Matsemann Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Heihei! Vel, når mamma skrudde på sin stasjonære maskin i går så kom det ikke noe bilde. Når man skrur av og på skjermen kommer det "No Input Device", som er akkurat det samme som når man skrur på skjermen og maskinen er av. Har prøvd med en annen skjerm, akkurat samme problem (og med annen kabel), så kan vel konstatere at det aldri blir sendt noe signal fra selve datamaskinen. Skjermkortet sitter riktig, viften går. Maskinen er ikke blitt flyttet på. Prosessorvifta går. Det eneste unormale (bortsett fra ikke bilde) er fronten på maskinen. Til venstre og til høyre for start-knappen er det to grønne lys. Det er kun det til høyre som lyser, og det har et batteri ved siden av seg. Det til venstre har noe som ligner på en lyspære ved siden av seg, og lyset lyser ikke. Skrur maskinen seg i det hele tatt på? Er harddisken ødelagt? Hva kan det være, og hvordan løse? Spør om dere trenger mer info, og takk for all hjelp Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ja. Er bort i noe samme med familien sin også. Når den står litt og går uten at noen er innpå eller skifter bruker osv. Blir skjermen hel hvit. og hvist man skrur av og på er den forstsatt hvit. Må vente i min. 20 min håpløst Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Vel, det er ikke slik her. Når vi skrur på maskinen skjer det ingenting. Maskinen starter (tror jeg), men ikke noe bilde. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 det du sa om lysene var innteresant, de begge skal lyse, "lyset" skal lyse de er pc e på "batteriet" blinker etter hvor mye det tenker så pc en din tenker ikke noe Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hmm, ja, det var en tanke. Så harddisken kan være gåen da, eller? Slik at maskinen faktisk ikke arbeider. Jeg har selv samme PC, men annen innmat, så kan jo ikke sammenligne. ENDRET: Er det kabinettet her: http://www.komplett.no/img/p/400/300212.jpg Endret 17. februar 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå