Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Leve på pulver og vann?

Drillo

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som er skikkelig treningsnarkoman. Han boler 5-6 ganger i uka, og spiser ingenting, drikker bare proteinpulver, karbo osv, løst opp i vann. I helgene spiser han en grandis og tar noen øl i tillegg.

Jeg vet ikke om jeg bør advare han, for jeg har egentlig ikke så veldig mye peiling på kosthold. Selv sier han dette ikke er skadelig i det hele tatt, og at pulveret, importert fra USA, er sunnt.

Er det skadelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har fint lite med OT-baren å gjøre. Dette er ikke en kategori for alt mulig som man bare kan putte hva som helst. Utforsk forumet og se om det er noen passende kategorier før du poster her.

Denne flyttes fra OT-baren og til Forum -> Samfunn -> Helse

Lenke til kommentar
Dette har fint lite med OT-baren å gjøre. Dette er ikke en kategori for alt mulig som man bare kan putte hva som helst. Utforsk forumet og se om det er noen passende kategorier før du poster her.

Denne flyttes fra OT-baren og til Forum -> Samfunn -> Helse

7965431[/snapback]

Hva med kosthold?

Jeg skal sette meg litt inn i hvilke fora som finnes her. Er helt ny, forstår du.

Lenke til kommentar

Det er meget forståelig at du postet feil. Selv synes jeg kategoriopplegget er idiotisk, og selv for meg, som har vært bruker i to år, så er det vanskelig å finne frem.

Og hva mener du med at han boler? Tar han anabole steroider?

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Er selvsagt skadelig å ikke få i seg noe fast føde da tarmene dine må ha litt av det å jobbe med. Å kutte noen måltider til fordel for meal replacements går likevel helt fint. Å bare leve på sånt er dog ikke anbefalt :p Gi han noen knekkebrød.

Forøvrig, hva mener du med pulver? Tar han proteinpulver/kreatin og det vanlige eller faktiske anabole steroider? Vanskelig å vite om det er sunt eller ikke uten å vite hva som er i det..

Lenke til kommentar
Er selvsagt skadelig å ikke få i seg noe fast føde da tarmene dine må ha litt av det å jobbe med. Å kutte noen måltider til fordel for meal replacements går likevel helt fint. Å bare leve på sånt er dog ikke anbefalt :p Gi han noen knekkebrød.

Forøvrig, hva mener du med pulver? Tar han proteinpulver/kreatin og det vanlige eller faktiske anabole steroider? Vanskelig å vite om det er sunt eller ikke uten å vite hva som er i det..

7965964[/snapback]

Det er proteinpulver og kreativ, pluss diverse vitamintilskudd (han spiser ikke frukt), olivenolje, tran osv.

Han bruker også anabole stereoider. Jeg vet ikke om dette er lov. Kanskje siden han ikke holder på med organisert idrett? Akkurat det er jo ikke sunnt for kroppen, men det blir kanskje det samme som alkohol? Opptil hver og en om man vil bruke det eller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Det er proteinpulver og kreativ, pluss diverse vitamintilskudd (han spiser ikke frukt), olivenolje, tran osv.

Det hørtes jo bare sunt ut imho, selv om han jo sikkert burde spise litt frukt også :p

Han bruker også anabole stereoider. Jeg vet ikke om dette er lov. Kanskje siden han ikke holder på med organisert idrett? Akkurat det er jo ikke sunnt for kroppen, men det blir kanskje det samme som alkohol? Opptil hver og en om man vil bruke det eller ikke  :hmm:

7966092[/snapback]

Kommer an på hva slags anabole steroider det er (det finnes mye forskjellig). I og for seg er ikke steroider så grusomt. Mange tror man automagisk får pupper eller problemer med sinnet etc, men som mye annet(hasj?) er det sterkt overdrevet. Igjen, må vite mer om hvilket bol han tar, og hvor mye, før man kan si akkurat hvor farlig det evt er. Og anabole steroider er, om jeg ikke tar feil, lov å ha/bruke i norge. Videresalg og innførsel er dog ulovlig.

Les på wiki og litt rundtom før du dømmer det nedenom og hjem vaffal. Ville selv aldri gidda bruke det, men er fortsatt ikke verre enn mye annet folk putter i seg som "kosttilskudd".

Lenke til kommentar

Det er riktig som endrebjorsvik sier, på feks ProteinFabrikken sin nettside står det at Protein, Kreatin eller Karbohydrater what so ever ikke skal erstatte vanlig måltid.

Anabole steroider er jo litt oppskrytt, men selvom det går bra for noen, er det andre som detter utenfor. Er en jente i klassen som er sammens med en 2 år eldre gutt, han gråter, han har veldig , veldig mye sinne nå enn før og blir mer paranoid ( mtp. sjalusi osv. )

- Nå skal det sies at han tar en god del..

Jeg selv begynner på ekstra inntak av Karbohydrater , og kreatin, men samtidig spiser jeg 4-5 ganger om dagen.

Bruket i seg selv er ikke farlig, men misbruk er det værre med.

Lenke til kommentar
Jeg har en kamerat som er skikkelig treningsnarkoman. Han boler 5-6 ganger i uka, og spiser ingenting, drikker bare proteinpulver, karbo osv, løst opp i vann. I helgene spiser han en grandis og tar noen øl i tillegg.

Jeg vet ikke om jeg bør advare han, for jeg har egentlig ikke så veldig mye peiling på kosthold. Selv sier han dette ikke er skadelig i det hele tatt, og at pulveret, importert fra USA, er sunnt.

Er det skadelig?

7965391[/snapback]

Din venn spiser mat i pulverform.

Det er ikke farlig, men heller svindyrt.

Bare si til han at kosten bør også innholder fiber, ellers risikere han å få en skikkelig "hard time" med å få "tingen ut" (Bæsjet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...