Knuppen Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Bruker fildelingsprogrammet Direct Connect men synes jeg har så jævla dårlig hastighet. Ligger jamt på ca 3-7 KB/s på då og si alle nedlastningene mine. Kan noen ganger være heldig å få 10 KB/s. Kjører XP og har 704 linjen til Telenor ADSL. Har lagt inn fast IP-adresse etter råd fra Telenor og prøvd alt av tweaks jeg kunne finne på nett. Etter at jeg la inn fast ip-adresse fikk jeg på første download en hastighet på 30 KB/s men etter 10 min var den nede 7 KB/s. Pingresultatene varierer også mye. Ved pålogging kan jeg på en bruker få 82 i ping. 5 min etterpå kan den være 1200 for så 5 min senere være på 200. Det tar jo et år å laste ned noe....... Hvilke hastigheter får dere på dette?? Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Her bør du ligge på en ca 70 - 80kb Men du kan kanskje lese denne saken og se om det hjelper deg! http://www.itavisen.no/art/1297759.html Lenke til kommentar
Knuppen Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 70-80 KB/s er vel å ta litt hardt i da...... Var det for å skryte av maskinen din du la inn et innlegg...:smile: Og ja jeg har prøvd den derre Qos Scheduler'n til XP. Det jeg er interessert i er hvilke hastigheter dere andre som bruker DC oppnår og hvilken hastighet dere har. Det funker som f... når man starter opp med "fersk" linje. Da suser det avgårde . Men så daler det nedover sakte men sikkert. Det føles som om man starter med en GTI-bil og ender opp med en 2 Sylindret Lada 1100 med fordelerfeil i overakselkammen. [ Denne Melding var redigert av: Knuppen på 2001-12-21 10:43 ] Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har 384 linja og ligger også som oftest på 3-7 kbs. Men jeg får ofte 10 og noen ganger 20 og 30. Jeg sørger derfor alltid å laste nd mange filer på en gang, slik at jeg får brukt hele båndbredden. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hvilken hastighet du kan laste ned med i Direct Connect avhenger SELVFØLGELIG av hvilken hastighet (upload) han du laster ned fra har. Du kan jo ikke mene at du skal kunne laste ned med en hastighet på f.eks. 70 KB/s hvis motparten sitter med et 56K modem. Det sier seg selv! Selv om motparten har Adsl eller bedre tilkobling så har du fremdeles ingen garanti for å laste ned med full båndbredde, for det kan jo være flere som laster ned fra den samme typen. Da deler dere jo hans upload-båndbredde. Hvor mange knutepunkter det er mellom deg og server'n spiller også en stor rolle (høy ping?) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 http://www.neo-modus.com/ConnectionTypes/C...ectionTypes.htm Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 er det ikke også slik på adsl, at dersom du laster opp noe så får du mindre båndbredde til å laste ned med? hvor stor andel av bånbredden går da tapt? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Tror ikke dette problemet er noe problem. Ser det er noen med kabelmodem? (Upc Chello) som spør om det samme her på forumet. Det vil alltid bli sendt noe informasjon ut(opp) når du laster ned og vice versa. I praksis tror jeg ikke dette har mye å si. Har jo ikke noen eksempler på det heller da...., men mengden KB som blir sendt i forhold til det som blir mottat er vel....tja...1-5%, så hvis det ikke er mer så er vel det knapt merkbart. Nå er det jo ikke selve telefon/adsl-ledningen som ikke håndterer mer data og at det blir "trangt" i ledningen som kan forårsake at de som laster ned fra deg "stjeler" båndbredde fra din nedlastning. (hvis du skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 viss du laste opp over 10kb/s så får du jevlig treig download speed eg har ingen problemer med å få 40/full speed når eg laste ned fra en med god linje -------------- 384/128 linje winXP Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Best jeg har fått er 700K. Hehe Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har trådløs internett oppkobling, linje på 640/256 jeg laster ned filer med 80-90kb... Det er noe annet enn telenor det ps... itilleg så betaler jeg bare 345kr i måneden Lenke til kommentar
Knuppen Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Hmmmm.... Ser at her er det mange heldiggriser. Men hva kan være grunnen til at jeg mister hastigheten så fort. Hadde jeg beholdt starthastigheten hadde jeg vært såre fornøyd men når den faller fra 30 til 7 i løpet av 10 min må det være noe riv rusk galt. Har aldri vært borti hastigheter på over 40 (hadde faktisk 170 KB/s iflg DC en gang,men det var nok lite reel hastighet da det gikk i sirup)og jeg har lastet ned en hel del. Jeg blir sprø av dette.. Det er ikke lite motiverenes når det står 71 timer igjen til ferdig..... Lenke til kommentar
be321 Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 det må du bare venne deg til...eller dele mer slik at du kommer in på bedre hubber... upload hastigheten til de du LASTER ned fra er det som telle....så hvis han har 256kb i upload vill du MAKS få 20-30kb men siden alle dele sånn ca 3 porter så er det kanskje 2 andre som også laster ned fra han 20-30 / 3 = ca 7kb piratkopiering har sin pris den og.... bare sett masse på og laste ned g gå ut,legg deg eller noe Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 hey! jeg er samme linje som deg fra telenor, men jeg ligger nesten bestandig på 40-70 kb/s. Last ned fra de som har (BBB) foran navnet og som har alle portene ledige. Da får du den beste hastigheten. BBB = bredbåndsbolaget. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Jeg blir Virrafor av dere ass. K = Kilo B = Byte b = bit Så hvis du ligger på 70Kb/s så tilsvarer det no sånt som 8.5KB/s DET er 2 forskjellige ting det. Og det er ikke alltid like lett å vite hva dere mener. Linje bådbredde er somregel oppgitt i bit, mens Windows-prog gir vanligvis Byte. Håper dere ikke synes jeg er alt for pirkete da. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 jo du er pirkete! okei da laster jeg ned i 40-70 KB/s, hvis duer så ***** nøye Lenke til kommentar
be321 Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 ja burde vel passe bedre på det men du er pirkete de fleste skjønnerjo hva vi mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå