.

Håper dette kan hjelpe til å finne ut hva som kan være problemet

Setter veldig pris på alle svar jeg får

Lenke til kommentar

Datamaskinen må vel være AV under pinneflyttingen for at bios skal resettes (strøm på hovedkort, men maskinen ikke trykk på påknappen)? Men ellers korrekt fremgangsmåte.

edit: Maskinen din raporterer jo tydeligvis korrekt post.

Husket strøm til grafikkortet? (Sjans til å teste et annet grafikkort)?

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Jeg har tatt inn og ut grafikk korte

Jeg har vel et skikkelig gammelt grafikk kort liggende...

Jeg har et skikkelig gammelt Pci grafikk kort... som ikke trenger ledning tilkoblinger

det nye grafikk korte trenger lednings tilkobliger

Kan jeg fortsatt bruke den gamle på den nye dataen ?

Endret av RaKiiS
Lenke til kommentar

PCI skal inn i det mørkerøde sporet helt nederst. Om det er lengre enn det er det enten AGP, eller om det er gammelt nok et ISA kort.

Du kjenner ikke noen som har et PCI-E kort som du kan låne en liten stund?

Helt svart skjerm kan også være hovedkort/prosessorfeil, spør nettbutikken om du kan sende inn begge, for du er rimelig sikker på at det er feil på en av dem (eliminer først om det er feil på grafikkortet, det er relativt lett, om du kjenner andre datainteresserte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...