Gå til innhold

Verdens beste land (rnd 1, avstemning 2/12)

Drillo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Israel

2. [18 andre land]

3. USA

Omtrent  :)

7965423[/snapback]

Israel fordi du er kristen, ikke sant :thumbup:

Men hvorfor da USA så langt ned? De er fremste støttespiller i Israels kamp mot fundamentalistene.

7965518[/snapback]

Er ikke kristen. :)

Men synes Israel er et fascinerende land. Det eneste "vestlige" landet i midt-østen likssom.

Lenke til kommentar
1. Israel

2. [18 andre land]

3. USA

Omtrent  :)

7965423[/snapback]

Israel fordi du er kristen, ikke sant :thumbup:

Men hvorfor da USA så langt ned? De er fremste støttespiller i Israels kamp mot fundamentalistene.

7965518[/snapback]

Er ikke kristen. :)

Men synes Israel er et fascinerende land. Det eneste "vestlige" landet i midt-østen likssom.

7965544[/snapback]

Ja, de er omgitt av fiender på alle kanter. Sterkt at de evner å forsvare seg.

Men hvorfor har du Jesus som avatar?

Lenke til kommentar
er ingen bra alternativer på lista da :p

usa ligger bra ann på lista som verdens kjipeste land

7966091[/snapback]

Bare stem selv om favoritte din ikke er der!

USA er definitivt ikke verdens kjipeste land! Da har du ikke vært i Andorra :hrm:

Lenke til kommentar

hva er det med de teite landene da :p? Grønland hvor det praktisk talt ikke er noe som helst og en masse teite småland som folk aldri har hørt om. og et eneste land fra Asia. Du må da i det minste ta med de store landene ved siden av USA som Tyskland, Frankriket, England, Italia, Brasil, Canada, Kina, India og Japan.

Stemmer Japan jeg, selv om det ikke er der :p

Endret av akan
Lenke til kommentar
hva er det med de teite landene da :p? Grønland hvor det praktisk talt ikke er noe som helst og en masse teite småland som folk aldri har hørt om. og et eneste land fra Asia. Du må da i det minste ta med de store landene ved siden av USA som Tyskland, Frankriket, England, Italia, Brasil, Canada, Kina, India og Japan.

Stemmer Japan jeg, selv om det ikke er der :p

7966600[/snapback]

Hadde jo vært litt dumt om jeg tok med alle landene du nevner i samme avstemning, eller hur :hmm:

Og hva mener du med store land? Er England et stort land mens f eks Sudan er et lite land? Ikke i areal i hvert fall! Sudan utklasser da England.

Regner med du tenker på hvor kjent landene er. USA er f eks verdens mest kjente land, men ikke nødvendigvis det best likte.

Lenke til kommentar

var ikke i størrelse jeg mente :) Sudan passer fint der, kanskje tatt med Egypt og Sør-Afrika eller noe også. Var "store" land jeg tenkte på ja. Land som folk kjenner litt til. Hva mener du selv er verdens beste land da?

hvor mange poller har du tenkt å ha forresten? tror jeg forsto systemet ditt no. ha 12 poller med 20 land i hver og dermed dekke store deler av verden?

Endret av akan
Lenke til kommentar
var ikke i størrelse jeg mente  :) Sudan passer fint der, kanskje tatt med Egypt og Sør-Afrika eller noe også. Var "store" land jeg tenkte på ja. Land som folk kjenner litt til. Hva mener du selv er verdens beste land da?

hvor mange poller har du tenkt å ha forresten? tror jeg forsto systemet ditt no. ha 12 poller med 20 land i hver og dermed dekke store deler av verden?

7966808[/snapback]

Hehe, les overskriften, så forstår du at dette kun er én av 12 avstemninger i første runde. De landene du etterlyser kommer med andre ord etter hvert.

Jeg liker mange land, har vel egentlig ingen definitiv favoritt, men her er en håndfull godbiter:

Tyskland, Ungarn, Spania, Brasil, Peru, Kina, Laos, Vietnam, Tanzania, Irland, Mexico og Cuba.

Lenke til kommentar

De fem beste fra hver avstemning går videre til runde 2. Altså i alt 60 stykker. Disse vil bli delt inn i 8 avstemningspuljer a 7/8 land, og 4 av disse kvalifiserer seg til selve VM.

Altså vil 32 land delta i VM. Disse vil deles inn i 8 avstemningspuljer a 4 land, og 2 går videre fra hver gruppe. Heretter er det utslagsdueller hele veien til finalen, slik vi ser i fotball-VM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...