Gå til innhold

Verdens beste land (rnd 1, avstemning 2/12)

Drillo

Anbefalte innlegg

Synes ikke akkurat USA har gjort seg fortjent til noen vennskapspris i det siste, gjør du?

7967135[/snapback]

Hvorfor synes du ikke det? Fordi du har slengt deg på motebølgen for å hate Bush? Fordi du tror han aldri har gjort noe bra for USA og den amerikanske befolkningen? Eller fordi du missliker krigene USA har startet?

1. Har du slengt deg på motebølgen er du teit.

2. Tror du han ikke har gjort noe bra for usa, har du ikke gjort leksa di. Du skjønner at i norske medier blir kun det negative blåst opp, aldri det positive. Synes å huske at han har fått igjennom 70% mer pengestøtte til skoler og sykehjem enn det som har blitt gitt før, og om det ikke er bra så vet ikke jeg.

3. I så fall burde du hate alle de andre langene som har hjulpet USA i disse krigene, inkludert Norge.

7967211[/snapback]

Selvsagt har han gjort noe bra for USA, men ikke nok. Folk flest er nå mot han der borte. Han hadde neppe vunnet valget sist om det ikke var for at han spilte på terrorfrykten.

USAs krigføring i Midtøsten er i seg selv god nok grunn til å mislike landet. Først forsyner de Saddam med våpen fordi de har egne interesser av at han får holde på, så ser de at de har penger å tjene på å få han fjernet, og tar kontrollen selv, uten støtte fra FN. USA gir faen i internasjonale konvensjoner som f eks Kyoto, og blåser i FN når de føler for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes å huske at han har fått igjennom 70% mer pengestøtte til skoler og sykehjem enn det som har blitt gitt før, og om det ikke er bra så vet ikke jeg.

7967211[/snapback]

Je skal faktisk ta deg på ordet her, siden du går så inmari hardt ut. Nei, han har ikke gjort noe bra for USA, i hvert fall ikke for det store flertall, og han har i hvert fall ikke gjort noe for å bli bedre likt av omverdenen. Om du kommer på noen gode eksempler på at USA er blitt bedre under Bush, så be my guest, vis meg. :thumbdown: Nei, da er det andre land jeg liker mye bedre. Og nei, jeg er ikke noen kummu-jævel, slik du sikkert tror, som ber fem ganger om dagen i retning Nord-Korea.

7967281[/snapback]

7967304[/snapback]

Så du tror at mens han har voldtatt individets rettigheter for loven, kuttet støtte for forskning, kuttet bevilgninger til medicare, gitt de rike skattelette, sendt over 3000 soldater til døden i Irak, så har han gjort det bedre for den gjennomsnittlige innbygger? Da er du alvorlig forstyrret.

Lenke til kommentar
Så du tror at mens han har voldtatt individets rettigheter for loven, kuttet støtte for forskning, kuttet bevilgninger til medicare, gitt de rike skattelette, sendt over 3000 soldater til døden i Irak, så har han gjort det bedre for den gjennomsnittlige innbygger? Da er du alvorlig forstyrret.

7967359[/snapback]

Du lurte på positive forandringer han har gjort, og vi gav deg et svar, så nå kan ikke du bare ignorere det fordi du mener han har gjort andre klandreverdige handlinger.

Lenke til kommentar
Men hvorfor da USA så langt ned?

7965518[/snapback]

Fordi det er mote blant fjortissene på forumet her å hate USA. Derfor. Selv ga jeg USA stemmen min.

7967106[/snapback]

Det er mote blant halve Norge å hate USA's regjering. For fjortissene går regjering og sleve langet hvordan det er å leve i osv ... Det går i ett :yes:

Jeg stemte USA

Lenke til kommentar
Men hvorfor da USA så langt ned?

7965518[/snapback]

Fordi det er mote blant fjortissene på forumet her å hate USA. Derfor. Selv ga jeg USA stemmen min.

7967106[/snapback]

Ehm ... nei. Vil heller påstå at det er mote blant fjortisser å digge USA. De skal studere der, flytte der og driver alltid å preiker om hvor fett det hadde vært hvis Norge hadde vært mer som USA; slik at man kunne fått lappen når man var 16 osv.

Selv er jeg lei av at USA skal leke verdenspoliti og skal blande seg inn i alt, derfor ingen stemme til USA for min del.

Ellers er jeg ingen rød kommunist som hater USA og vesten, eller noe slikt. USA ligger ganske nøytralt på min hatliste. :p

Stemte Israel.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

7967359[/snapback]

Du lurte på positive forandringer han har gjort, og vi gav deg et svar, så nå kan ikke du bare ignorere det fordi du mener han har gjort andre klandreverdige handlinger.

7967385[/snapback]

Å ja, han har tatt minst et steg tilbake på alle andre felt i innenrikspolitikken, men grunnskolene får mer penger, da er det jo greit. Seriøst, ta av bindet du har for øynene, det er skremmende.

Lenke til kommentar

Vil påstå fjortisene er like delt som resten av Norges befolkning når det kommer til synet på USA. Noen digger landet, nærmest forguder det som folk gjorde da USA var mulighetenes land sett fra vår side av dammen. Andre ser forbi Hollywood, New Yord-shopping og fete universiteter, og vet at USA ikke bare er fryd og gammen, og vet kanskje litt om kriminaliteten, syk lovgivning, utenrikspolitikk osv.

Men for all del, USA har mye positivt å by på. Et utrolig fascinerende og variert land. Helt klart på min liste over de 10 mest interessante/fascinerende landene i verden, hvis dét var kåringa.

Lenke til kommentar
Å ja, han har tatt minst et steg tilbake på alle andre felt i innenrikspolitikken, men grunnskolene får mer penger, da er det jo greit. Seriøst, ta av bindet du har for øynene, det er skremmende.

7967509[/snapback]

Jeg har ikke en eneste gang sagt hva jeg mener om jobben Bush gjør. Det eneste jeg har gjort er å si at han har ikke bare ført ulykke med seg.

Lenke til kommentar
Enig, det er skremmende å se at mer penger til grunnskolene får enkelte til å glemme alle blemmene til Bush. Dessuten, kjenner jeg Bush rett, skal disse pengene gå til intelligent design-faget (les: hjernevasking).

7967564[/snapback]

Word. Evolusjonsteorien er jo bare noe djevelen har funnet på for å villede mennskene. Det beste jeg har sett nylig var en politiker fra Texas som var overbevist om at det faktum at jorden roterer rundt solen var del av en jødisk konspirasjon, og at jorden faktisk var universets senter.

Lenke til kommentar

Stemmer uten tvil Sør Korea. Det var ingen gode kandidater her. UAE burde vært med. Philippines og Indonesia.. Sør Korea er ikke så veldig digg ,men av de kandidatene så var Sør Korea bra , og ja.. Jeg har vært der.

USA kan brenne.. Har vært i statene i rundt 2uker. Det er absolutt ikke et land som jeg ville valgt til verdens beste land.

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...