perpyro Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Planlegger og bytte ut min gamle traver av en forsterker (Sony STR V6) med en forforsterker og effektforsterker. Effektforsterkeren er Serwin Vega serie A forsterker. Vil Cambridge forsterkeren fungere som forforsterker til denne? Endret 17. februar 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Da må du styre volumet med en CD-spiller eller PC e.l. om jeg ikke tar feil. Jeg prøvde med min eldre forsterker (Pioneer SA-8500 II) som effektforsterker, og da kunne jeg ikke styre volumet med 340A'en. Best med egen forforsterker eller forsterker med pre-out da, i stedet for bare rec-out. Endret 17. februar 2007 av AFireInside Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ser jeg har gjort en forferdelig feil i førsteinlegget. Jeg lurte selvsagt på om Cambridgeforsterkeren kunne brukes som forforsterker og ikke effektforsterker. Beklager. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Feil? Var slik jeg leste det, og slik jeg mente det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Takker da for svaret og jakter videre på en egnet forforsterker. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Skal dette kobles til et lydkort? I så fall klarer du deg fint uten forforsterker, bare bruk lydkortet som forforsterker. Må være forsiktig med DVD-programmer o.l. som kan skru opp lyden automatisk da. Jeg kjører en Cambridge P500 effektforsterker rett på lydkort, funker finfint det. Endret 19. februar 2007 av Lefse Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Det skal kobles til både lydkort og CD spiller. Liker og ha en god volumknapp og justere lyden med, så slipper man menyvandring under f.eks spilling om noen forsøker og si noe til deg under spilling. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Alle forsterkere med pre out kan brukes som ren forforsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå