frohmage Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Er det mulig å installere vista på en pc uten dvd-spiller? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Er det mulig å installere vista på en pc uten dvd-spiller? 7965359[/snapback] da må du kjøpe den og laste ned, andre har sikkert linken fra microsoft. lykke til Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Men jeg må vel i tilfellet laste ned en iso som må brennes uansett? Eller kan den installeres fra xp? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Men jeg må vel i tilfellet laste ned en iso som må brennes uansett? Eller kan den installeres fra xp? 7965503[/snapback] med XP var dette en ISO som måtte brennes med Vista vet jeg ikke. kanskje en venn eller kjente kan brenne den for deg. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 med XP var dette en ISO som måtte brennes med Vista vet jeg ikke. 7965528[/snapback] Hæ? Uansett får jeg jo ikke lagt det inn med en dvd når jeg ikke har dvd-leser... (Ok, jeg veit dette sikkert er et uvanlig problem når en dvd-brenner koster et par hundre spenn, men går det an?) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Om du kjøper Vista via Marketplae...se annen tråd her på forumet, så får du lastet ned 3 filer som gjør slik at du kan installere Vista uten DVD spiller rett fra XP eller hva du har. Bare husk å lage en NTFS partisjon på 20-30 GB først om du ikke skal bytte ut XP med vista da.... Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hva med å kjøpe en dvd/rom? koster 299 kr for pokker. Endret 17. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Om du kjøper Vista via Marketplae...se annen tråd her på forumet, så får du lastet ned 3 filer som gjør slik at du kan installere Vista uten DVD spiller rett fra XP eller hva du har. Bare husk å lage en NTFS partisjon på 20-30 GB først om du ikke skal bytte ut XP med vista da.... 7965625[/snapback] Okay - Takk! Kjører xp nå, så da er det vel mulig. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vel, metoden er at du får tak i hele innholdet på DVD-en, kopierer det inn på en harddisk (denne tror jeg må være FAT32, den kan du konvertere når du har installert) og lager en bootdisk med DOS som støtter FAT32 (tror de fleste gjør det, bare de eldste som bare støtter FAT16) deretter starter du f.eks. C:\VISTA\I386(eller x64)\install.exe Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hva med å kjøpe en dvd/rom? koster 299 kr for pokker. 7965684[/snapback] 140 for den billigste i prisguiden. Ellers er det ikke værre enn å låne en av noen et par dager. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Så jeg kan lage en fat32 partisjon der jeg pakker ut innholdet fra iso'en, og deretter starte installasjon via en boot cd? Jeg har ikke floppy heller.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du må ha noe å boote fra, du kan lage en boot cd i nero med en image av en diskett som kan bootes fra, sjekk ut bootdisk.com Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vel, metoden er at du får tak i hele innholdet på DVD-en, kopierer det inn på en harddisk (denne tror jeg må være FAT32, den kan du konvertere når du har installert)og lager en bootdisk med DOS som støtter FAT32 (tror de fleste gjør det, bare de eldste som bare støtter FAT16) deretter starter du f.eks. C:\VISTA\I386(eller x64)\install.exe 7966139[/snapback] Er du sikker på dette? Tror ikke det funker på Vista, ikke oppgraderings platene i alle fall. Der får jeg ikke startet noe fra DOS.....du må kjøre windows for å starte setup/install filene. Og den har heller ikke noen I386 katalog, der ligger filene i en sources katalog.... Det gikk før med andre Windows versjoner, men tror ikke det funker nå mer. Om ikke så kanskje på full versjonene. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Så jeg kan lage en fat32 partisjon der jeg pakker ut innholdet fra iso'en, og deretter starte installasjon via en boot cd? Jeg har ikke floppy heller.. 7966199[/snapback] Høres ut som oppgraderings filene fra Marketplace er det eneste du får brukt når du hverken har floppy eller CD/DVD rom. Og jeg kan si at du kommer til å få mye problemer, siden Vista garantert trenger en del drivere, som du må få lagt inn. Og mest sannsynlig må du ha drivere til å få nettverket ditt til å funke....hvordan løser du alt dette? Minnepenn? Endret 17. februar 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg tviler, men det er jo mulig. Jeg aner ikke hva de har kalt denne mappen, den pleide å hete i386 (pga intel 386 instruksjonsett som er vanlig på 32-bit prosessorer) Jeg har ikke Vista selv, så jeg får ikke sjekket. ærlig talt, du vil få minst problemer, og spare tid på å investere i en DVD-spiller Uansett regner jeg med at du engang kommer til å trenge dette allikevel. Endret 17. februar 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Og mest sannsynlig må du ha drivere til å få nettverket ditt til å funke....hvordan løser du alt dette? Minnepenn? 7966228[/snapback] F#%*. Jeg tenkte jo at trådet nettverk ville fungere out-of-the-box og dermed kunne fikse resten på nett. Uten nett er jeg jo kjørt uansett. Jeg ville egentlig bare prøve dette som et slags "prosjekt", men det ser ut som jeg må bite i det sure eplet og sett inn en dvd-rom.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Noen nettverkskort finner den jo. På min bærbare fant den det trådløse nettverkskortet, men nå er jo det en Vista Ready pc...så har du ikke det, ville jeg ikke satset på å få det til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå