Tycho Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 jeg har en packard bell imedia 6101a 1ghz t-bird 128 mb ram og vil oppgradere ram'en... problemet er at jeg vet ikke hvilket ram den bruker. jeg har prøvd vanlig sdram, men når jeg da slår på maskina går det bra til jeg kommer til windows (bruker windows ME)så kan jeg ikke kjøre noen spill eller noe annet. jeg er ganske sikker på at den ikke bruker ddrram, og det står ikke noe på ram brikka om hva det er. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Har du puttet i så mye ram at det overstiger 512 MB? WinMe støtter nemlig maksimalt 512 MB av en eller annen merkelig grunn. Kan det være det som er årsaken? Du kan også sjekke hvilken hastighet (100/133) brikken(e) kjører på. _________________ Ellers er jeg like blid! [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-12-05 14:20 ] Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 putta i en 128 mb brikke... Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Prøv å bytte plass på brikkene. Ser du hvor mye minne som telles opp når maskinen starter? Eller mest sannsynlig har du vel et oppstartsbilde som kommer opp når du slår på maskinen. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Dette er det jeg fant om minnet... Støtter opptil 1 Gigabyte systemminne i 2 DIMM-minnekontakter Systemminnet lagrer informasjon til hovedprosessoren aksesserer den eller ruter den til en enhet. Minnet i hovedkortet beskrevet i dette dokumentet kan oppgraderes ved hjelp av 1 eller 2 DIMM-moduler. Halley-hovedkortet har to DIMM-kontakter og kan lagre opptil 512 MB systemminne. Du må bare bruke de DIMM-modulene som er beskrevet i spesifikasjonene. DIMM-modulene passer bare inn på én måte, siden de har to hakk (A) på kontakten. Skyv modulen forsiktig nedover i sporet; sidearmene i sporet svinger automatisk opp til vertikal posisjon. Minnet oppdages automatisk, og du trenger ikke endre innstillingene for krysskoblingen etter at du har endret minnekonfigurasjonen Systemminne Støtter 4 minnebanker (i 2 spor) som bruker to 168-stifters ubufrete DIMMer. Støtter enkelt- eller dobbeltsidige DIMMer med forgylte kontakter ved en klokkehastighet på 100 MHz eller 133 MHz. Støtter en maksimal minnestørrelse på: 1 GB med 256 biters teknologi, uregistrerte DIMMer. 512 MB med 128 biters teknologi, registrerte DIMMer (bruk 8 til 256 MB minnemoduler). Støtter 3,3 V SDRAM DIMMer. ECC-minnesjekking støttes ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå